Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag funderar på att flytta till stockholmstrakten, men efter att ha tittat på annonser och insett att priserna på andrahandskontrakt och rum tenderar att vara minst sagt inhumana.

Finns det någon som känner för att ge lite tips och råd om hur man hittar bostad i stockholmstrakten? Någon som har en lägenhet eller ett rum att hyra ut? garderob? :)

Jag är mycket tacksam för all hjälp.

Sandra

* La till Stockholm - QoS *

Postad

Pratade vi inte om det där i går natt... det är bara att städa sig ner till soffan/golvet/någonting i min lägenhet.

Hyr en container så kan vi efter ett par varv kanske göra lyan beboelig :-)

• 2 months later...
Postad

Jag har en finfin 1a på 40 kvadrat med balkong i Danderyd. som ÄR billig (2k i månaden inkl vatten dock ej el :() Ligger 10 min från Sthlm..

Så allting går Sandra, bara att leta. Om alla säger att det är svårt att hitta lägenhet så blir det svårt, kolla du själv först och bilda en egen uppfattning sen.

Ha de bra

/Dahlberg

Postad

Jag har några tips:

1. Ödsla inte tid med att annonsera i Gulatidningen, Blocket, Text-tv, DN osv. Slöseri med tid.

2. Sätt upp lappar i portuppgångar! När jag studerade juristlinjen i Stockholm jobbade jag extra som tidningsbud. Jag noterade att i vissa områden (t.ex. Solna/Sundbyberg/Kungsholmen) kunde 20-50% av lägenheterna vara uthyrda i andra hand. Samtidigt noterade jag att de gånger någon driftig person satt upp en såndär 'jag-vill-hyra-bostad-i-andra-hand-lapp' så revs det ner telefonnummerflärpar direkt.

Tipset om studentrum är bra! I de korridorer jag bott i (2 st) var 2-5 av 9-11 rum alltid uthyrda i 2'a hand. Sätt upp lappar i Solna (V:a Skogen, Lappis och om du vill bo i pereferin: åk till Flemingsberg.

Lycka till!

/S