manbearpig Postad 18 December , 2008 Rapport Postad 18 December , 2008 Tyvärr har jag ingen handhistorik, då jag inte visste att man var tvungen att kryssa i "spara handhistorik" på Full Tilt. Läget är detta: Jag har först efter att raisat AA45ds slagit ut två shortstacks då jag träffar A hög kåk och ingen låg kommer. Handen efter får jag A377 och floppen kommer 788, och jag slår ut två till då turn ger mig fyrtal. Hyfsat rungood! Nu leder jag väldigt stort, ca 200k marker mot 2an som har 65k och det är bara 3 spelare kvar. Handen efter plockar jag AA910 med A9 i färg i BB. Knappen raisar, vilket är standard och SB viker. Blindsen ligger på 1000/2000 och hans raise är till 6k. Vad gör jag här? Anledningen till att jag undrar är att jag är övertygad om att jag spelade denna sjukt dåligt. Kan man hitta endast syn här så man slipper comitta sig på en kass flop eller måste man potta om som jag gjorde? Citera
Lisa87 Postad 18 December , 2008 Rapport Postad 18 December , 2008 Potraise med din stack.. Alla dagar.. Btw, är du manbearpig från sb? Citera
manbearpig Postad 18 December , 2008 Författare Rapport Postad 18 December , 2008 japp, tänkte samma sak o pottade om. Kom sjukt tråkig flopp med 78K och två färgkort så jag givetvis var tvungen att ställa och han hade givetvis A2 i den färgen och scoopade. Anledningen jag tänkte att man kanske bara skulle syna är att han troligen har ett A och ett lågdrag, och således är min AA inte så bra förutom om en hög flopp kommer. Därav kanske bara syn pre. Men sen var jag ju sjukt rungood och således svårt att spela en "kass" AA på annat sätt. sb? ingen aning vad det är tyvärr... Citera
Ekenstar Postad 18 December , 2008 Rapport Postad 18 December , 2008 AAT9 är typ en av de sämsta AAxx händerna man kan ha i PLO8 och din position suger. Tycker stackarna är för stora för att potthöja den "skräphanden" ur position. Väldigt marginell hand och din situation är långt ifrån desperat när du har 100bb. Skulle väl vara om knappen höjer med any4 för att stjäla och då göra en resteal. Men spelar han hyffsat normalt och bara höjer normal O8 händer så lär han syna allt eftersom han har en ok hand och position på dig och vet att han kan dubbla upp mot dig och du ligger aldrig särskilt långt före. Folda är ju ett alternativ men det är ju kanske lite för tight när det är tre-handed, men med tanke på stackarna (100 bb och lite drygt 30 bb) och positionen... Jag skulle syna och försöka ta hem potten på floppen om den såg "sunkig" ut för din motståndares hand (typ alla bräden med 1 eller färre lågkort). Med ditt övertag, gör inte det hela till ett lotteri genom att spela en halvtaskig hand i usel position för aggressivt! Citera
manbearpig Postad 18 December , 2008 Författare Rapport Postad 18 December , 2008 Helt rätt Ekenstar. Finns inget att invända mot, jag spelade handen sjukt dåligt. Tack för hjälpen! Citera
Hjort Postad 18 December , 2008 Rapport Postad 18 December , 2008 Tror det är ungefär -3k per hand (relativt vik) om man räknar med att man pottar om och alltid shovear alla floppar (pott är ungefär samma sak) samt att motståndaren spelar perfekt mot ens hand. Så det krävs att motståndaren gör rätt stora misstag (vilket i praktiken betyder vika väldigt mycket) mot en uppenbar AA för att det ska vara bra att slå om och autopotta. Utan att kolla närmare på det skulle jag tro att du behöver något i stil med 50% floppvik, vilket ungefär betyder att motståndaren måste vara obenägen att stoppa in när han tror sig vara coinflip. Så frågan är mer om AAT9 är en bra semibluffhand eller nedsynshand på floppen, eller om man kan tjäna en del på att kunna släppa sin hand på riktigt dåliga floppar. Så tror det lutar åt vik eller syn, om knappen inte är exceptionellt vek på floppen (vilket han mycket väl kan vara, då det är en turre). Citera
Recommended Posts