Gå till innehåll

Elov1:s way from 0.05/0.10 - 1/2

Recommended Posts

Postad

Vi har ca 46% mot hans potentiella händer och lägger bara in ca 31% av potten. Detta säger oss att vi borde syna om han går all-in eftersom vi har odds?

Är det typ såhär man räknar eller är jag helt fel ute? Jag tycker även att siffran 46% känns en aningen hög? Är den korrekt?

Hoppas som sagt att någon vänlig själ hjälper mig att reda ut det här :)

• Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Siffran 46% beror ju på hur många möjliga händer du lägger in i hans range. Lägger du in för många blir den felaktig

Okej, jag la in från JJ-AA samt AQ för det är typ det jag sätter han på!

Postad
Okej, jag la in från JJ-AA samt AQ för det är typ det jag sätter han på!

JJ är tveksamt om man spelar så här va? Vi får nog slänga in 66, 1010 samt en o annan KQ, QTs och KJ också.

Postad
JJ är tveksamt om man spelar så här va? Vi får nog slänga in 66, 1010 samt en o annan KQ, QTs och KJ också.

JJ har du rätt i nu när jag tänker efter men QTs och KJ kan vi skippa då jag vet lite om hur Fi spelar sen tidigare

Postad

Precis vad jag gör!

Deras klient har varit nere hela dagen liksom deras sida :S. Hoppas de kommer igång till kvällen då det är tänkt att grinda lite.

Gårdagen slutade på €36 efter att återigen spelat en del HU sitngo. CG spelet vill inte fungera rakt ut. Igår satt jag med 4st bord och torksa de få händer jag kunde spela!

Hoppas det går bättre ikväll, om det nu blir nå lir

Postad
Precis vad jag gör!

Deras klient har varit nere hela dagen liksom deras sida :S. Hoppas de kommer igång till kvällen då det är tänkt att grinda lite.

Gårdagen slutade på €36 efter att återigen spelat en del HU sitngo. CG spelet vill inte fungera rakt ut. Igår satt jag med 4st bord och torksa de få händer jag kunde spela!

Hoppas det går bättre ikväll, om det nu blir nå lir

Redbet fungerar inte här heller Hemsida fungerar inte, Bossklienten kan man inte logga in på trots att klienten startar upp och man ser folk vid borden, men däremot fungerar B2B klienten klockrent! Konstigt värre.

Postad
Redbet fungerar inte här heller Hemsida fungerar inte, Bossklienten kan man inte logga in på trots att klienten startar upp och man ser folk vid borden, men däremot fungerar B2B klienten klockrent! Konstigt värre.

okej, riktigt knepigt :P

Postad
okej, riktigt knepigt :P

Här var det svaret jag fick iaf. Hade tänkt köra lite poker innan hockeyfinalen i natt, får grinda lite Heroes avsnitt då säsong 3 börjar i slutet av januari.

Att tillägga till det förra mailet så har vi fått ett meddelande av Tech att hemsidan förhoppningsvis kommer att vara "up and running" under natten. Vi kommer även att sitta här till ca 02.00 för att våra spelare ska få den servicen de förtjänar.

2009/1/5 Redbet Support <support@redbet.com>

Hej!

Ja, tyvärr har det varit lite störningar på sidan. Vi har haft otroligt många besökare denna månad och i och med att många här har julledighet så har vi tyvärr inte varit full styrka. Det kommer att bli bättre nu i januari och vi får helt enkelt se till att vara mer beredd så sådant här. Jag kan inte riktigt säga när det kommer att fungera felfritt igen men hoppas verkligen att det gör det så fort som möjligt. Jag hoppas på ditt överseende. Ha en trevlig kväll!

Grymt snabb support tog inte många minuter från det jag mejlade och frågade.

GL med poker! HU sng verkar du vara bra på, inte funderat på CG HU?

Postad
Här var det svaret jag fick iaf. Hade tänkt köra lite poker innan hockeyfinalen i natt, får grinda lite Heroes avsnitt då säsong 3 börjar i slutet av januari.

