Gå till innehåll

mpee funderar på att lägga ner pokern, men är glad ändå. =)


mpee

Recommended Posts

Skulle vara kul och höra av er andra som lever på poker hur ni hanterar alla djävla utfrågningar på fester och dyligt när man träffar nya människor?

Vet inte hur många pokerrelaterade frågor jag fick under gårdagens fest.

Konversationen nedan hade jag flertalet gånger igår och har även haft den många gånger tidigare.

 

random: så vad jobbar du med då?

mpee: spelar poker

random: poker?

mpee: ja på nätet

random: vinner du då?

mpee: ehh aa

random: hur mycket vinner du då?

mpee: olika månad från månad

random: men säg ungefär?

mpee: tjänar mer än på att jobba

random: mer än 20Ksek

mpee: ja

random: mer än 50Ksek

mpee: ja, jag snittar mer än 50Ksek i månaden, HUR MYCKET TJÄNAR DU SJÄLV?

random: nä men asså det kan jag ju inte svara på

NÄHE MEN DET ÄR HELT OKEJ ATT FRÅGA UT MIG OM MIN EKONOMI DIN DUMMA FAN

 

Sen finns det ju massa variationer också. Allt från killen som brukar spela poker på SvS ibland och förväntar sig att jag ska lära honom allt jag kan under kvällen. Till tjejen vars kompis kusins syssling spelade bort allt han ägde och vrider och vänder allt till att man är spelberoende med massa problem.

 

Fast jag förstår att poker verkar spännande och att frågorna är många för den oinsatta. Brukar göra mitt bästa för att hålla god min och svara på frågorna fast jag egentligen bara vill avlida.

 

Om det är en komplett random så jobbar jag på ett spelbolag där jag sitter i supporten och tjänar 15k månaden.

 

Om det är nån halvrandom så jobbar jag åt ett spelbolag med marknadsföring, denna funkar även på tidigare kategori.

 

Om det är en polare så spelar jag poker och tjänar runt 30k varje månad.

 

Om det är en pokerpolare så tjänar jag 50-100k varje månad :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skulle vara kul och höra av er andra som lever på poker hur ni hanterar alla djävla utfrågningar på fester och dyligt när man träffar nya människor?

Vet inte hur många pokerrelaterade frågor jag fick under gårdagens fest.

Konversationen nedan hade jag flertalet gånger igår och har även haft den många gånger tidigare.

 

random: så vad jobbar du med då?

mpee: spelar poker

random: poker?

mpee: ja på nätet

random: vinner du då?

mpee: ehh aa

random: hur mycket vinner du då?

mpee: olika månad från månad

random: men säg ungefär?

mpee: tjänar mer än på att jobba

random: mer än 20Ksek

mpee: ja

random: mer än 50Ksek

mpee: ja, jag snittar mer än 50Ksek i månaden, HUR MYCKET TJÄNAR DU SJÄLV?

random: nä men asså det kan jag ju inte svara på

NÄHE MEN DET ÄR HELT OKEJ ATT FRÅGA UT MIG OM MIN EKONOMI DIN DUMMA FAN

 

Sen finns det ju massa variationer också. Allt från killen som brukar spela poker på SvS ibland och förväntar sig att jag ska lära honom allt jag kan under kvällen. Till tjejen vars kompis kusins syssling spelade bort allt han ägde och vrider och vänder allt till att man är spelberoende med massa problem.

 

Fast jag förstår att poker verkar spännande och att frågorna är många för den oinsatta. Brukar göra mitt bästa för att hålla god min och svara på frågorna fast jag egentligen bara vill avlida.

 

sorry, jag ska sluta ställa frågor :-/

 

 

men det bästa var ändå när en tjej frågade mig vad jag jobbade med efter ca 40min av lyckat raggande, när jag svarade poker så vände hon sig bara om och gick därifrån.

