Gå till innehåll

baaakcar !=)


ludvvig

Recommended Posts

  • Svars 835
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ganska intressant ämne.. vart är det bäst att lägga energin?

Jag själv har ju spelat mkt av allt detta förutom omaha och kommit fram till att HU är det som passar just mig rätt. En viktig faktor när man ska välja är ju för det första, vad tycker man är roligast och känns minst grindigt (om man inte älskar grind på autopilot som jag själv fallit in i ofta).

Tycker man inte det är kul tror jag det är väldigt svårt att utvecklas och därmed gå upp i nivå, så vad Luddvig är roligast´? ;)

Sen kan ju variation vara en bra sak för att tycka det hela är roligt och mixa med 6max/turneringar eller omaha om man kan/vill lära sig det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det ligger mkt i det mrdawwe säger, det som känns roligast och mest givande är det du ska gå på. Själv har jag inte omahapsyke men du verkar ju palla med swingsen iaf. Själv tycker jag turrar är grymt kul men skulle aldig palla grinda det på heltid då det tar så mkt tid. Jag kör söndagar och vardagar ibland när jag är sugen eller blivit badbeatad i cg. Men om du är känner dig vinnande på så höga nivåer på nlt förstår jag inte varför du inte satsar på det, är ju ett jäkla projekt att lära sig Omaha även om fiskbeståndet må vara bra. Sedan är ju HU spel som att spränga ljudvallen rent utvecklingsmässigt, du kommer utvecklas mkt snabbare förmodligen gentemot 6 max. Så jag hade alternerat mellan 6 max/HU om jag vore du. Eller lyssnat på dawwe =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju sett dig lirat samtliga av dessa. Och tycker nog du borde satsa på pingiskarriär eller något istället ..

 

Skämt å sido. Det känns inte som du har "omaha-psyket" ännu. Men det kan du säkerligen lära dig. Och om du börjat ledsna lite på NL HE så är det ju bra att variera sig lite, så man inte ledsnar helt.

 

Dock känns det som du har en riktigt bra edge på 1/2$-3/6$.

Personligen tror jag du får bäst värde i att lira detta. Personligen tycker jag också det vore skönare om vi höll oss till samma "game" när vi grindar osv.;)

Tror vi kan hjälpa varann att utvecklas ganska bra då. Analysera osv. Från 2 lite olika spelstilar liksom.

 

NL HE + en del mtts tror jag skulle ge dig mest värde.

imo imo imo :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/3 +2482;- sek & 200$

2/3 +1550:- sek

3/3 +3150:- sek

4/3 +400:- sek & 1040$

5/3 +84:- sek

6/3 +2728:- sek

7/3 +1553:- sek

8/3 NO GAME

9/3 +1650:- sek

 

Igår var liret ungefär samma som i lördags. Sjukt totalt äckligt motriggat.

Vet inte vad jag gjort SVS men nånting verkar det vara. Lirat där konstant nu i cirka en månad men igår var nog värst. Inga setups eller så.. bara sjukt med badbeats i samtliga AI situationer typ. Räknade ut att jag torska cirka 3k på mindre än ~8 outs postflop. Det tillsammans med en KK vs AA gjorde att resultat blev ganska trökigt. 5/10 är väl det som räddat mig sista 2 sessionerna. Idag blir det iaf $sajt. (även fast dollarn är sick hög atm)

Blir nog bra att ha någon annan sajt att alternera CG:t på. Tills nu har det bara varit CG @ svs eller turrar @ FTP som varit alternativen.

 

På nåt sätt känns det bra att jag kan plussa trots att korten inte faller min väg. Dock är jag inte nöjd över senaste dagarnas resultat. Vill gärna dra in lite så man kan slappna av vad gäller månadsmålet. (40k)

 

Som det ser ut nu så måste jag snitta ~750:- per dag för att klara målet.

Känns ganska Ok ändå. Egentligen kanske jag borde höja målet efter den här inledningen på månaden. Men det är trots allt bara andra månaden som jag grindar "seriöst", så låter det vara.

 

Rapport från $sajt kommer förmodligen senare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/3 +2482;- sek & 200$

2/3 +1550:- sek

3/3 +3150:- sek

4/3 +400:- sek & 1040$

5/3 +84:- sek

6/3 +2728:- sek

7/3 +1553:- sek

8/3 NO GAME

9/3 +1650:- sek

10/3+7 euro

 

Idag blev det nytt nätverk och spel med eurooos.

B2B och det kändes helt ok. Lira lite på nl50 för att känna stämningen. Låg 100e plus ett tag. Kändes som det fanns värde iaf. Dock är det sjukt trökigt med nötgrindare. Aja, det visar sig väl. Bra att ha ett komplement till SVS iaf.

