Gå till innehåll

Poker med studentförening?


Painman

Recommended Posts

Pluggar på universitet och är sugen på att starta någon pokerklubb där intresserade studenter kan komma och spela poker i skolans klubb/pub någon gång i veckan.

 

Studenterna måste visa upp skolkort innan man får spela och själva verksamheten ska inte drivas med vinst (ingen rake, medlemsavgift eller avgift för turneringar)

 

Vad säger lagen om detta? Räknas det som en sluten krets? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är nog bara tänkt med freezouts en gång i veckan.. Runt 200kr, mest för att ha kul och träffa nytt folk.

 

Men för att puben ska öppna för oss vill dom nog sälja lite öl.. Vad säger lagen om det? Puben tjänar pengar på att vi är där och spelar poker, okej?

 

Knapast lagligt, men knappast ert problem. Och ingen lär bry sig (om inte skolan tycker illa upp alltså)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva puben är en del av skolan och dom har fått tillåtelse att sälja alkohol, så där är det ju helt lagligt. Det är kombinationen av alkohol och poker som jag främst undrar över om det är okej.

 

Får väll dra iväg ett mail till lotteriinspektionen och kolla.. Allt måste vara glasklart innan jag går och snackar med kåren. Det sista jag vill är att puben måste stänga för att vi drack några öl under en turnering.

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva puben är en del av skolan och dom har fått tillåtelse att sälja alkohol, så där är det ju helt lagligt. Det är kombinationen av alkohol och poker som jag främst undrar över om det är okej.

 

Får väll dra iväg ett mail till lotteriinspektionen och kolla.. Allt måste vara glasklart innan jag går och snackar med kåren. Det sista jag vill är att puben måste stänga för att vi drack några öl under en turnering.

 

Tack för hjälpen!

 

Tror inte det är ölen som är problemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...