 

där fick man lära sig något. from nu blir det "lyckad" entreprenör för hela slanten tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry, jag ska sluta ställa frågor :-/

 

 

men det bästa var ändå när en tjej frågade mig vad jag jobbade med efter ca 40min av lyckat raggande, när jag svarade poker så vände hon sig bara om och gick därifrån.

där fick man lära sig något. from nu blir det "lyckad" entreprenör för hela slanten tack.

 

women.. LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker metaddict drygar sig rätt dukigt i kommentarerna här, har du spelat mot mpee och hans FI´s i handen eller varför lägger du fram det som att du har "soul-read" på allihopa? Antar att du tycker att vi ska beta sämre händer än 99 istället o checka efter för pottkontroll? I don´t see why..

 

Pfr skriker väl miss med highcards och varför skulle inte easyass

kunna ha en hand som ligger efter men har ok ev mot vår hand, ska alla få dra gratis och sen lägger vi alla icke 9 turns mot ett bet?

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft en trevlig kväll med poker, U21-EM och en del PES09 tillsamans med en kompis. Pokern slutade +2K efter två ganska händelsefattiga sessioner.

Våran PES fight tog jag hem med 6-4 i matcher. Lyckades vända ett 1-0underläge till 1-2 med två spelare utvisade i halvtid och en i 55minuten.

 

Om det är en komplett random så jobbar jag på ett spelbolag där jag sitter i supporten och tjänar 15k månaden.

 

Om det är nån halvrandom så jobbar jag åt ett spelbolag med marknadsföring, denna funkar även på tidigare kategori.

 

Om det är en polare så spelar jag poker och tjänar runt 30k varje månad.

 

Om det är en pokerpolare så tjänar jag 50-100k varje månad :).

Fudnerar på att börja köra något sånt jag också. Fast kör nog på brandman istället. 8-)

 

 

sorry, jag ska sluta ställa frågor :-/

 

 

men det bästa var ändå när en tjej frågade mig vad jag jobbade med efter ca 40min av lyckat raggande, när jag svarade poker så vände hon sig bara om och gick därifrån.

 

där fick man lära sig något. from nu blir det "lyckad" entreprenör för hela slanten tack.

Bra att du fattade att peken var riktad till dig!! :twisted:

 

mm tjejer är väldigt anti poker. Fast å andra sidan gillar dom pengar, jättekonstigt. Skönt att jag slipper det problemet nu som brandman.

 

 

 

women.. LOL

Fyndigt. Skrattade faktsikt lite. Förmodligen mest pga trötthet dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Bra att du fattade att peken var riktad till dig!! :twisted:

 

mm tjejer är väldigt anti poker. Fast å andra sidan gillar dom pengar, jättekonstigt. Skönt att jag slipper det problemet nu som brandman.

 

 

 

 

hade jag också varit om jag inte vore fet och otränad.

 

ska försöka köra med fotomodell om sisådär 6 månader mb. någon som provat knarkkung btw?

 

 

gjorde ännu ett försök på FTP efter senaste HU gulningen där. deras limit på 600$ tiltar mig rejält, jag hatar att ha alla pengar på siten och vill sätta in de den dagen jag spelar för att sedan ta ut de.

 

 

ivf så råkade jag på följande medan jag spelade in "barely legal 109" med 600$ BR:

 

 

http://www.pokerhand.org/?4368464

 

FI har 24/2/1 över ca 70 händer. bordet är allmänt fiskigt och jag tog skottet med lillBRen.

 

bara att spruta av sig här utan att tänka efter right? med tanke på den våta brädan och allt.

 

-----------------------------------------

 

wtf sysslar killen med här? finns det någon tanke med hans spel som jag inte ser eller bara randomretard standardspel?

 

http://www.pokerhand.org/?4368475

 

 

tanken med mitt spel är att extrahera värde ur lägre kickers och vara livsrädd för AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker metaddict drygar sig rätt dukigt i kommentarerna här, har du spelat mot mpee och hans FI´s i handen eller varför lägger du fram det som att du har "soul-read" på allihopa? Antar att du tycker att vi ska beta sämre händer än 99 istället o checka efter för pottkontroll? I don´t see why..

