Gå till innehåll

Sage system (HU)


HenkeCFC

Recommended Posts

Det här stämmer ju inte alls får 6-4 s till 18 och 6-2s till 16 (på 1bb och 2bb) Tittade inte om det var några mer fel. Men det här med att man ska pusha med tex 89% av händerna medd 1bb stämmmer det?

 

Eller räknar jag bara fel ?

 

vad menar du med "på 1bb och 2bb"? PI är väl oberoende av stackstorleken. PI för 64s är mkt riktigt 18 (av vad jag utläser av den citerade texten), och vi ser i tabellen att vi pushar allt med PI 17 eller högre från SB när vi har 1bb, alltså pushar vi 64s i det läget (dock inte 62s som har PI 16).

 

Huruvida 89% stämmer kan vi inte utläsa av detta, såvida vi inte räknar ut hur många händer som har PI på 17 eller högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad menar du med "på 1bb och 2bb"? PI är väl oberoende av stackstorleken. PI för 64s är mkt riktigt 18 (av vad jag utläser av den citerade texten), och vi ser i tabellen att vi pushar allt med PI 17 eller högre från SB när vi har 1bb, alltså pushar vi 64s i det läget (dock inte 62s som har PI 16).

 

Huruvida 89% stämmer kan vi inte utläsa av detta, såvida vi inte räknar ut hur många händer som har PI på 17 eller högre.

 

nej det står att när vi har 1 bb bör vi pusha med 17 eller bättre sen om man tittar i den andra tabellen som är en mer avancerad version på tabell 2 där står det att vi bör pusha med 89% av våra händer 62s +

6x2=12 12+2=14 14+2=16 men vi behöver 17 för push?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej det står att när vi har 1 bb bör vi pusha med 17 eller bättre sen om man tittar i den andra tabellen som är en mer avancerad version på tabell 2 där står det att vi bör pusha med 89% av våra händer 62s +

6x2=12 12+2=14 14+2=16 men vi behöver 17 för push?????

 

man börjar ju bli tveksam om det här stämmer :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tjenare! Har nyss börjat studera detta med SAGE (sit ´n go end game system) lite grann, och undrar om det är någon här som har bra koll på det?

 

Alltså jag vet inte om det är jag som är trög eller vad felet ligger men, systemet bygger ju på att du kan använda det om NÅGON av spelarna har 10bb eller mindre (och då är det push or fold mode/respektive call or fold mode) Hur man räknar ut sin PI (power index) är ju ganska lätt MEN sedan när du ska jämföra den mitt ditt "R" (vilket är antalet blinds minsta stacken har kvar) så visar tabellerna bara upp till SJU (7) men systemet säger ju TIO bb?

det är detta jag inte fattar, kan någon vara vänlig och förklara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså med all respekt för dig, men HUR har du kommit fram till dessa siffror på 8,9 respektive 10 "R" (stämmer dessa siffror verkligen) överallt jag läst om SAGE så säger dom upp till 10 BB men ALLA tabeller jag sett visar bara upp till 7 (sju)

Så min fråga blir HUR har du kommit fram till detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...