Gå till innehåll

Top-par och färgdrag, blir 3betad på turn


Recommended Posts

Jag har många händer på SB, han spelar 22/13 och är vinnande.

Vad gör jag när han 3betar mig på turn?

 

NL25 - 4 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $13.39

BB: $27.50

CO: $25.00

Hero (BTN): $75.95

 

Pre Flop: ($0.35) Hero is BTN with K :spade: Q :spade:

1 fold, Hero raises to $1, SB calls $0.90, 1 fold

 

Flop: ($2.25) 7 :spade: 5 :spade: 9 :club:(2 players)

SB checks, Hero checks

Han är ganska short så jag vill inte bli 3betad här så jag checkar bakom.

 

Turn: ($2.25) Q :diamond:(2 players)

SB bets $1, Hero raises to $3.85, SB raises to $6.70, Hero?

Re-raisar för värde och blir 3betad. Fattar inte vad han har och tänker att han borde tro att turnkortet har träffat min range ganska ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte tillräcklig information för att kunna sätta din motståndare på en hand, han checkar nog hela sin range ur position direkt på floppen när han inte är aggressor i potten.

 

Lätt syn här, du ska inte folda och det finns inget värde att slå igen här när stor del av hans range som du slår består av bluff.

 

Syn på river också, bet/reraise i position om du träffar färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack bra input, ja att folda kändes väldigt kallt.

 

Jag hade bara några sekunder på mig att bestämma mig (Speed Table), men mitt resonemang var att jag:

1. Inte kommer folda

2. Att jag är comittad att syna river om jag synar turn

3. Om jag synar och det kommer ett spader kanske jag inte får betalt för min flush om han checkar och jag går all-in (mindre sannolikt)

Resonemanget ok?

 

Så jag gick all-in, rivern var Q (inte spader), blev glad för mitt set, men mindre glad när han visade 99 som gjorde att han fick in en kåk.

 

Min fundering har varit om jag kunde ha synat turn och foldat rivern om jag inte träffade med tanke på att jag "väldigt väldigt ofta är slagen här", men gissar att det inte är EV+?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP, turnraise ar inte sarskilt lyckat eftersom du krossar alla samre hander och drag samt inte har nagon storre utsikt att fa en battre hand, annat an AQ, att vika. Det som ar bra med det ar val om du tror att du kan fa shove med drag eller om motstandaren verkligen alskar att stacka med skitpar.

 

Variant: Checka bakom flopp, syna hans $1 och syna alla rivers (höj obv rivers där du förbättrar din hand). Detta är bara bra om du sett att han skjuter tom om du checkar.
Overkursvarianten ar att syna och hoja blank river, fast det gor sig lite battre med A som kicker.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP, turnraise ar inte sarskilt lyckat eftersom du krossar alla samre hander och drag samt inte har nagon storre utsikt att fa en battre hand, annat an AQ, att vika. Det som ar bra med det ar val om du tror att du kan fa shove med drag eller om motstandaren verkligen alskar att stacka med skitpar.

 

Overkursvarianten ar att syna och hoja blank river, fast det gor sig lite battre med A som kicker.

 

Tack, bra skrivet!

 

Och tack alla andra som också lägger ner tid på att analysera och skriva det ger många bra insikter. Fascineras av att det är så många parametrar att hålla koll på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...