 

Pfr skriker väl miss med highcards och varför skulle inte easyass

kunna ha en hand som ligger efter men har ok ev mot vår hand, ska alla få dra gratis och sen lägger vi alla icke 9 turns mot ett bet?

:-)

 

är det du som är rolf på svs btw? har för mig att jag har sett avataren på svenskaspelare också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det du som är rolf på svs btw? har för mig att jag har sett avataren på svenskaspelare också?

 

Lol, jag rolf?, nej, lirar inte SvS sedan slutet på 2007 då jag tiltbannade mig själv för att jag var kall :) Öppnade dock upp kontot så sent som igår igen. Ja, bloggar lite på svenskaspelare också ibland (inte lika drygt folk som pf.nu ;) )men har inte den avataren (nu iaf..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, jag rolf?, nej, lirar inte SvS sedan slutet på 2007 då jag tiltbannade mig själv för att jag var kall :) Öppnade dock upp kontot så sent som igår igen. Ja, bloggar lite på svenskaspelare också ibland (inte lika drygt folk som pf.nu ;) )men har inte den avataren (nu iaf..)

 

på tal om att springa kall så råkade man ut för två stycken set över set precis medan jag läste ditt inlägg. alltid skönt, nu lägger jag ner för dagen. +-0 på svs och -1k$ på ftp antagligen pga deras kontokapning.

 

 

vilka bord brukar du köra på svs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll är det äntligen dags för Irland, eller imorgon kväll för er med en normal dygnsrytm som inte påbörjar en dag 24.00.

Suttit och pluggat Irish traffic regulations and road signs ett tag nu. Verkar rätt standard som tur är. Göra allt tvärtom bara med t.ex vänsterregel istället för högerregeln.

Googlade även fram Irlands promillegräns som var rätt föredömlig på 0.8%(bara Cypern som har högre). Kan vara sjukt viktigt om man kör på en landsväg i 3h och sedan kommer till en liten by med en fin liten pub. Att då inte kunna ta en guiness finns inte. Skulle blivit stressigt att ta sig runt hela irland om vi varit tvungna att övernatta vid varje pub liksom.

 

 

Tänker inte svara er som skriver en massa pokerrelaterade saker i min dagbok innan jag kommer hem. Ska rensa ut alla utdragningar, tristessen av att klicka sig igenom sig livet och all annan skit. Ska komma hem från Irland som en helt ny LIVSGLAD människa, som inte bara klarar av att tänka i samma gammla trötta banor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll är det äntligen dags för Irland, eller imorgon kväll för er med en normal dygnsrytm som inte påbörjar en dag 24.00.

Suttit och pluggat Irish traffic regulations and road signs ett tag nu. Verkar rätt standard som tur är. Göra allt tvärtom bara med t.ex vänsterregel istället för högerregeln.

Googlade även fram Irlands promillegräns som var rätt föredömlig på 0.8%(bara Cypern som har högre). Kan vara sjukt viktigt om man kör på en landsväg i 3h och sedan kommer till en liten by med en fin liten pub. Att då inte kunna ta en guiness finns inte. Skulle blivit stressigt att ta sig runt hela irland om vi varit tvungna att övernatta vid varje pub liksom.

 

 

Tänker inte svara er som skriver en massa pokerrelaterade saker i min dagbok innan jag kommer hem. Ska rensa ut alla utdragningar, tristessen av att klicka sig igenom sig livet och all annan skit. Ska komma hem från Irland som en helt ny LIVSGLAD människa, som inte bara klarar av att tänka i samma gammla trötta banor.

 

you go girl! glhf

 

 

är själv glad över att inte bli överkörd varje gång man besöker vänstertrafikerade länder. att köra är att ta det till nästa level, thats guts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker metaddict drygar sig rätt dukigt i kommentarerna här, har du spelat mot mpee och hans FI´s i handen eller varför lägger du fram det som att du har "soul-read" på allihopa? Antar att du tycker att vi ska beta sämre händer än 99 istället o checka efter för pottkontroll? I don´t see why..

