Gå till innehåll

Boende i Vegas under WSOP!?


Bananmannen

Recommended Posts

Tja!

 

Vi är ett gäng som kommer åka till vegas under årets WSOP!

 

Vi blir troligen 4 personer, men kan eventuellt bli ännu fler.

Min fundering är, hur gör ni andra när ni åker dit och bor en längre tid? Det blir troligen minst en månad, kanske längre.

 

Kollade exempelvis via hotels.com, som jag brukar boka hotell via. Ett rum på Wynn i en månad skulle enligt dom kosta 101.000kr. Känns lite väl overkill, eller?

 

Ska man hyra ett mindre hus? Lägenhet?

Priser på det?

 

Hur brukar ni göra?

 

/Bananen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att det är jobbigt att bo på hotell så länge, så jag skulle rekomendera att hyra ett hus. 2007 hyrde vi ett hus en månad, ett gammalt men prisvärt hus med allt man behöver. Dvs. nära till strippen, AC, TV, bredband och pool. 2800 dollar betalade vi för det. Hus att hyra hittar du på: http://www.vrbo.com Oftast billigare om man bokar en längre tid, veckopriset på "vårat" hus var $1200 och månadspriset alltså $2800

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imperial palace i en månad eller mer.??.. funkar ju inte. I somras bodde vi en knapp månad i ett hus. Hus är överlägset om mans tananr en längre tid.. både bekvämlighetsmässigt o vad man får för pengarna.. plus en hyrbil sen är allt bra. vrbo sidan som länkades är bra finns massor.. bara till att googla.. vill man lägga lite mer och få äkta vegas lyxen är http://www.lasvegasretreats.com/ en bra sida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaroiten du tror att vi är för sent ute alltså??

 

Jag som tyckte jag var tidig, pokerspelare är ju alltid så extremt sena:lol:

 

Jag har fått ett förslag på en lägenhet på MGM Signature, dom är ju riktigt fina då vi bodde där nu i oktober... 3600-5400$ för en månad känns väl ok... Eller vad säger ni?

 

Jag vill inte bo på Imperial i en månad eller mer=)

Då skulle jag flippa=)

 

Tack för hus tipsen, ska jag forska mera i...

 

Hittade förrästen ett hus för 30 pers som ser sjuukt nice ut! Rikitg Entourage style...Dock 7700 dollar i veckan.

 

Leter vidare här i alla fall...

 

Nån som har en aning om när WSOP kommer dra igång?

2 Juni typ???

 

/Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaroiten du tror att vi är för sent ute alltså??

 

Jag som tyckte jag var tidig, pokerspelare är ju alltid så extremt sena:lol:

 

Jag har fått ett förslag på en lägenhet på MGM Signature, dom är ju riktigt fina då vi bodde där nu i oktober... 3600-5400$ för en månad känns väl ok... Eller vad säger ni?

 

Jag vill inte bo på Imperial i en månad eller mer=)

Då skulle jag flippa=)

 

Tack för hus tipsen, ska jag forska mera i...

 

Hittade förrästen ett hus för 30 pers som ser sjuukt nice ut! Rikitg Entourage style...Dock 7700 dollar i veckan.

 

Leter vidare här i alla fall...

 

Nån som har en aning om när WSOP kommer dra igång?

2 Juni typ???

 

/Henrik

 

Ifall ni skall spela årets så är ni väldigt sent ute :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var i Vegas i 3 månader under wsop, så bodde jag på budget suites kosta mig under $300 i veckan med internet och kabel tv. Visserligen ligger det inte på strippen (ligger mellan Orleans och excalibur), men tog ca 15-20min att gå till Bellagio vilket var skönt eftersom man bara satt stilla hela dagarna annars. Det finns likande alternativ fast närmare strippen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förrästen, var in på www.vrbo.com

 

Vilken djungel, man ska välja stadsdel...

 

Finns typ 50 olika att välja på?

Tips på vilka ställen som är bra men bra avstånd till strippen?

