Gå till innehåll

NL100 FR QQ ur position i trebetad pott med två callers


Recommended Posts

Vad gör ni med den här handen?

 

M A G N S O E bedömer jag som en solid spelare, men vad synar en sån raise-reraise med?

 

1973AJ är en fisk. Han kan ha nåt ess, typ AQ eller nåt lägre par. Förresten är han ju i princip redan all-in, så han räknas inte.

 

Full Tilt Poker Game #929378xxx: Table Piedmont - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:57:30 ET - 2008/12/03

Seat 1: HERO ($110.35)

Seat 2: M A G N S O E ($100)

Seat 3: 1973AJ ($21.95)

Seat 4: SoberIRL ($17)

Seat 5: MidniteBaseball ($20)

Seat 6: filetOflush ($120.70)

Seat 7: sofa604 ($111.55)

Seat 8: aydaygrande ($173.95)

Seat 9: ikep ($138.95)

sofa604 posts the small blind of $0.50

aydaygrande posts the big blind of $1

MidniteBaseball posts $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of ClubsQueen of Spades

ikep raises to $4.50

filetOflush: nh

HERO has 15 seconds left to act

HERO raises to $16

M A G N S O E has 15 seconds left to act

M A G N S O E calls $16

1973AJ has 15 seconds left to act

1973AJ calls $16

SoberIRL folds

MidniteBaseball adds $78

MidniteBaseball folds

filetOflush folds

sofa604 folds

aydaygrande folds

ikep calls $11.50

*** FLOP *** Jack of Hearts8 of Spades4 of Clubs

ikep checks

HERO has 15 seconds left to act

HERO has requested TIME.......................................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag kan se har du 3 callers.

 

Sen undrar jag vad du är rädd för? JJ möjligen eller 88 men KK+ bör väl oftast 4beta pre här. AJ är ju inte omöjligt men den vill du ju ha med.

 

Jag betar ut 3/4 pott här, övertygad om att jag oftast har bästa handen, och ser om jag plockar hem det. Blir man synad eller raisad får man väl omvärdera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör ni med den här handen?

 

M A G N S O E bedömer jag som en solid spelare, men vad synar en sån raise-reraise med?

 

 

 

Finns väl en hel del händer han kan syna med. I min värld så har han AJs+/PP, men har ju sett konstigare syner än så.

 

ikep? Något om honom?

 

Jag betar definitivt ut runt 70-80% av pott och synar push. Men jag är ju fisk på FR numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betar ut 3/4 pott här, övertygad om att jag oftast har bästa handen, och ser om jag plockar hem det. Blir man synad eller raisad får man väl omvärdera.

 

Njä... omvärdera? Verkligen?

 

Det ligger 65,50 i potten. Du betar 46 (pott 111,50). 48 kvar på bordet.

Någon ställer in, låt oss säga ikep, som täcker oss. Potten är då 159,50 och det kostar 48 att syna. Går det att lägga den för 3,30/1? Om M A G N S O E är den som går all in är oddset ännu bättre.

 

Så varför inte tjoffa in alltihop på en gång? Men får man syn av en sämre hand? Får man en bättre hand att lägga sig?

 

Och check-fold är ju bara för vekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att om man betar ut gör man det för att syna eventuellt omslag. Har vi lagt in 62 av 110 av vår stack så ser inte jag att vi kan folda.

 

Däremot så vill vi ju inte att händer vi leder mot ska folda på floppen så att pusha direkt känns inte bra. Vi ser ju gärna att de synar med träff på J.

 

c/f finns inte i min värld. Vad ska man då spela QQ på för bräda?

 

Ett annat alternativ är att bara check-syna ner eventuella bets till river men det känns inte bekvämt heller. Finns ju en del kort vi inte vill se på turn/river för att syna ner utan vånda.

 

Nä min linje är fortfarande bet/call.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kommer nog inte längre, så här kommer utfallet, som ju egentligen är ointressant för mig i alla fall, för jag var nyfiken på alternativa sätt att spela handen.

 

Jag valde att ställa in direkt. Det kanske går att ifrågasätta, men jag tänkte att jag ju ändå committar mig. Kanske kan man få nån med AK att tro att det är svaghet och att vi har samma hand och ta synen. Jag får inte KK, AA eller JJ att lägga sig.

 

M A G N S O E vek upp AA och jag klonkade inte nån river-dam. Det är väl ganska iskallt spelat av honom. En liten applåd.

 

1973AJ hade just AJ (offsuit). Att syna all in med AJ offsuit efter raise-reraise-call med en spelare kvar att agera är lite dåligt, tycker jag (OBS, understatement). Tomten kanske finns, trots allt...

 

Och så tar vi ett glas julmust på det här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kommer nog inte längre, så här kommer utfallet, som ju egentligen är ointressant för mig i alla fall, för jag var nyfiken på alternativa sätt att spela handen.