 

Pfr skriker väl miss med highcards och varför skulle inte easyass

kunna ha en hand som ligger efter men har ok ev mot vår hand, ska alla få dra gratis och sen lägger vi alla icke 9 turns mot ett bet?

:-)

 

Du är ju dum i huvet på riktigt. Drygar mig? För att jag skriver kommenterar till dagboksinnehavarens händer? För att jag inte tycker "ta ner potten" är ett vettigt och logiskt tänk? Jag har inte skrivit några personliga påhopp eller hån, jag skiter väl personligen i om folk vill tänka i andra banor än "jag betar alltid här för att vi kanske har bäst hand och för att ta ner potten". Snarare skulle det väl gynna mig om folk tänker "fel"...skrev enbart till att börja med för att mpee har en seriös dagbok och jag faktiskt (av någon anledning) försökte hjälpa till. Han skrev en någorlunda vettig motfråga och då skrev jag ett konstruktivt svar varför jag tyckte som jag gjorde och han tackade för input. Om du kan få det till något drygt så har du tillochmed större problem än det verkar. Om folk bara skriver "varför varför varför" och förväntar sig långa och utförliga svar utan att tänka själv, och sen skriver ett totalt ologiskt resonemang som inte går att argumentera mot, så kan jag inte göra något åt saken.

 

Redan där var jag säker på att du är dum i huvet men när du sen försöker skriva något "konstruktivt" blir det ännu klarare. Jag tycker personligen ditt inlägg var så urbota dumt att det blev drygt, bara för att du lägger in några smajlies gör det inte ditt inlägg vettigare eller mindre drygt. Men ok, vill du vara korkad så fine, men lägg inte ord i min mun. Jag har inte skrivit ett ord om att jag tänkt vika alla turns som inte är 9.

 

 

Sorry för OT mpee, men jag vet att du är vettig nog att fatta att jag inte skrev för att dryga mig utan för att hjälpa till. Sjukt att man sitter här och skriver mer eller mindre i försvarsställning för att någon dryg mupp sitter och åsnar sig :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ju dum i huvet på riktigt. Drygar mig? För att jag skriver kommenterar till dagboksinnehavarens händer? För att jag inte tycker "ta ner potten" är ett vettigt och logiskt tänk? Jag har inte skrivit några personliga påhopp eller hån, jag skiter väl personligen i om folk vill tänka i andra banor än "jag betar alltid här för att vi kanske har bäst hand och för att ta ner potten". Snarare skulle det väl gynna mig om folk tänker "fel"...skrev enbart till att börja med för att mpee har en seriös dagbok och jag faktiskt (av någon anledning) försökte hjälpa till. Han skrev en någorlunda vettig motfråga och då skrev jag ett konstruktivt svar varför jag tyckte som jag gjorde och han tackade för input. Om du kan få det till något drygt så har du tillochmed större problem än det verkar. Om folk bara skriver "varför varför varför" och förväntar sig långa och utförliga svar utan att tänka själv, och sen skriver ett totalt ologiskt resonemang som inte går att argumentera mot, så kan jag inte göra något åt saken.

 

Redan där var jag säker på att du är dum i huvet men när du sen försöker skriva något "konstruktivt" blir det ännu klarare. Jag tycker personligen ditt inlägg var så urbota dumt att det blev drygt, bara för att du lägger in några smajlies gör det inte ditt inlägg vettigare eller mindre drygt. Men ok, vill du vara korkad så fine, men lägg inte ord i min mun. Jag har inte skrivit ett ord om att jag tänkt vika alla turns som inte är 9.

 

 

Sorry för OT mpee, men jag vet att du är vettig nog att fatta att jag inte skrev för att dryga mig utan för att hjälpa till. Sjukt att man sitter här och skriver mer eller mindre i försvarsställning för att någon dryg mupp sitter och åsnar sig :roll:

 

 

Du har fortfarande inte skrivit något konstruktivt om 99-handen, utan bara att checken är riktigt jävla obv...

