purplecard Postad 29 November , 2008 Rapport Postad 29 November , 2008 Hej. Jag sitter här och utvärderar november månads spel. Jag har gått igenom olika händer på olika positioner och sett att det finns en del luckor att täta till. Min VPIP var 20,9 och PFR var 18,6. Trebet landade på 8,2. Skulle jag nu täta till de här förlusthänderna jag hittat kanske statsen går ner till möjligen 19,17,6. Och visst, då förlorar jag mindre på just de händerna jag hittat. Då är ju frågan om det verkligen är så smart i och med att i dagens läge får jag antagligen mer betalt på ex AA och få folk att gå allin med TT när jag har QQ. Frågan är om det är värt att justera spelet? Kan även säga att november gick grymt bra. Testa själv svarar ni men det är ju svårt att få en tillförlitlig bild även om man som jag spelar 75000 händer i månaden med alla turmoment. Sitter ni månad efter månad och spelar en viss hand som ni vet att ni går back på för att folk upplever er som mer aggro och galen för att på så viss få mer betalt med monster? Citera
eyeless Postad 29 November , 2008 Rapport Postad 29 November , 2008 Tänk dig att vi spelar (0,1) spelet, hämtat ur boken Mathematics of poker. Om du höjer top 25% från en viss position så kommer du i detta spelet aldrig få syn av sämre händer förutsatt att fi har en hjärna och inte en inopererad grillad kyckling. Om fi synar din raise top 20% går du med förlust på en femtedel av händerna du höjer när du blir synad. Om vi höjer tillräckligt ofta för att tvinga honom att försvara sin blind jämnas detta ut av att du gör högre vinst i toppen av din range. Höjer vi med lägre frekvensk går vi fortfarande med förlust i botten av vår range eftersom fi då kommer syna med lägre frekvens. Hur många händer vi väljer att spela avgörs av våran stackstorlek och de andra stackstorlekarna vid bordet, i förhållande till blindsen Detta fungerar precis likadant i ett komplext pokerspel där handvärdet är svårare att definera. Citera
Recommended Posts