Gå till innehåll

Elov1:s way from 0.05/0.10 - 1/2

Recommended Posts

Postad

1:a Januari 2009 - 31:a December 2009

Startkapital: ~€80

Startnivå: 0.05/0.10

Sida: Redbet

Spel: Cash Game samt turneringar!

Regler för bankrullen

1. Max 2 bord upp till €200 i rullen

2. MTT:s, inte ett inköp för mer än 5% av rullen

3. HU samt sitngo, inköpet får inte överstiga mer än 5% av rullen

4. Avancera= När det känns bekvämt på en nivå, rullen måste dock innehålla mer än 2000xbb, under det så återvänder jag till nivån under

5. Max förlora €50 under en session!

Mål under 2009

1. Att bli en vinnande spelare [ ]

2. Att hålla mig till reglerna [ ]

4. Att inte gula [ ]

3. Att bli regular på 1/2 [ ]

4. Att klonka minst 10 FT:s i turrar [1]

5. Att föra statistik för allt pokerspel [ ]

• Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Lycka till ;)

På NL10 är väl "tajt is rajt!", dock så är det inte många som uppfattar sen position raise som stölder eller semi-stölder, vilket jag höll mig till när jag lirade NL10.

Lycka till återigen ;):-)

Postad
Lycka till ;)

På NL10 är väl "tajt is rajt!", dock så är det inte många som uppfattar sen position raise som stölder eller semi-stölder, vilket jag höll mig till när jag lirade NL10.

Lycka till återigen ;):-)

Jo att lira tight är en fördel :). Folk spelar verkligen helt galet på nivån. H

Postad

Max 2 bord - tills rullen överstiger €200

Viktigt att jag får en bra start med mina €100, därför kör jag endast med 2 bord till att börja med!

MTT:s: inköpet får inte överstiga mer än 3% av rullen

HU samt sit n go: Inköpet får inte överstiga mer än 3% av rullen

Avancera till en annan nivå: När det känns bekvämt på nivån under samt att det minst måste finnas 3000xbb i rullen.

Ett skott får göras men då ska det finnas minst 2000xbb i rullen samt att hamnar jag under det så är det bara att kliva ner igen!

Lite av de regler jag satt upp!

Skulle vara snällt om fler kom med tips !

Postad

Nu på morgon har jag haft tvättstugan och mellan tvättarna så har jag studerat odds i poker. Kan säga att det känns grymt bra och jag tror jag kommer få lätt att tillämpa det i mitt framtida spel

Tidigare har jag bara gått på känslan!

Jag har kikat på en del händer här på forumet och räknat lite på om ett spel är lönsamt eller inte :)

Känns riktigt bra, ett steg i rätt riktning!

Postad

I väntan på 1 Januari så pluggas det en hel del pokermatematik som jag ska försöka tillämpa vid borden när jag drar igång!

Ikväll blir det en €500 frirulle å Redbet för att öva på de matematiska kunskaper jag hittills lärt in

Postad

Den har jag dragit igenom idag. Väldigt intressant men oj så mycket information att ta in. Jag har snappat upp en del av vad som stod i boken men en hel del måste jag läsa om och om igen innan det sätter sig!

Men jag känner att det jag snappat upp idag kommer jag att ha användning för i mitt spel =)

8 dagar kvar innan starten :)

Nu ska jag smälta det jag har lärt in idag. Imorgon blir det nog inget pokerpluggande......men man vet aldrig heller:P

GOD JUL PÅ ER ALLIHOPA

Postad

Det blev en del poker på julaftonskvällen. Jag spelade en del på brors konto, lyckades riktigt bra med det. Fick öva lite på det jag hittills lärt in i mitt huvve :P

När jag kom hem runt 02 på julaftonsnatten så satt jag mig på SvS med mitt egna konto. Var alldeles för trött så det gick inge vidare.

På juldagen provade jag lyckan igen. In med 150:- och spelade upp dessa ganska snabbt till ca 900:-. Valde att ta ut ca 400:- och spara 500:-

Jag ska göra ett försök att lira både på svs och redbet funderar jag på. Hoppas det går åt rätt håll på båda sajterna.