 

Vilken bevisbörda? Du kommenterade först och jag blev bara nyfiken att höra dina tankegångar. Jag betar för att skydda min hand mot överkort och ta betalt av stegdrag. Räcker det som anledning? Och nej, jag spelar antagligen inte om min stack om jag får stort mothugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha det riktigt bra på Irlandspubarna nu mpee, låter riktigt najs!

Har ni hyrt ngn schysst bil eller blir det mellansunk? :-D

 

Hur många är ni som åker förresten? (kanske du skrivit) Man får hoppas att du kommer hem som en ny bättre människa då, men sämre pokerspelare hehe..

 

Metaddict, ja, ok mitt inlägg kanske var lite drygt det har du rätt i. Men vänta lite, vad gör DU nu? Skriver att jag är dum i huvet flera gånger och försöker få det att framstå som att ditt svar var SÅÅÅÅÅ jävla trevligt? Nej? Ang. ditt inlägg så var det inte alls bra heller ("imho" som alla pokernerdar skriver..)och du verkar uppenbarligen ha en hyfsad dos av hybris men kul för dig mannen. "Jag har inte skrivit ett ord om att jag tänkt vika alla turns som inte är 9" nä, det vet jag väl, men mr proffsanalytiker kanske kan hjälpa oss sämre spelare att sätta upp en plan inför turn då vi väljer att checka efter flop? Att jag förresten skrev att det inte var dåligt att beta flop betydde inte att jag menade att vi alltid ska beta flop om du tolkade det så. Jag är iaf upp $20044 dollar hittills för månaden så jag förväntar mig minst det tredubbla av en så pass mkt bättre spelare som dig.

 

Kram på dig.

 

 

(ska inte skriva mer sådana här inlägg i din dagbok mpee, sry.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni får bråka hur mycket ni vill medans jag är borta. Vill dock se mycket kärlek när jag återkommer!!!!!

Man misstolkar en djävla massa på internet och man kan vrida och vända på det mesta i oändlighet.

 

Visst kunde meta säkert förklarat sin tankegång lite mera ingående om han pallat/velat whatever. Nu gjorde han inte det men gav mig ändå lite att fundera på.

 

Sjukt kul med ökad respons i dagboken på senare tid. Givande när folk kommenetrar även om man nödvändigtvis inte alltid håller med.

Känner att jag saknar mycket grundläggande pokerstrategiSKILLZ så det är bara att såga när mina händer ser knas ut.

 

 

HF!

ty

 

 

Ha det riktigt bra på Irlandspubarna nu mpee, låter riktigt najs!

Har ni hyrt ngn schysst bil eller blir det mellansunk? :-D

 

Hur många är ni som åker förresten? (kanske du skrivit) Man får hoppas att du kommer hem som en ny bättre människa då, men sämre pokerspelare hehe..

yes yes lovar.

Är jag och brorsan som bjuder med morsan som present då hon fyllt 50-år nyligen. Har hyrt någon nyare variant av Audi så vi kommer nog färdas helt okej.

 

 

---------------

 

 

Har varit lite småstruligt senaste timmen. Skulle checka in online och märker att jag har fel efternamn på morsan. Hon böt tillbaka till sin barndomsnamn för ett tag sedan som jag glömde bort när jag bokade.

Försökte först ändra via ryanairs hemsida men ändringen ville inte bekräftas så jag fick ringa deras kontor. Efter att ha blivit vidarekopplad 3 gånger hamnar jag rätt och får prata med någon trött rysska som knappt kan engelska.

Löser sig efter ett tag trots att jag hade glömt bort vilket telefonnummer jag hade i bokningen vilket var en säkerhetsfråga från deras håll.

När namnbytet var genomfört(gick på 1.1Kkr)så kom nästa gäck. Man var naturligtvis tvungen att ha alla resenärerna pass-uppgifter.

