Gå till innehåll

mpee funderar på att lägga ner pokern, men är glad ändå. =)


mpee

Recommended Posts

Vad tror han att han ska få syn av som han leder mot?

 

 

Poker Stars $2/$4 No Limit Hold'em - 9 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (BTN): $400.00

SB: $400.00

BB: $711.65

UTG: $620.50

UTG+1: $522.95

UTG+2: $400.00

MP1: $467.00

MP2: $442.20

CO: $283.20

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN with 9 :spade: A :spade:

3 folds, MP1 raises to $12, MP2 calls $12, 1 fold, Hero calls $12, 1 fold, BB calls $8

 

Flop: ($50.00) Q :spade: J :spade: 3 :spade:(4 players)

BB checks, MP1 bets $36, MP2 folds, Hero raises to $140, BB folds, MP1 calls $104

 

Turn: ($330.00) 8 :diamond:(2 players)

MP1 bets $315 all in, Hero calls $248 all in

 

River: ($826.00) 8 :heart:(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $826.00

Hero mucks 9 :spade: A :spade:

MP1 shows 3 :club: 3 :heart: (a full house, Threes full of Eights)

MP1 wins $823.00

(Rake: $3.00)

 

 

Tråkig sits för fi. Hur hade du spelat hans hand på flopp och turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

AA,KK,QJ, AQ/AJ med spader ess

3bettar AA KK preflop 100% i denan situation vilket han borde ha koll på då vi har lirat 10 tusentals händer mot varandra. Samma veva i stort sätt med AQ då han öppnar relativt light för att vara fullring.

 

Och när han går alin för nästan pott på turn så får han enbart syn av en bättre hand bortsett QJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkig sits för fi. Hur hade du spelat hans hand på flopp och turn?

 

Spelat flop likadant för att sedan omvärdera på syn. Hade fi(alltså jag:-P ) bettat ut stort hade jag i stortsett instavikt mot en standardgrinder. Spelar ju även in att det var fyra spelare på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3bettar AA KK preflop 100% i denan situation vilket han borde ha koll på då vi har lirat 10 tusentals händer mot varandra. Samma veva i stort sätt med AQ då han öppnar relativt light för att vara fullring.

 

Och när han går alin för nästan pott på turn så får han enbart syn av en bättre hand bortsett QJ.

 

Alltså jag försökte bara svara på vad jag tror att han tror att du ska syna med :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag försökte bara svara på vad jag tror att han tror att du ska syna med :-)

 

Ok, sry. Alltid i försvarsläge direkt. :oops::-P

Men som sagt. Han är en vinnande spelare med många händer mot mig. Förvånad över att han inte gav mig mera credd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Stars $2/$4 No Limit Hold'em - 9 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: $400.00

Hero (SB): $408.30

BB: $394.00

UTG: $872.30

UTG+1: $574.20

UTG+2: $428.00

MP1: $203.80

MP2: $682.10

CO: $400.00

 

MP1 posts a big blind ($4)

 

Pre Flop: ($10.00) Hero is SB with 4 :heart: 2 :diamond:

3 folds, MP1 checks, MP2 raises to $20, CO calls $20, 1 fold, Hero raises to $64, 3 folds, CO calls $44

 

Flop: ($156.00) 2 :club: 2 :heart: A :heart:(2 players)

Hero bets $80, CO raises to $176, Hero raises to $344.30 all in, CO calls $160 all in

 

Turn: ($828.00) T :diamond:(2 players - 2 are all in)

 

River: ($828.00) 4 :club:(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $828.00

Hero shows 4 :heart: 2 :diamond: (a full house, Deuces full of Fours)

CO mucks A :club: Q :spade:

Hero wins $825.00

(Rake: $3.00)

 

That what u get for cold calling preflop ditt äckliga ffp proffs.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mera whine.

