Gå till innehåll

NL100 SH: AK i BB


Recommended Posts

FI spelar 24/19/3.5, WTSD: 25% & W$SD: 47%.

 

NL Holdem $1(BB)

SB ($103)

Hero ($100)

UTG ($100)

CO ($206)

BTN ($75.10)

 

Dealt to Hero A:diamond:K:diamond:

fold, BTN calls $1, fold, Hero raises to $4, UTG calls $3, BTN calls $3,

 

FLOP ($12) K:club:2:spade:9:spade:

Hero bets $9, UTG calls $9, BTN folds,

 

TURN ($30) K:club:2:spade:9:spade:9:club:

Hero bets $15, UTG calls $15,

 

RIVER ($60) K:club:2:spade:9:spade:9:club:8:spade:

Hero ???

 

 

Jobbiga kort på turn o river, vad gör vi?

Antar jag borde ha bettat mera på turn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns flera händer som synar ett bet på river och det finns flera händer som checkar ut river om du checkar så därför beta river, typ 34-38ish. Som du säger betta även mer turn.

 

Ok.

Handen gick så att jag bettade ut 33 på rivern. FI pushade... vad sätter ni honom på för range?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

Handen gick så att jag bettade ut 33 på rivern. FI pushade... vad sätter ni honom på för range?

 

Jag tror att vi kan sätta honon på två ranges. En hand som slår din nakna kung eller en ren bluff. Så vad är chansen att han bluffar? Vad får du i pottodds?

 

Jag foldar om inte fi är en lagtard spew.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar dessa lägen, brukar faktiskt checka/syna river då många bluffar och färgen inte blir lika dyr att syna ned. Dessutom är brädan farlig så nitar hellre ner potten. Enda du får value av är KQ/KJ och när han pushar så måste du avgöra hur han är som spelartyp.

 

KQ pushar aldrig, enda som pushar är en hand som har dig slagen eller en bluff precis som ovanstående person skrev. Hade själv checksynat rivern iaf, men nu blir du tvungen att vika. Om ni inte har historia då blir det blixtsyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar dessa lägen, brukar faktiskt checka/syna river då många bluffar och färgen inte blir lika dyr att syna ned. Dessutom är brädan farlig så nitar hellre ner potten. Enda du får value av är KQ/KJ och när han pushar så måste du avgöra hur han är som spelartyp.

 

KQ pushar aldrig, enda som pushar är en hand som har dig slagen eller en bluff precis som ovanstående person skrev. Hade själv checksynat rivern iaf, men nu blir du tvungen att vika. Om ni inte har historia då blir det blixtsyn.

 

CheckCall känns som den absolut sämsta linjen på riv. Du kommer få betala av alla färger och trissar som värdebettar medan de kombinationer av kungar som du vinner över och vill ha värde från kommer checka efter. Så, bettar du får du syn av en del K-kombinationer, trissar och ibland färgen. Får du omslag e det ganska given fold utan spec. reads.

BF>CF>CC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...