Bror min har supit bort sin telefon så det var inte lätt att få tag i honom då det visade sig att han inte var hemma. Efter att ha åkt runt på chans och våldgästat hans kompisar hittade jag på honom och efter många om och men var vi incheckade,lol.

 

aja..hög tid att packa.

 

Höres!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha det riktigt bra på Irlandspubarna nu mpee, låter riktigt najs!

Har ni hyrt ngn schysst bil eller blir det mellansunk? :-D

 

Hur många är ni som åker förresten? (kanske du skrivit) Man får hoppas att du kommer hem som en ny bättre människa då, men sämre pokerspelare hehe..

 

Metaddict, ja, ok mitt inlägg kanske var lite drygt det har du rätt i. Men vänta lite, vad gör DU nu? Skriver att jag är dum i huvet flera gånger och försöker få det att framstå som att ditt svar var SÅÅÅÅÅ jävla trevligt? Nej? Ang. ditt inlägg så var det inte alls bra heller ("imho" som alla pokernerdar skriver..)och du verkar uppenbarligen ha en hyfsad dos av hybris men kul för dig mannen. "Jag har inte skrivit ett ord om att jag tänkt vika alla turns som inte är 9" nä, det vet jag väl, men mr proffsanalytiker kanske kan hjälpa oss sämre spelare att sätta upp en plan inför turn då vi väljer att checka efter flop? Att jag förresten skrev att det inte var dåligt att beta flop betydde inte att jag menade att vi alltid ska beta flop om du tolkade det så. Jag är iaf upp $20044 dollar hittills för månaden så jag förväntar mig minst det tredubbla av en så pass mkt bättre spelare som dig.

 

Kram på dig.

 

 

(ska inte skriva mer sådana här inlägg i din dagbok mpee, sry.)

 

Positiv varians, gotta love it :roll: Antar att du haft tur i några turrar och klonkat då, kul för dig ju, någon måste stå på rätt sida av variansen för att det ska jämna ut sig 8-)

 

Kul att du orkar gnälla när du själv börjar med personangrepp. Hade du skrivit en vettig och konstruktiv fråga hade jag svarat direkt utan att tänka två gånger. Men du börjar med att kalla mig dryg och slutar med att hitta på saker jag inte sagt. Båda "uncalled for", så sitt inte som ett frågetecken när jag svarar vad jag tycker om dig då.

 

Sluta spamma ner folks dagböcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wieee INTERNET!! Jag lever och frodas bland friterad mat, guiness och en oslagbar natur. Befinner oss nu i en liten stad som heter Dingle på Dinglehalvön, längst ner i Irland typ. Ska börja arbeta oss upp i landet imorgon längs västkusten.

Kommit in i bilkörningen nu också. Lite svårt ibörjan med vänstertrafik och SJUKT smala vägar där man knappt kan passera varandra. Men har gått förvånadsvärt bra att köra. Bara fått fingret en enda gång då jag glömde bort den berömda vänsterregeln....

 

Nu blir det pub.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Najs med Irland. Du måste trycka i dig ett par Kilkennys också =)

Har mest varit i små samhällen där inte sortimentet varit allt för imponerande. Så har hitils bara druckit guiness, murphys och carlsberg.

Men drar till Dublin imorgon och där lär sortimentet vara lite större.

 

NU...PUB med fotbolls semin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma igen nu. Fan vad varmt det är här. :shock:

 

Resan var grymt lyckat och då främst den första delen då vi var i dom södra delarna av Irland. Brukar normalt inte vara så lätt imponerad vad gäller naturupplevelser. Brukar föredra att röra mig i Londons yttre zoner framför en strand i något "semesterparadis". Men Irlands landskap berörde mig verkligen. Så sjukt dramatiskt med berg, djuuupa dalar och grymma klippor. Var så grymt avslappnande att vakna upp på ett B&B i ett litet samhälle. Ta någon vandringsled upp för en random klippa och sätta sig på toppen och kika ut över Atlanten och knäcka en bärs.