 

 

 

Poker Stars $2/$4 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 96907

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BB: $400.00

UTG: $603.55

UTG+1: $981.45

UTG+2: $437.60

MP1: $400.00

MP2: $424.00

Hero (CO): $571.00

BTN: $392.00

SB: $290.10

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is CO with K :heart: K :club:

UTG calls $4, 1 fold, UTG+2 raises to $24, 2 folds, Hero raises to $80, 4 folds, UTG+2 raises to $437.60 all in, Hero calls $357.60

 

Flop: ($885.20) 8 :spade: 4 :diamond: K :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: ($885.20) T :club:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($885.20) J :club:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $885.20

UTG+2 shows A :diamond: Q :heart: (a straight, Ten to Ace)

Hero mucks K :heart: K :club:

UTG+2 wins $882.20

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte vara en djävla hycklare och posta när folk gör idiotmoves och drar ut en om man inte gör det samma när man själv gör helt värdelösa saker.

 

 

Poker Stars $2/$4 No Limit Hold'em - 4 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BB: $400.00

CO: $410.00

BTN: $659.60

Hero (SB): $473.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is SB with K :heart: T :heart:

CO raises to $12, 1 fold, Hero raises to $40, BB raises to $92, 1 fold, Hero calls $52 ;-)

 

Flop: ($196.00) 7 :heart: 9 :heart: 7 :spade:(2 players)

Hero checks, BB bets $80, Hero raises to $236, BB raises to $308 all in, Hero calls $72

 

Turn: ($812.00) 6 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($812.00) 8 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $812.00

BB mucks A :spade: A :club:

Hero shows K :heart: T :heart: (a flush, King high)

Hero wins $810.00

(Rake: $2.00)

 

 

Slutar iaf dagen 2k upp vilket känns bra. Varit en sjukt svängig dag där jag först tappade 2K plusset till b/e för att sedan spela tillbaka det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte vara en djävla hycklare och posta när folk gör idiotmoves och drar ut en om man inte gör det samma när man själv gör helt värdelösa saker.

 

 

Poker Stars $2/$4 No Limit Hold'em - 4 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BB: $400.00

CO: $410.00

BTN: $659.60

Hero (SB): $473.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is SB with K :heart: T :heart:

CO raises to $12, 1 fold, Hero raises to $40, BB raises to $92, 1 fold, Hero calls $52 ;-)

 

Flop: ($196.00) 7 :heart: 9 :heart: 7 :spade:(2 players)

Hero checks, BB bets $80, Hero raises to $236, BB raises to $308 all in, Hero calls $72

 

Turn: ($812.00) 6 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($812.00) 8 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $812.00

BB mucks A :spade: A :club:

Hero shows K :heart: T :heart: (a flush, King high)

Hero wins $810.00

(Rake: $2.00)

 

 

Slutar iaf dagen 2k upp vilket känns bra. Varit en sjukt svängig dag där jag först tappade 2K plusset till b/e för att sedan spela tillbaka det.

 

 

 

Standard ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss nyvaken och laddad till tusen för grind. Planen är att nöta bra många händer fr. Startade upp massa 50BB min bord innan jag sommnade vid lunchtid vilket jag nu ser verkar ha fått ett posetivt utfall. 16 av 31 fr400 bord på stars är atm 50BB min bord vilket inte riktigt hör till vanligheterna.

 

Nu ska det grindas!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar en liten annorlunda linje mot en duktig TAG reg. Planen är väl att reppa 77-88 eller något liknande. På turn väljer jag att checka för att fortsätta reppa mellan pockets.

Eftersom han synade mitt omslag på flop är jag tämligen säker att han kommer valuebetta dem flesta par över nior samt alla kungar. Var lite osäker till vilken summa jag skulle reraisa till men valde att slå om ganska hårt då det i mina ögon ser mera ut som en bluff.

 

Poker Stars $2/$4 No Limit Hold'em - 9 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

UTG: $407.50

UTG+1: $400.00

UTG+2: $442.00

MP1: $400.00

MP2: $412.70

CO: $465.00

BTN: $414.00

SB: $696.00

Hero (BB): $400.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with 3 :diamond: 3 :spade:

4 folds, MP2 raises to $12, 3 folds, Hero calls $8

 

Flop: ($26.00) 3 :heart: 5 :club: 5 :spade:(2 players)

Hero checks, MP2 bets $16, Hero raises to $48, MP2 calls $32

 

Turn: ($122.00) K :diamond:(2 players)

Hero checks, MP2 checks

 

River: ($122.00) 9 :heart:(2 players)

Hero checks, MP2 bets $32, Hero raises to $150, MP2 calls $118

 

Final Pot: $422.00

MP2 mucks K :spade: A :club:

Hero shows 3 :diamond: 3 :spade: (a full house, Threes full of Fives)

Hero wins $419.00

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar nattens fr400 grind med ett 2000dollars pluss. Rätt soft natt med inte allt för mycket jojo-åkande.

