Sandra Postad 10 April , 2005 Rapport Postad 10 April , 2005 Jag funderar på att flytta till stockholmstrakten, men efter att ha tittat på annonser och insett att priserna på andrahandskontrakt och rum tenderar att vara minst sagt inhumana. Finns det någon som känner för att ge lite tips och råd om hur man hittar bostad i stockholmstrakten? Någon som har en lägenhet eller ett rum att hyra ut? garderob? Jag är mycket tacksam för all hjälp. Sandra * La till Stockholm - QoS * Citera
eurythmech Postad 10 April , 2005 Rapport Postad 10 April , 2005 Om du inte är allt för kräsen när det gäller utrymme så ska det inte vara så svårt att hitta en studentlya på 18 kvadrat svart i andra hand för ca 3000 i månaden. Citera
gdaily Postad 10 April , 2005 Rapport Postad 10 April , 2005 Pratade vi inte om det där i går natt... det är bara att städa sig ner till soffan/golvet/någonting i min lägenhet. Hyr en container så kan vi efter ett par varv kanske göra lyan beboelig Citera
Sandra Postad 10 April , 2005 Författare Rapport Postad 10 April , 2005 Låter skitbra, får jag ta sängen då så tar du garderoben eller? Citera
asken Postad 11 April , 2005 Rapport Postad 11 April , 2005 Kommer han ut ur garderoben sen då? Citera
bzkt Postad 11 April , 2005 Rapport Postad 11 April , 2005 En billig lägenhet i Stockholm? Hahahaha Citera
Sandra Postad 11 April , 2005 Författare Rapport Postad 11 April , 2005 Hmm.. Seriös tråd. Snart kommer väl Qos och rensar Citera
QoS Postad 11 April , 2005 Rapport Postad 11 April , 2005 Sandra, litar på dig, se upp och styr upp det här nu! - QoS Citera
Sandra Postad 11 April , 2005 Författare Rapport Postad 11 April , 2005 En billig lägenhet i Stockholm? Hahahaha Ja, ja, men man kan ju försöka i alla fall. Citera
babyface10 Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 köp ett förstahandskontrakt om du har pengar annars bor du i andrahand hos nån kolla typ blocket, annars äre väl bara att ta och åka upp hit och köpa en juste lägenhet som du gillar? Citera
Dahlberg Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 Jag har en finfin 1a på 40 kvadrat med balkong i Danderyd. som ÄR billig (2k i månaden inkl vatten dock ej el ) Ligger 10 min från Sthlm.. Så allting går Sandra, bara att leta. Om alla säger att det är svårt att hitta lägenhet så blir det svårt, kolla du själv först och bilda en egen uppfattning sen. Ha de bra /Dahlberg Citera
thekid Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 gdailys förslag låter nog bäst hittills, så länge det inte är någe mikesapartment deal över det hela. Citera
Milo Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Är inte den här tråden GANSKA gammal? Lite onödigt att bumpa upp den kanske. Citera
SpaderKing Postad 2 Juli , 2005 Rapport Postad 2 Juli , 2005 Jag har några tips: 1. Ödsla inte tid med att annonsera i Gulatidningen, Blocket, Text-tv, DN osv. Slöseri med tid. 2. Sätt upp lappar i portuppgångar! När jag studerade juristlinjen i Stockholm jobbade jag extra som tidningsbud. Jag noterade att i vissa områden (t.ex. Solna/Sundbyberg/Kungsholmen) kunde 20-50% av lägenheterna vara uthyrda i andra hand. Samtidigt noterade jag att de gånger någon driftig person satt upp en såndär 'jag-vill-hyra-bostad-i-andra-hand-lapp' så revs det ner telefonnummerflärpar direkt. Tipset om studentrum är bra! I de korridorer jag bott i (2 st) var 2-5 av 9-11 rum alltid uthyrda i 2'a hand. Sätt upp lappar i Solna (V:a Skogen, Lappis och om du vill bo i pereferin: åk till Flemingsberg. Lycka till! /S Citera
Recommended Posts