 

http://forumserver.twoplustwo.com/27/brick-mortar/moving-vegas-95999/

 

http://forumserver.twoplustwo.com/27/brick-mortar/renting-house-vegas-135919/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Städning brukar ingå för typ 50-150 dolls, Visst taxi är billigt men de flesta husen ligger 10-25min från strippen .. då blir det 75-100 dolls taxi per dag.. plus att man kan ta random utflykter oxo, plus det som nämndes att taxichaffisat hittar inte alltid

 

Intressant med eget hus som tusan...

 

Men jobbigt att städa? Varför hyrbil? taxi är ju biiiiligt... men kanske drygt o ringa efter dem hela tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

hallå igen...

 

har nu undersökt boendee lite mera.

 

Till en början lät det ju riktigt bra med hus men ju mera jag tänker på det ju mera kluven blir jag! Just att man kommer ganska off med ca 10min till strippen, måste ha bil osv osv.

Dock har ett hus såklart sina fördelar också.

 

Nu till alternativet det för stunden lutar åt. En riktigt nice lägenhet på 37e våningen med stor balkong och utsikt över "the strip". I dnna bor vi 4 pers för 3700$, vilket blir ca 900$ per skalle... Vad säger ni om detta? (gäller en månad)

 

Lägenheten är riktigt lyxig också med jacuzzi, två badrum, 3st tv, kyl+frys osv...vilket inte är en nackdel, mil ifrån standarden på imperial.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå igen...

 

har nu undersökt boendee lite mera.

 

Till en början lät det ju riktigt bra med hus men ju mera jag tänker på det ju mera kluven blir jag! Just att man kommer ganska off med ca 10min till strippen, måste ha bil osv osv.

Dock har ett hus såklart sina fördelar också.

 

Nu till alternativet det för stunden lutar åt. En riktigt nice lägenhet på 37e våningen med stor balkong och utsikt över "the strip". I dnna bor vi 4 pers för 3700$, vilket blir ca 900$ per skalle... Vad säger ni om detta? (gäller en månad)

 

Lägenheten är riktigt lyxig också med jacuzzi, två badrum, 3st tv, kyl+frys osv...vilket inte är en nackdel, mil ifrån standarden på imperial.

Vad heter stället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja detta är en vista suite som har garantrad gryym utsikt!

Jag var riktigt nöjd md signature senast! Då har jag bott på Bellagio och många andra topp hotell tidigare.

 

Skulle tippa på att ett lika stort rum på Bellagio skulle kosta lätt över 100k för en månad. Mkt dyrare på Venetian också.

Mén stora skillnaden är att man där i ett vanligt rum inte kan bo 4 pers, då måste du ha en hyfsad svit för att få samma standard. Det kostar garanterad mkt mkt mer än 3700$...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ett par sviter på Venetian som kostar $3300-$3800 per vecka med två queen beds. Förmodligen inte lika stora som på Signature dock. När jag skulle provboka på signature första veckan i juni hittade jag dock bara junior suite och one-bedroom av någon anledning. Jag misstänker att det är two-bedroom ni är inne på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är faktist en one-bedroom vi tittar på. Dock kallas den vista suite av nån anledning, tror att det är för att den ska ligga högt och ha grym utsikt från balkongen.

 

3700$ är priset, dock för en hel månad. Du sa att Venetian hade sviter för 3300-3800/vecka... Vet inte om du skrev fel men annars skiljer det ju ca 10000$ i pris:lol:

 

Jag tycker i alla fall 3700$ för en månad är ok för det man får, särskilt om man jämför med andra ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Nu när boendefrågan ser ut att vara löst kommer nästa problem upp!

 

Flyget, jag har tidigare bokat det billigaste flygen och åkt med SAS via Chicago, jag har hört många klaga på "chicago-maskinen" men för oss har det alltid funkat klockrent med väskor väntetider och allt annat...

 

Men denna gången är det ju så att vi inte riktigt kommer veta när vi vill åka hem, säg att vi planerar och åka ex 8juni och är rättså säkra på utresedatumet, går det att boka en "open return" dvs att boka så vi kan åka hem vilken dag som helst i princip. Säg att vi vill hem 15juli, eller kanske nån annan dag.. Ja ni fattar vad jag menar...

 

Hur funkar det med dessa biljetter? Pris på dessa? Boka, var hur?

 

Tack för alla tipsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...