Gå till innehåll

Synar 3bet pre, floppar tvåpar (QJ)


Recommended Posts

NL25

Har bara 88 händer på fi, han har spelat 34/22, inte 3betat speciellt mycket, men däremot donkbetat och cbetat 85+%, dock inte synat cbet lika ofta (65% om jag kommer ihåg rätt).

 

Vill kommentarer på mina tankar på respektive gata speciellt pre.

 

 

UTG: $19.46

Hero (MP): $28.73

CO: $23.75

BTN: $38.59

SB: $15.40

BB: $9.35

 

Pre Flop: ($0.35) Hero is MP with J :club: Q :club:

1 fold, Hero raises to $1, 1 fold, BTN raises to $3.50, 2 folds, Hero calls $2.50

Har en bra hand i tidig pos, höjer upp, blir 3betad, tycker det här är en bra hand att syna med (så länge fi inte är short stackad).

 

Flop: ($7.35) J :heart: 9 :heart: Q :spade:(2 players)

Hero checks, BTN bets $3.49, Hero raises to $9.84, BTN raises to $35.09 all in, Hero calls $15.39 all in

Jag har bästa handen här allt som oftast, har bestämt mig för att pengarna ska in. Checkar för att "jag vet" att han kommer att beta 100% av sina händer här, han betar halv pott, jag höjer, han ställer och jag blixtsynar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre, du vill inte sitta med QJ ur pos mot aggresiv fi.

 

När han 3betade så begränsade han sin range ganska kraftigt, tyckte jag visste mer om hans hand än vad han visste om min. Utgick från att jag var "efter" och att hans range här är 99+,AQs+,AQo+.

 

Är det generellt "fel" att spela "dragiga händer" ur position mot aggressiva spelare när jag tror att jag är "efter"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När han 3betade så begränsade han sin range ganska kraftigt, tyckte jag visste mer om hans hand än vad han visste om min. Utgick från att jag var "efter" och att hans range här är 99+,AQs+,AQo+.

 

Är det generellt "fel" att spela "dragiga händer" ur position mot aggressiva spelare när jag tror att jag är "efter"?

 

Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EV+ relativt fold eller relativt raise?

 

Tja, vad du tror skulle vara intressant är väl mitt bästa svar.

Där jag är så är det intressant att veta vilken range som man inte lägger givet dom här förutsättningarna och givetvis lika intressant att veta vilka händer man höjer med.

 

Jag tror jag synar med 44+ för setvärde, höjer QQ+ för värde, synar med AK och AQs, AQo vet jag inte, lägger i alla fall AJ.

 

När det gäller SC så har jag såhär långt synat väldigt brett, men med en aggressiv spelare ur pos så är det kanske inte så mycket EV i det. Försöker lära mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL25 - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

UTG: $19.46

Hero (MP): $28.73

CO: $23.75

BTN: $38.59

SB: $15.40

BB: $9.35

 

Pre Flop: ($0.35) Hero is MP with J :club: Q :club:

1 fold, Hero raises to $1, 1 fold, BTN raises to $3.50, 2 folds, Hero calls $2.50

 

Flop: ($7.35) J :heart: 9 :heart: Q :spade:(2 players)

Hero checks, BTN bets $3.49, Hero raises to $9.84, BTN raises to $35.09 all in, Hero calls $15.39 all in

 

Turn: ($57.81) 5 :club:(2 players - 2 are all in)

 

River: ($57.81) 8 :spade:(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $57.81

Hero shows J :club: Q :club: (two pairs, Queens and Jacks)

BTN shows K :heart: K :diamond: (a pair of Kings)

BTN wins $9.86

Hero wins $54.92

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi kommer inte vinna pengar omedelbart mot vår range här bara för att vi viker QJs preflop, detta givet att vi inte öppnar mer än ca 20% av våra händer i MP (Jag räknar QJs som en hand i top 8% av alla händer men inte top 9%). Så grovt förenklat kan man säga att om vi öppnar >20% i MP måste vi fortsätta för att inte kunna bli exploaterade...

 

Detta kompliceras sen av att fi fortfarande har equity mot vår fortsättnings-range så vi måste fortsätta bredare... Då vi är OOP är det nog smart att polarisera sin fortsättnings-range och 4-betta hela den rangen. Tror inte QJs har att göra i en sån range så det får bli fold. (Bättre händer i en sån range är händer med bättre card-removal effekter som Ax och Kx samt såklart en packe värdehänder vi synar en push med).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...