Imorgon bär det av på ålandskryssning med 14 andra. Ska bli riktigt skojj faktiskt. Sen efter det så blir det en €25k frirulle innan man drar igång seriöst den 1:a.

Ska bli så najs med pokerstart på det nya året. Jävlar va statistik det ska föras under året :)

Postad

Jag har tänkt att ha ett par mål för hela året samt att ha lite delmål varje månad. Målen för året är tänkt så här!

Svs: Att bli regular på 5/10 innan året är slut!

Redbet: Att bli regular på 1/2 innan året är slut!

Är dessa rimliga mål eller är det att sikta för högt?

Postad

Har funderat över mina årsmål. Tror de kommer att vara en bra gräns. Till en början kommer jag dock bara att satsa på Redbet. mål 1 är ju först och främst att bli en vinnande spelare.

Idag blir det inge mer poker iaf, tankarna kommer vara där, drar en massa odds varje dag för mig själv i huvve för att det ska sitta :)

Nu kryssning :D

Postad

Ingen höjdarkryssning blev det men den dög :)

Som jag berättat tidigare så har jag och flickvännen slagit vad om hur jag kommer klara att sköta min bankrulle!

Vadet: Om jag inte håller mina regler utan bryter mot dessa så kommer hon att få varje liten krona från alla mina turneringsvinster under året med start från det datumet jag ev bryter och framåt.

Jag måste då spela minst 10 turneringar/månad!

Mål under året!

1. Att hålla mina BR-regler

2. Att ta steget över till en vinnande spelare över en längre tid

3. Att bli "regular" på 1/2

4. Att, om jag ev bygger en rulle på SvS, bli "regular" på 5/10 där.

Det kommer säkert att dyka upp mer. Br-kraven kommer så småningom också. Allt ska vara klart till startskottet den 1:a :D

Postad

Nu är regler och mål uppsatta i första inlägget. Folk får gärna kommentera om det är nått mer jag bör lägga till i br-regler för att inte gula.

Snart så =), värmer upp med Redbets €25k frirulle ikväll:P

Postad

Ber om ursäkt att jag skrev från det andra kontot igen. Bärbara har verkligen problem med att förstå att jag inte vill använda det kontot och inte vill de spärra det heller?

Kan man avsluta kontot själv på nå sätt eller hur går man tillväga?

Postad

den drar igång snart :), det här har jag sett fram emot så jag hoppas det går åt rätt håll från början =). Startkapitalet ligger på €80.

Ska fixa lite med PT och så innan jag drar igång, återkommer med resultatet :D

Postad

Lycka till!

Vad får du av frugan om du vinner vadet? (vågar man ens fråga det?) :-)

Kom på att jag också måste fixa PT eller liknande, sånt är sååå tråkigt.

Vi ses väl vid borden antar jag, kom ihåg att när jag betar och raisar har jag ALLTID nötterna ;-)

Postad
Lycka till!

Vad får du av frugan om du vinner vadet? (vågar man ens fråga det?) :-)

Kom på att jag också måste fixa PT eller liknande, sånt är sååå tråkigt.

Vi ses väl vid borden antar jag, kom ihåg att när jag betar och raisar har jag ALLTID nötterna ;-)

Det har vi inte kommit överens om :P.

Klart vi ses vid borden, du får se upp ;)

Postad

Den varade i 2h och 3 min och resultatet blev €24. Jag han med att spela 331 händer under sessionen.

Det blir ingen HH från 1:a sessionen då jag inte hittade någon intressant. Nu blir det paus en stund sen kommer polaren hit och då blir det mer lir :)

Postad

Det blev en hel del lir med polaren när han kom. Spelade årets första turnering också utan framgång.