 

Nu ska jag först och främst boka ett hotell i London. Har lyckats glömma bort den lilla detaljen fram till nu.

 

Sen ska jag fortsätta min lilla nya tradioner efter långa pokernätter. Åka till brynolf bagare eller likande och ta en baguette, kaffe och kolla på alla sorgsna människor, som är på väg till sina respektive arbeten.

 

Sen när kompisen vaknar ska vi newr på stan och köpa present åt en annan kompis som fyller imorgon. Solen "steker" på persiennerna så det ser ut att kunna bli en trevlig dag.

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att jag nu har klarat av dagen och det snart är dags för att hitta sömnen igen. På stan inhandlades en shorta som ska gå som present, tre parfymer och en alldeles för dyr ansiktscreame, gay gay gay.

 

Blivit en session också men då jag kände tröttheten komma krypande så nöjde jag mig med fr200. Rushade hårt som början och var som max pluss 1600dollar efter bl.a ett par donations. Men tappade en del i slutet och slutade ungefär tusen dollars upp.

 

 

 

 

Tanken på flopen var att check/raisa då jag tror fi ofta har händer här som mellan pockets, AK-A10, KQ, KJs, QJs och dylikt.

När han checkar slänger jag ut en infobett på turn vilket han instasyna.

På rivern hittar jag check/synen då jag inte kan se att han värdebettar light och att han väldigt ofta bluffar sina tomma händer när jag spelat handen så pass passivt

 

 

Poker Stars $1/$2 No Limit Hold'em - 8 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: $194.85

Hero (SB): $310.35

BB: $220.05

UTG: $200.00

UTG+1: $248.60

MP1: $193.60

MP2: $262.50

CO: $213.80

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with K :spade: A :heart:

3 folds, MP2 calls $2, CO raises to $10, BTN calls $10, Hero raises to $32, 3 folds, BTN calls $22

 

Flop: ($78.00) 3 :heart: 6 :diamond: 6 :club:(2 players)

Hero checks, BTN checks

 

Turn: ($78.00) 7 :club:(2 players)

Hero bets $54, BTN calls $54

 

River: ($186.00) 7 :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN bets $108.85 all in, Hero calls $108.85

 

Final Pot: $403.70

BTN shows T :club: 8 :club: (two pair, Sevens and Sixes)

Hero shows K :spade: A :heart: (two pair, Sevens and Sixes - Ace kicker)

Hero wins $400.70

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev rätt lugnt igår för mig trots allt. Var hemma redan vid 24 snåret då jag inte längre kunde hålla ögonen öppna efter varit uppe i nästan ett dygn. Men det var trevligt så länge det varade.

Kul att se West Ham spela igen då jag lyckats missa deras matcher senaste veckorna.

En poäng borta mot Villa är riktigt starkt, framförallt med tanke på alla skador.

Lucas Neil på inermittfältet och trötta Tristan(sämst på plan även om han lyckades näta) samt formsvaga Di Michele på topp.

Stanislas var matchens behållning med sin grymma inställning, synd att han inte målade bara. Min favorit Noble slet som ett djur på mittfältet och tog verkligen sitt ansvar i Parkers frånvaro.

Men det blir nog ruggigt svårt att rubba Chelsea nästa Lördag. Att få tillbaka Parker känns som ett måste. Då får vi ner Neil till högerbacken igen och Tompkins in i mitten där han presterar bätte. Att Cole ska hinna tillbaka verkar helt kört och det kommer nog bli samma anfallspar mot Chelsea. Skulle personligen föredra Di Michele med Dyer som släpande men Zola verkar tro på Tristan. En match att se fram emot är det iaf. West Ham har ju lyckats rubba storheter förut. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vid hur många bord tror du att du har bäst $/h?

