Gå till innehåll

Flumhuvud levlar vidare


Flumhuvud

Recommended Posts

View Previous Next

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-82531832-21

played at "Essen" for USD TC from 2008-12-01 17:20 until 2008-12-01 17:20

Seat 1: gearbear ($1,000 in chips)

Seat 5: Flumhuvud ($2,970 in chips)

Seat 6: Emjays ($3,975 in chips)

Seat 7: julargen ($3,960 in chips)

Seat 8: volkan624 ($1,830 in chips)

Seat 10: .2SorroW ($1,265 in chips)

ANTES/BLINDS

gearbear posts small blind ($100), Flumhuvud posts big blind ($200).

 

PRE-FLOP

Emjays folds, julargen bets $400, volkan624 folds, .2SorroW folds, gearbear folds, Flumhuvud bets $500, julargen calls $300.

 

Flumhuvud: :Js:, :Jc:

FLOP [board cards: :6d:,:4s:,:2d: ]

Flumhuvud bets $1,100, julargen bets $3,260 and is all-in, Flumhuvud calls $1,170 and is all-in.

 

Rent allmänt, hade ingen read på julargen innan den här handen och funderar väl på om det öht finns fold här? Är rätt inne på att det inte finns det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu kom det ett plus igen...äntligen. Drog av en 90 stycken sng ikväll och de första 40 var rätt sega, åkte fram och tillbaka men de sista 50 kändes och gick bra. Slutade med knappt 100$ plus så det får jag väl vara nöjd med ;-) .

 

Lite lustigt hur mycket det svänger i turbo egentligen, känner att jag spelar på samma sätt mer eller mindre och ena dagen upp 100 andra ner 100...men men sån är pokern. Fast jag misstänker ju att jag kanske tar lite väl marginella beslut ibland så jag har testat de senaste två dagarna att lägga mig i lägen jag känner att jag kanske har potodds men att jag inte vill riskera min existens...får tänka igenom det lite mer framöver, för trött för att förklara mig ordentligt nu. Lägger upp en hand där jag funderar över lägg eller syn.

 

Br: 314

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: TuriGuliano ($1,045 in chips)

Seat 2: Flumhuvud ($2,830 in chips)

Seat 4: buckel1488 ($1,665 in chips)

Seat 6: J4nRockzzz ($3,685 in chips)

Seat 7: 55Rulz ($2,405 in chips)

Seat 8: Brosken ($3,370 in chips)

ANTES/BLINDS

TuriGuliano posts small blind ($150), Flumhuvud posts big blind ($300).

 

PRE-FLOP

buckel1488 bets $1,665 and is all-in, J4nRockzzz folds, 55Rulz folds, Brosken folds, TuriGuliano calls $895 and is all-in

 

Första handen på lite högre mörkernivå med action. Jag sitter bakom TuriGuliano med JJ och funderar på om det är syn eller lägg som gäller...Vid syn och vinst ligger jag ju riktigt bra till men frågan är om det är värt att ta risken? Kanske bättre att avvakta ett bättre läge?

 

Hade ju tyvärr ingen direkt read på dem men man kan anta att de är som vanliga spelare på nivån, dvs. anything goes.

 

Om jag ska syna, vilken HD skulle ni syna med isf?

 

Om jag lägger, var går gränsen för syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann bara spela cirka 40 st sng idag för jag har jobbat en del idag och pluggat och nu ska jag strax över till tjejen. Testade på att 8-tabla och det funkade helt ok. Plussade 13$ så det får jag va nöjd med. Känns helt klart bättre sedan jag lovade mig själv att inte ta marginella spel utan våga lägga mig trots att jag är short eller på väg att bli det.

 

Br: 327

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 2: julebrus11 ($2,730 in chips)

Seat 3: disch007 ($1,350 in chips)

Seat 4: kisscool00 ($2,585 in chips)

Seat 6: Flumhuvud ($2,195 in chips)

Seat 8: alisto ($2,905 in chips)

Seat 9: Just like... ($1,295 in chips)

Seat 10: frosch28 ($1,940 in chips)

ANTES/BLINDS

disch007 posts small blind ($75), kisscool00 posts big blind ($150).

 

PRE-FLOP

Flumhuvud bets $375, alisto folds, Just like... folds, frosch28 folds, julebrus11 folds, disch007 folds, kisscool00 calls $225.

 

FLOP [board cards: :Jc:,:Jd:,:2s: ]

kisscool00 bets $2,210 and is all-in, Flumhuvud folds.

 

Satt på TT här och stekta bra och länge innan jag slutligen la mig. Min första tanke var att pushen innebar missad flop för FI och jag var nära att syna men sen började jag fundera lite mer och valde fold istället. FI sitter ju oop och kan ha tänkt att han ändå skulle va committad om han satsat (även om han egentligen inte hade varit det) och fått syn och om han träffade knekten kan han kanske ha tänkt att jag satt på ett högt PP och ville få syn av mig...

 

Vet fortfarande inte hur jag ska tänka kring handen så om nån har en idé så tas den tacksamt emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...