 

Jag valde att ställa in direkt. Det kanske går att ifrågasätta, men jag tänkte att jag ju ändå committar mig. Kanske kan man få nån med AK att tro att det är svaghet och att vi har samma hand och ta synen. Jag får inte KK, AA eller JJ att lägga sig.

 

M A G N S O E vek upp AA och jag klonkade inte nån river-dam. Det är väl ganska iskallt spelat av honom. En liten applåd.

 

1973AJ hade just AJ (offsuit). Att syna all in med AJ offsuit efter raise-reraise-call med en spelare kvar att agera är lite dåligt, tycker jag (OBS, understatement). Tomten kanske finns, trots allt...

 

Och så tar vi ett glas julmust på det här...

 

 

Alternativa spel? Som att ställa in på flopp direkt? Som du då även gör med resten av din range när du 3bettat? Det om något känns iskallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativa spel? Som att ställa in på flopp direkt? Som du då även gör med resten av din range när du 3bettat? Det om något känns iskallt.

 

Vad menar du egentligen? Att det är mycket sämre att gå all in än att c-beta och syna?

 

När det gäller hans spel, så menade jag iskallt i positiv bemärkelse. Kyligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du egentligen? Att det är mycket sämre att gå all in än att c-beta och syna?

 

När det gäller hans spel, så menade jag iskallt i positiv bemärkelse. Kyligt.

 

Haha iskallt i positiv bemärkelse, det var lite roligt faktiskt. Det var inte så jag tolkade det iaf.

 

Jag menar bara att du förmodligen inte pushar den floppen rakt av med resten av din 3bets range, varav det inte fyller någon funktion att pusha med QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker man ser det spelet oftare och oftare faktiskt.

 

Precis har råkat ut för det några ggr nyligen mot regulars då jag 3bettat KK pre och FI synat sen höjer han min Cbet på låg flop o degen åker in och dom visar upp AA.

Har åkt på sjukt mycket KK mot AA nyligen men har svårt lägga den i FR även fast man mot NIT´s kan räkna ut man e slagen (pre iaf).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis har råkat ut för det några ggr nyligen mot regulars då jag 3bettat KK pre och FI synat sen höjer han min Cbet på låg flop o degen åker in och dom visar upp AA.

Har åkt på sjukt mycket KK mot AA nyligen men har svårt lägga den i FR även fast man mot NIT´s kan räkna ut man e slagen (pre iaf).

 

Får ju samma effekt om degen åker in på låg flopp eller om den åker in pre. Hursom stackar du ju av med 100bb. Eller, du har större möjlighet att folda post än du har pre, så det är inte bättre utan sämre att bara flatta 3betsen som vissa fi gör. Bättre att 4beta med lite fler händer så man även kan 4beta nutsen.

 

Nackdelen fi får när han bara flattar dina 3bets är att du får möjlighet att dra ut honom samt att han inte får möjlighet att 4bet-bluffa dig ngt eftersom 4bet inte ens finns i hans arsenal. (Om han nu inte flattar enbart AA-KK och 4bettar random skit, vilket skulle vara riktigt värdelöst)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Får ju samma effekt om degen åker in på låg flopp eller om den åker in pre. Hursom stackar du ju av med 100bb. Eller, du har större möjlighet att folda post än du har pre, så det är inte bättre utan sämre att bara flatta 3betsen som vissa fi gör. Bättre att 4beta med lite fler händer så man även kan 4beta nutsen.

 

Nackdelen fi får när han bara flattar dina 3bets är att du får möjlighet att dra ut honom samt att han inte får möjlighet att 4bet-bluffa dig ngt eftersom 4bet inte ens finns i hans arsenal. (Om han nu inte flattar enbart AA-KK och 4bettar random skit, vilket skulle vara riktigt värdelöst)

 

Men vad kallar vi i så fall den här handen? Omöjlig att ta sig ur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bara syna med AA i 3b pott är ju kanon för att dölja handstyrkan. Det är ju något många gör med 22-QQ AK AQ.

 

Jag gör det med AA om jag har position och det är HU. Om en 3e spelare är med och fibblar i potten eller om jag är ur pos så åker degen in i ett 4b men som sagt i pos och HU är det ju guldläge att bara syna 3beten.

 

Vet inte om det är bra men känns väldigt EV+ speciellt mot en aggressiv spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ju samma effekt om degen åker in på låg flopp eller om den åker in pre. Hursom stackar du ju av med 100bb. Eller, du har större möjlighet att folda post än du har pre, så det är inte bättre utan sämre att bara flatta 3betsen som vissa fi gör. Bättre att 4beta med lite fler händer så man även kan 4beta nutsen.

 

Nackdelen fi får när han bara flattar dina 3bets är att du får möjlighet att dra ut honom samt att han inte får möjlighet att 4bet-bluffa dig ngt eftersom 4bet inte ens finns i hans arsenal. (Om han nu inte flattar enbart AA-KK och 4bettar random skit, vilket skulle vara riktigt värdelöst)

 

För man kan inte variera sig? Syna 20% 4beta 80%? Finns lägen när det definitivt är bättre att syna än 4beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...