 

Vi klarade av några turistattraktioner på vägen med Dingle-havön och Cliffs of Mother. Lite väl mycket turister för min smak men det var sevärt ändå.

Turisthögsäsongen hade inte dragit igen på riktigt ännu så helt proppat var det inte.

 

Höjdpunkten var vårat första stopp nere i Crookhaven där vi överaskade min mors kusin med ett besök. Han driver med sin Irländska fru en framgångsrik pub/resturang där nere. Dom har hamnat topp 10 två år i rad i en omröstning för bästa resturang i Irland. Låter för mig rätt sjukt då stället i mina ögon var en pub och ingen resturang. Men matkulturen i Irland är katastrof så det är ganska lätt att utmärka sig antar jag.

Kom ner dit på midsommarafton och blev bjudna på deras firande. Var 8stycken svenskar som jobbade där i köket, baren och en barnflicka.

Var trevligt även om jag aldrig connectar med folk som jobbar som typ aupair eller volontär. Dom ska verka så djävla världsvana på något sätt.

 

Sista tre dagrna spenderade vi i Dublin vilket var skönt efter mycket bilkörande. Blev dock lite besviken av staden. Hade förväntat mig mer än en bargata full med tyska Turister. Vi var rätt slitna efter resan så vi exploarade väl inte staden fullt ut utan hängde mest på turist ställena.

Så dublin har säkert sina underbara kvarter dom med, men jag missade dom denna gång.

 

Sista dagen var vi på en Gaelic match. Gaelic är en blandning mellan fotboll och rugby typ. Var semifinal i någon cup mellan Dublin och Westmeath som även dom har anknytning till Dublin.

Arenan rymde 81.000 åskådare men det var väl ca 60K som hittat dit. Var sedvanlig laddning på pubbarna innan match och än en liten mera familjär stämmning än vad man är van vid.

När matchen väl drog igång visade det sig att Dublin var sjukt överlägsna och avgjorde egentligen matchen efter 15 minuter. Hade varit roligare med lite spänning för nu blev det väldigt avslaget istället.

 

Men en kul upplevelse var det iaf. :-D

 

Bilder kommer nog senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar Juni månad +$4.9K. 11 speldagar blev det allt som allt. Sen har jag spelat in typ tusen dollar i bonusar också.

Känner att jag måste börja trycka in händer nu under juli/augusti om jag ska nå mitt mål att plussa en mille iår. Men hur djävla lätt är det att sitta och grinda när det är 26grader ute och 35grader i lägenheten och kompisar med semester ringer och tjatar om bärs, båt och massa annat kul. Verkar också som att det blir massa weekends till Köpenhamn, Barcelona osv nu under sommaren.

Men får väl försöka spela mycket när jag väl spelar eller nått.

Men man vill ju samtidigt ta vara på sommaren och passa på att umgås ännu mera med sina vänner.

Nästa år ska jag planera in en helt pokerfri sommarmånad eller nått. Tror det vore nöten och sett att många andra pokerspelare gör så.

 

junik.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2500 händer avklarade idag. *stolt*

1000st på 5/10 och 1500 2/4 och ett dagspluss på $2.1K. Skönt med pluss efter att legat back nästan hela kvällen.

 

Är nöjd med spelet i stort men tappade befattningen helt vid ett tillfälle. Orkar inte leta reda på handen men fi(en duktig reg)raisade UNG och får en syn och jag squeesade med A10 för att sedan gå alin när han slog tillbaka. :oops:

 

Men några händer senare 3bettar jag han ytterligare en gång när han höjer ur tid pos och han instatrycker med 1010 in i mina AA. :-D

 

Men är som sagt är nöjd med mitt spel i övrigt. I slutet av sessionen lyckas jag få in degen på flopen med J10hh på J95hh-bräde och dra ut hans bottenset.

 

Nu ska jag dusha för femte gången idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...