Att tillägga till det förra mailet så har vi fått ett meddelande av Tech att hemsidan förhoppningsvis kommer att vara "up and running" under natten. Vi kommer även att sitta här till ca 02.00 för att våra spelare ska få den servicen de förtjänar.

2009/1/5 Redbet Support <support@redbet.com>

Hej!

Ja, tyvärr har det varit lite störningar på sidan. Vi har haft otroligt många besökare denna månad och i och med att många här har julledighet så har vi tyvärr inte varit full styrka. Det kommer att bli bättre nu i januari och vi får helt enkelt se till att vara mer beredd så sådant här. Jag kan inte riktigt säga när det kommer att fungera felfritt igen men hoppas verkligen att det gör det så fort som möjligt. Jag hoppas på ditt överseende. Ha en trevlig kväll!

Grymt snabb support tog inte många minuter från det jag mejlade och frågade.

GL med poker! HU sng verkar du vara bra på, inte funderat på CG HU?

Har inte funderat något på HU CG iaf men kanske ska ta och prova det!

Postad

Glömt bort att skriva något i dagboken. Anledningen har varit att CG liret inte alls fungerat den sista tiden.

I måndags kom polaren hit och vi lirade en monstergrind samtidigt som vi kika på hockey. Eftersom Redbet var nere större delen av kvällen så spelade vi på SvS.

Jag gillar inte alls sajten längre och hade inte så mycket p privatkontot så jag dega in endast 100:. Satt oss båda två i kvällskvisten med hela 1004 deltagare med.

Kort och gott så går det riktigt bra för oss, kompisen åker ur strax innan FT och jag kommer till FT men åker som 9:a. Avgörande handen är när jag hamnar all in med min KK mot QQ. Hade jag fått klonka den hade jag varit fet chipleader men istället kommer Q på turn. Han som klonka potten gick sedan och vann turneringen istället om jag inte minns fel.

Senare på kvällen börjar Redbet och fungera och det blir naturligtvis en session där. Blir dock ett megaback, och då menar jag MEGABACK!

Jag torskar allt jag +:a hittills under månaden + i princip hela startkassan!. Jag har glömt en regel och det är att jag ska sluta efter att jag förlorat en viss summa! Att jag har så svårt med det fattar jag inte. Den regeln lägger jag till nu iaf. Max €50/dag!

Lägger mig med en klump i halsen och tänker att "det här varar ju lika länge om mina andra gånger". Tar dock nya tag dagen efter och satsar hej vilt på SvS och lyckas bygga en in liten rulle. Tar ut 500:-och spar ca 600:- kvar där.

Idag har jag byggt upp ännu mer på REdbet genom HU och imorgon ska jag prova lyckan i CG igen.

Det positiva är att jag höll mig till mina regler, dock bristfälliga men man kan ju inte lyckas med allt på en gång :P. Kommer säkert mer regler under spelets gång!

Postad

Jag är för lat för att skriva efter sessionerna har jag märkt :P Gårdagen slutade på €77. Jag spelade mestadels HU sitn go men fick även in några händer i CG.

Idag har det också blivit mestadels HU, men 111 händer CG blev det och ett resultat på €67.

Imorgon ska flickan jobba mellan 15-23 och då har jag planer på att monstergrinda och försöka hitta en del händer i CG :)

Blir inge HH:s nu heller eftersom det inte blev så många händer. Imorgon lovar jag att jag ska hitta någon intressant hand :D

Postad

Några frågor på situationer i CG som jag är fundersam på. När man sitter på låga PP:s och någon re raisat 3-4xbb före. Det är endast jag som återstår, tar man syn eller lägger man sig?

AJ från utg eller utg+1, är det bäst att höja upp som standard eller ska man bra syna?, kanske lägg sig rent utav?

Förstår att det har mycket med hur bordet är osv men nå riktlinjer borde finnas tycker jag:)

Hoppas någon vänlig själ vill svara

Postad
Några frågor på situationer i CG som jag är fundersam på. När man sitter på låga PP:s och någon re raisat 3-4xbb före. Det är endast jag som återstår, tar man syn eller lägger man sig?

AJ från utg eller utg+1, är det bäst att höja upp som standard eller ska man bra syna?, kanske lägg sig rent utav?