Cash gamet flöt på bra iaf och det slutade på €50 :D

Tyvärr har jag ingen HH som är nått att lägga upp. Dock kan jag ju slänga upp den här :). Årets första:P

***** Hand History for Game 1387843350 *****

$10 NL Texas Hold'em - Friday, January 2, 00:46:20 ET 2009

Table Table TH 194 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Elov1 ( $10.5 )

Seat 4: gabby5959 ( $8.7 )

Seat 3: Brzoza19 ( $1.67 )

Seat 5: rees1 ( $14.08 )

Seat 2: donate_kid ( $15.32 )

gabby5959 posts small blind [$0.05].

rees1 posts big blind [$0.1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov1 [ Jc Ac ]

Elov1 raises [$0.4].

donate_kid folds.

Brzoza19 folds.

gabby5959 calls [$0.35].

rees1 calls [$0.3].

** Dealing Flop ** [ 4c, Qd, Qc ]

gabby5959 checks.

rees1 checks.

Elov1 checks.

** Dealing Turn ** [ Kc ]

gabby5959 bets [$0.2].

rees1 raises [$0.4].

Elov1 calls [$0.4].

gabby5959 calls [$0.2].

** Dealing River ** [ Tc ]

gabby5959 checks.

rees1 bets [$2.9].

Elov1 is all-In [$9.7]

gabby5959 folds.

rees1 folds.

Elov1 does not show cards.

Elov1 wins $14.59

Postad

Speltid: 3h 2min

Resultat: €24

Antal spelade händer: 886 st

Jag har så mycket att lära mig när det gäller CG. Bland annat att sätta Fi på en handrange har jag mycket svårt för. Jag hittar iaf gröna resultat så långt.

Jag har en del och jobba på men det är bara att nöta :). Tyvärr ingen HH idag heller.

Postad

Sätter mig direkt med 4st bord idag och jag backar rakt ut! Dels spelar jag grymt dåligt och dels en del otur.

Väljer att sätta mig i lite HU sit n go(på rätt nivå:D ). Hittar en hel del vinster och till slut så har jag vänt till ett miniplus på €8

Jag är nöjd med det. Imorgon kommer jag nog att lira 2 bord till att börja med. Måste jobba på en hel del när det gäller mitt spel!

Är det några som har något att komma med som kan hjälpa mitt spel så är jag tacksam för alla möjliga tips! Det jag har svårt för är:

1. Hur jag ska tänka när det gäller motståndarens handrange.

2. Positionssspelet!

Det är väll de viktigaste punkterna just nu!

Nya tag imorgon

Postad

Drog igång en session på morgon på ca 1h30min och den slutade på €18. Så fort tvättiden är slut så blir det en till session.

Under gårdagens lir så spelade jag en AQs som jag vet att jag spelade riktigt dåligt. Eftersom jag håller på och lär mig lite mattekunskaper så har jag funderat under hela dagen hur jag ska räkna om det är ev+ lr - att lira den såhär.

Jag hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig med det här :).

Jag sätter fi på JJ-AA samt AQ och får i pokerstove att jag vinner potten 46% av gångerna men torskar ca 54%. Hur ska jag räkna???

Här är hela handhistoriken

***** Hand History for Game 1388492143 *****

$10 NL Texas Hold'em - Friday, January 2, 16:06:36 ET 2009

Table Table TH 164 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Elov1 ( $9.46 )

Seat 2: TANEN ( $7.34 )

Seat 4: ienien77 ( $5.95 )

Seat 5: blufutwice ( $10 )

TANEN posts small blind [$0.05].

ienien77 posts big blind [$0.1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov1 [ Ad Qd ]

blufutwice raises [$0.4].

Elov1 calls [$0.4].

TANEN folds.

ienien77 calls [$0.3].

** Dealing Flop ** [ Qs, 6h, Td ]

ienien77 bets [$0.1].

blufutwice raises [$1.3].

Elov1 raises [$3.27].

ienien77 folds.

blufutwice is all-In [$8.3]

Elov1 is all-In [$5.79]

** Dealing Turn ** [ Ac ]

** Dealing River ** [ Th ]

Elov1 shows [ Ad, Qd ] two pairs, aces and queens.

blufutwice shows [ Kh, Kd ] two pairs, kings and tens.

blufutwice wins $0.54 from side pot#1 with two pairs, kings and tens.

Elov1 wins $18.5 from the main pot with two pairs, aces and queens.