Gå till innehåll

CG HU spelstilar som irriterar mig något förbannat

Recommended Posts

Postad

Det är 2 spelstilar som jag inte tror jag spelar optimalt mot.

Skulle vilja ha lite input på hur ni agerar mot dessa spelstilar.

(för att klargöra så det inte blir något djävla tjafs så är det inga specifika fall, dvs vi har noll, 0 , zero reads på fi)

1)

Fi har PFR på 0 och synar ca 70-90% av dina BB raise:

Hur ska man som mest optimalt spela mot dessa pf?

Och hur fortsätter vi på floppen om vi missar?

Min linje här har blivit att höja självklart alla höga händer

samt lättspelade händer som SC osv. Resten checkar jag och spelar de mer för värdet på handen.

Rätt eller fel?

2)

Detta har jag märkt av mer och mer senaste 2 månaderna. (något jag missat? :) )

Fi cbetar flop och turn med strax över ett potbet på knappen:

Jag märker själv att jag gärna hamnar i fit or fold läge.

Här är jag inte alls säker på vilken som är den bästa linjen att ta.

Postad

Den sista låter ganska enkel, är ju bara folda tills du du träffar nåt bra, han kan stjäla många blinds innan det väger upp för pottbet på två gator.

Den första beror väl helt på om han är aggressiv eller passiv efter floppen. Är han aggro ska man nog checka bakom oftare, är han passiv hela vägen vinner man väl oftast hur som helst.

Det här med inga reads. Vad jag förstått är det typ vad heads-up handlar om, det blir svårt att plussa om man tänker för mycket i formler. Man får väl ta det lite lugnt till en början och skaffa sig sin read, det är det väl värt?

Postad

1) Tajta till din höjningsrange pre, spelar han likadant post är det ju bara att värdebetta alla gator när du har bra.

Bluffa mindre.

Limpa suited connectors och liknande pre.

2) C-bettar han andra gatan även om du synar första? Isf har du ju guldläge. Och om han ger upp efter första synen kan du floata floppen och bluffa hem potten på turn. Synar han din bluff får du ju ge upp den linjen, eller göra samma sak för värde etc.

Postad
1) Tajta till din höjningsrange pre, spelar han likadant post är det ju bara att värdebetta alla gator när du har bra.

Bluffa mindre.

Limpa suited connectors och liknande pre.

2) C-bettar han andra gatan även om du synar första? Isf har du ju guldläge. Och om han ger upp efter första synen kan du floata floppen och bluffa hem potten på turn. Synar han din bluff får du ju ge upp den linjen, eller göra samma sak för värde etc.

1) Kom fram till samma sak igår efter lite funderande. Var först lite "rädd" för att enbart höja med starka kort då jag blir väldigt lätt att utnyttja. Men som du säkert förstår är spelarna med dessa 2 spelstilar kanske inte eliten inom pokervärlden så jag behöver kanske inte oroa mig för det. Så summan av kardemumman är att spela händer mer för deras värde OOP och köra på som vanligt på BTN.

2) Kanske kunde ha definerat det lite bättre. Gick igenom lite i PT för att kolla lite mer exakt vilken frekvens det händer med. Cbetar med överbet ca 90% och om jag synar ca 45-60% av ggr på turn.

Postad
Den sista låter ganska enkel, är ju bara folda tills du du träffar nåt bra, han kan stjäla många blinds innan det väger upp för pottbet på två gator.

Den första beror väl helt på om han är aggressiv eller passiv efter floppen. Är han aggro ska man nog checka bakom oftare, är han passiv hela vägen vinner man väl oftast hur som helst.

Det här med inga reads. Vad jag förstått är det typ vad heads-up handlar om, det blir svårt att plussa om man tänker för mycket i formler. Man får väl ta det lite lugnt till en början och skaffa sig sin read, det är det väl värt?

Skrev in det där med read som ett försök att slippa helt onödiga och ibland idiotiska inlägg. Som nu skrev du om både aggressiv och passiv. Hade jag definerat en read om att fi var passiv postflop att du skippat aggro delen.

Självklart är de readbaserat men ville få fram en linje som är bra att ha som start mot dessa spelare för att sedan ändra med avseende på read.

Postad

Limpa pre och nutgrinda är rätt standard för massor massor med spelare. Drygt att spela mot. Har mina taktiker för att kontra, men det beror på spelaren och hur lätt de är att frustrera.

Postad
Tror aldrig att jag förlorat en sittning mot en som limpar i cashgame (i H2H-SnG kan allt hända såklart, men fan inte i cashgame om det är någorlunda stackar)

Nej det händer inte så ofta. Kanske någon enstaka hit&run. Men ville ha lite synpunkter på hur man optimalt ska spela mot dessa mestadels OOP pf.