Förstår att det har mycket med hur bordet är osv men nå riktlinjer borde finnas tycker jag:)

Hoppas någon vänlig själ vill svara

Raise them up both of them :)

Postad

Börjar dagens session med lite HU som vanligt. Går riktigt bra i början och hittar ett fint +!. Sätter mig i en liten turre och tappar koncentrationen helt och ligger €48 back som mest. Säger åt pokerpolaren på msn att det blir en omgång HU till och losar jag den avslutar jag sessionen eftersom jag då hamnar över €50 back

De senaste dagarna har jag börjat sessionen med att dra igång winamp och lyssna på Iron Maidens - Fear of the dark vilket jag gjorde den här sessionen också.

Jag drog tillbaka till Fear of the dark i listan innan jag drog igång den ev sista HU matchen.

Efter den ( som jag vann ) så vann jag ytterliggare 7st så det blev 8 raka och ett resultat på €85

Nu blir det paus sen ska jag dra igång enbart en CG session så man kan få posta nån rolig HH

Postad
Glöm ej om du ska lira turre Redbet B2B compensation tournament för strulet förra helgen 19.00 freeroll €1000 kommer säkert bli mycket slask spel där .

Hade tänkt strunta i den men jag kör den ändå :P

Hur går det för dig nuförtiden btw?

Postad

Ber om ursäkt att jag återigen skrivit från aksnevskontot. Förstår inte varför det blir så även fast jag är inloggad på det andra?:S

Hädanefter så vet alla att det är jag som innehar båda kontona, utifall det skulle skrivas därifrån igen

Postad

Dagen slutar på €50

Blev inte alls så mycket CG som jag hade tänkt mig utan istället fortsätter jag ösa HU. Måste lugna ner mig med HU för swingsen är rejäla och det är inte så lätt att +:a heller!

Här är en hand från CG sessionen. Kan jag spela den annorlunda?är jag för aggro på turn?

***** Hand History for Game 1403571858 *****

$10 NL Texas Hold'em - Sunday, January 11, 18:54:18 ET 2009

Table Table TH 670 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: sik711 ( $5.67 )

Seat 3: Elov1 ( $18.41 )

Seat 4: IchekUfold ( $10.87 )

Seat 1: lilouze ( $5.26 )

Seat 5: cousinalon ( $7.52 )

IchekUfold posts small blind [$0.05].

cousinalon posts big blind [$0.1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov1 [ Ah Jc ]

lilouze calls [$0.1].

sik711 calls [$0.1].

Elov1 raises [$0.55].

IchekUfold folds.

cousinalon folds.

lilouze folds.

sik711 calls [$0.45].

** Dealing Flop ** [ 5d, 7d, 6d ]

sik711 checks.

Elov1 checks.

** Dealing Turn ** [ Js ]

sik711 bets [$0.67].

Elov1 raises [$2.67].

sik711 raises [$4].

Elov1 raises [$4].

sik711 is all-In [$0.45]

** Dealing River ** [ Kc ]

sik711 shows [ Qd, Ad ] a flush, ace high.

Elov1 shows [ Ah, Jc ] a pair of jacks.

Elov1 wins $1.55 from side pot#1 with a pair of jacks.

sik711 wins $11.02 from the main pot with a flush, ace high.

Postad

Har haft funderingarna tidigare också och nu får det bli så. Är inte så mycket action här och inte så många som läser skiten jag skriver :P

Kommer finnas kvar på forumet och läsa andra DB:s samt posta i olika trådar.

Förhoppningsvis får jag posta ett resultat för Januari månad:P

Postad
Den här dagen har vi väntat på (Y)

lol, trevligt inlägg. Tycker man att en DB är skit så behöver man ju inte anstränga sig att läsa och definitivt inte lämna idiotiska kommentarer!

Postad
lol, trevligt inlägg. Tycker man att en DB är skit så behöver man ju inte anstränga sig att läsa och definitivt inte lämna idiotiska kommentarer!

Omogna idioter finns det gott om, tyvärr. Synd att du lägger ner dagboken. Förstår dock om du anser att den inte ger någonting.

GL i Januari nu :)