Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej.

Om vi kör en liten turnering med 8 spelare och vi säger att vi kör blinds 10/20. Och i första rundan innan floppen har kommit och alla har kört sina satsningar och höjningar. Hur blir det i andra rundan efter floppen när man skall köra sina satsningar, om det slutade i att den sista satsningen var tex 50. Fortsätter man på 50 som minsta satsning då eller hur funkar det?

Jag är ledsen om svaren på mina frågor redan finns på detta forum men jag sitter på ett modem och har inte råd att sitta och leta igenom allt :/

Är tacksamm för svar.

* RP - QoS *

Postad
Det stämmer. Minimi beloppet för satsning är alltid bigblind beloppet oberoende vad satsningen var på tidigare gata/or.

Det är väl 2xbig blind på turn och river även i no limit?

Nej.

Inte? Var spelar du?

Postad
Det stämmer. Minimi beloppet för satsning är alltid bigblind beloppet oberoende vad satsningen var på tidigare gata/or.

Nej.

Inte? Var spelar du?

På dom flesta siter. Vart spelar du? ;)

Postad

Nej. Minsta bet är 1*BB. Om man nu inte går all-in med ett mindre belopp än BB.

Postad

Som sagt tidigare så är minsta bet 1*BB på turn och river även i NL...

Däremot så är det en del siter som är lama vad gäller detta, exempelvis pacific poker som när jag spelade där senast körde minsta bet precis som i FL, men det är alltså fel egentligen

Postad

Inte? Var spelar du?

Mest på Pacific och Betsson. Jag hoppas du ursäktar min missuppfattning, då båda dessa sajter kör med 2 big blinds som minimiinsats på turn och river i no limit! :roll:

I cashgame tycker jag inte att det spelar så stor roll, men i slutet av turneringar blir det ju en jäkla skillnad.

Postad

Inte? Var spelar du?

Mest på Pacific och Betsson. Jag hoppas du ursäktar min missuppfattning, då båda dessa sajter kör med 2 big blinds som minimiinsats på turn och river i no limit! :roll:

I cashgame tycker jag inte att det spelar så stor roll, men i slutet av turneringar blir det ju en jäkla skillnad.

Jo det är onekligen irriterande på Betsson när minibet och pottbet är samma sak på turn när man är två som checkat floppen :)

Postad

Hur är det igentligen med dom som lägger blindsen?

Vi säger att vi har 4:a spelare och han till vänster om dealern lägger LB och han efter det SB. Har dom som lägger blindsen några speciella rättigheter

när det sedan är deras tur att agera?

Postad
Hur är det igentligen med dom som lägger blindsen?

Vi säger att vi har 4:a spelare och han till vänster om dealern lägger LB och han efter det SB. Har dom som lägger blindsen några speciella rättigheter

när det sedan är deras tur att agera?

De har inge speciella rättigheter de får höja, syna eller folda precis som alla andra, men den som postar Big Blind är den enda som kan checka sig in i en pott innan flopen.