psykologas Postad 20 November , 2008 Rapport Postad 20 November , 2008 Jag med.. när tycker du inte riversyn känns rimligt Citera
cab Postad 20 November , 2008 Rapport Postad 20 November , 2008 lite OT men man kan se dig på 2,5-5 eller sitta med 200kr på 7,5-15 sen lirar du 25-50 eller nu 50-100 PLO. så man undrar ju en riktig gambler eller ? Citera
greywolf Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 Håll dig ifrån Omaha för din egen skull hmm. fick radera här lite. alla inser nog att flop syn följt av turn syn eller kanske raise och sedan syn/fold på river är standard men tänker man ett steg längre så kan man också gå allin på river för att folda bort T8 eller få syn av sämre set . Jag säger inte det är bra och knappast något jag gör i praktiken, men det är alltid värt att försöka tänka lite "utanför lådan" som det heter. Jag kan också garantera dig att turn är så långt i från en fold man kan komma speciellt när han bettar 1/4 men även om han bettar pot. Citera
Mr_Tight Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 Håll dig ifrån Omaha för din egen skull ASG :mrgreen: Inte lust att utveckla med fler visa ord så vi dödliga förstår? Citera
fredde80 Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 lite OT men man kan se dig på 2,5-5 eller sitta med 200kr på 7,5-15 sen lirar du 25-50 eller nu 50-100 PLO. så man undrar ju en riktig gambler eller ? Man kan säga så här, jag har "online" rulle för 10-20 ungefär, men när det är så bra värde som det förvånansvärt ofta är på 25/50 och 50/100 på SVS så passar jag inte ett lir... Så viktig är inte rullen för mig kan man säga. Att jag ibland sitter lägre är ofta för att jag spelar med en polare (ett lowstakes bolag typ..) eller helt enkelt känner för att tilta av Men bort från det och till handen, jag har inget 100%igt svar eftersom jag vek rivern, men jag ser att jag inte är helt ensam om att ana ugglor i mossen. Jag tror han ganska precis sätter mig på ett set på river, och det "ska" man ju lägga (precis som folk ska lägga 5:e nöts flush när man pottar 3 gator med bluffesset.. vilket dom aldrig gör:)) så därför är inte JAG helt övertygad om att jag var slagen. Citera
JohanLj Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 Har du ingen som helst read Fredde? _____________________________________________________________ Turn luktar; "jag har stegen men kan inte improva och det finns jättemånga hemska drag men jag kan ju inte checka så jag bettar 1/4 pott." Anledningen till att fold kan vara bra här att med den readen försvinner alla dina implicita odds (fi lägger varje gång du fyller upp) om du nu inte tänker reppa någon färg. Edit: Kanske har direkta odds för syn på turn men min poäng gäller Hmm, strongt att vaga folja upp ovanstaende med Håll dig ifrån Omaha för din egen skull Citera
fredde80 Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 1gNgiLiVeT har dykt upp på sistonde på svs, så har inte spelat så mkt med hnm, men mer än en gång har jag sett tveksamma spel, dock har jag sett en hel del genialiska spel också... han är dock inte en av de få nötförsäljarna som finns på HS PLO... Citera
fhaugen Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 när tycker du inte riversyn känns rimligt Finns ett par lägen faktiskt Citera
Recommended Posts