Intressant fråga. Tyvärr vet jag inte svaret. Men jag tror faktiskt att jag har som bäst $/h kring 12-14 bord på fr400. Men håller mig ofta till färre bord då jag verkligen vill utvecklas och hitta nya sätt att skapa edge. Spelet blir betydligt mera straight forward när jag går upp i antalet bord och jag känner att jag missar i vissa situationer.

När jag spelar högre tror jag att fler än 6-7 bord skulle påverka min $/h negativt då det är bättre spelare som lätt skulle exploatera mig om jag började "masstabla".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framme i London nu. Tog ett tag att ta sig till hotellet då jag lyckades gå lite fel.

Varmt var det också då jag släpade på en väska, min "bärbara" dator samt en jacka gjorde att jag snabbt tröttnade och gick in på närmsta pub. Två London pride senare så klaranade det till där uppe och jag hittade hotellet på 5 minuter. Rummet jag fått funkar. Väldigt litet men ändå lite småtrevligt.

Kommer nog trivas, internet verkar funka rätt bra åtminstonde.

 

Nu ska jag ta en snabbdush och för att seedan dra till någon random pub och kika Arsenal - Liverpool.

 

we hate scousers!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säga vad man vill om Liverpool men att dom bjuder på bra, spännade och SJUUUKA matcher går inte att förneka.

Fast bäst igår var den kvinna i 30-35års åldern som stod utan sällskap bredvid mig på puben och kikade matchen. Kändes som en riktig bussinesskvinna, proper som fan med glasögon, kavaj etc. . Hon var tydligen Liverpool och levde verkligen sig in i matchen. Så fort något gick emot Liverpool mumlade hon svordomsfraser som u wanker eller fuckin cunt vilket jag såg som stor humor. Förmodligen lite semi-standard i England men hon såg inte precis ut som urtypen av en fotbollssuporter. Efter matchen när Liverpool spelat bort chansen att vinna ligan(mohahahahaha)så sa någon annan snubbe vid baren något i stil med "deppa inte, det var en fantastisk match" på ett ironiskt sätt. Hon svarade tyst men bestämt fuck off, svepte sin öl och drog.

Det mina herrar kallar jag en riktig kvinna. :-P

 

Edit: garfieldminusgarfield.net Sjukt rolig sida som tar bort katten Gustav ur striperna och lämmnar kvar hussen Jon som går omkring och är isolerad, schizofren och självmordbenägen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade dryga 1500 händer fr200 igår och plussade 1000dollar. Ikväl tror jag det blir lite seriösare fr400 grind. Men den som lever får se.

 

 

Chelsea - Everton igår Matchen var väl inte mycket att hurra för. Känndes som att Chelsea redan gett upp liga titeln.

Annat småkul från gårdagen;

-Köpte en t-shirt av självaste Bill Gardner.

-Fanns en barnvakts ställe i närheten av arenan där stora rakade britter lämnade av sina ungar tre timmar innan match för att sedan gå till puben.

-Chelsealand var betydligt fräschare än området kring Upton Park. Inte en Pakistanier så långt ögat kunde se.

Men stämningsmässigt var det lååångt efter Upton Park. Kanske var på fel ställen dock.

 

Bifogar lite bilder;

 

 

Enkel lunch på hotellet innan avfärd mot Stamford Bridge

pict0003p.jpg

 

 

Utsidan av arenan

pict0005crg.jpg

 

Could have won the cup, But he fucked it up, viva John Terry

pict0006q.jpg

 

Big Fat Frank

pict0010q.jpg

 

 

pict0009r.jpg

 

 

pict0012q.jpg

 

 

pict0019e.jpg

 

 

Nu ska jag ut och shoppa sönder mig. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är anledningen till Liverpoolhatet?:-)

 

Och angående Gardnergrejen, står alla gamla ICFare och säljer grejer utanför Upton Park eller? Jag såg Cass Pennant stå och sälja böcker och nu när du nämnde att du handlat av Bill Gardner så kan man ju börja fundera...8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...