 

Imorrn ska jag fan trycka in Mtts :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi snackade ju just om vad man ska välja för spel på telefon häromdagen. jag tror int att du har psyke för Omaha, något jag påtalat flera ggr då du tiltar så fort du torskar en coinflip ;)

 

Hade du sagt att du skulle spela HU för 2 år sedan hade jag mobbat dig, men nu är de bättre där helt klart, även om psyket kan ta rätt mkt stryk där. Jag tror att du ska ha rejäla stoplosses som du FÖLJER för en gångs skull oavsett om du lirar 6 max eller HU. MTTs e safe för dig så länge du håller dig på "dina" nivåer o inte skottar $1k inköp hit o dit a la FTOPS :)

 

Nackdelen med MTTs e ju att det tar mkt tid och sena nätter för att lira de bra tourerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.......

Lär dig att folda lite mer så tror jag nog att du kan lira Omaha. :)

 

+1

 

No shame in folding! ;)

 

 

Mer seriöst tror jag du har kapacitet att bli vinnande på low/mid på många pokerformer...... men spara hjältesynarna till HU holdém och skit i dem i omaha.

 

 

 

Btw: Bra jobbat med "jag går upp kl 09:30 imorn".....! :D

(kl 11:30 nu och gävles okrönte affíliatekung ligger på soffan och snarkar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/3 +2482;- sek & 200$

2/3 +1550:- sek

3/3 +3150:- sek

4/3 +400:- sek & 1040$

5/3 +84:- sek

6/3 +2728:- sek

7/3 +1553:- sek

8/3 NO GAME

9/3 +1650:- sek

10/3+7 euro

 

Idag blev det nytt nätverk och spel med eurooos.

B2B och det kändes helt ok. Lira lite på nl50 för att känna stämningen. Låg 100e plus ett tag. Kändes som det fanns värde iaf. Dock är det sjukt trökigt med nötgrindare. Aja, det visar sig väl. Bra att ha ett komplement till SVS iaf.

 

Imorrn ska jag fan trycka in Mtts :)

 

vad tkr du om klienten och motstånd ? Funkar HM till b2b?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tkr du om klienten och motstånd ? Funkar HM till b2b?

 

7 euro plus säger väl det mesta?? dom e kaaaasss ...

hahaha

 

Ne känns väl som svs 1/2 typ. Vissa är supernitar dock. Som typ spelar in vip och sådant.. dessa drar ju ner betyget lite imo =)

 

Kommer köra nl100 så får väl återkomma med lite info ang motstånd där när jag kört lite händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabil start av månaden fish o ludde måste jag helt klart säga:)

 

 

Äntligen är accet fixat o allt strul är ur vägen. Tror ja e + ca 4k kr i mars än sålänge:) Måste ju anses som godkänt då ja bara hunnit klämma in 19H under hela mars. Detta pga acc strul:P

 

Köpte HM nyss så äntligen har man det på riktigt:)

En sak e dock störande: Att om man flyttar en "statistik ruta" från ett bord så flyttas samma "ruta" på alla bord samtidgt vilket suger hårt:S

Samt att jag inte tror man kan ändra valuta heller så all statistik stämmer inte riktigt:(

 

Aja nu ska ja raila flickvännen som snart når FT i kvällskvist hahahahaha:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/3 +2482;- sek & 200$

2/3 +1550:- sek

3/3 +3150:- sek

4/3 +400:- sek & 1040$

5/3 +84:- sek

6/3 +2728:- sek

7/3 +1553:- sek

8/3 NO GAME

9/3 +1650:- sek

10/3+7 euro

11/3+300$ -350:- sek

 

 

Eftersom idiot postgreSQL inte ville funka idag. ( det kanske är paj för all framtid vad faaan vet jag, ruskigt less iaf)

Så blev det MTTs på FTP. Det funkar ganska bra när det blir så och även idag. 3 finalbord av 6 45/90 manna och spelet kändes bra. En enda pissgrej jag gjorde var när jag pusha för blindsen men missade en limp utg (!).

Givetvis vek han upp AK mot mina AQ. Annars var spelet ok. Åkte med AK vs QJ en pott bra över average samt AK vs lägre pockets.

2a, 3a, och 6a var platserna tror jag.

 

Ska googla sönder efter tips så man kan få igång postgre igen :(

Så ledsen.. går inte att spela utan mitt kära hm.

 

 

 

 

 

 

Stabil start av månaden fish o ludde måste jag helt klart säga:)

 

 

Äntligen är accet fixat o allt strul är ur vägen. Tror ja e + ca 4k kr i mars än sålänge:) Måste ju anses som godkänt då ja bara hunnit klämma in 19H under hela mars. Detta pga acc strul:P

 

Köpte HM nyss så äntligen har man det på riktigt:)

En sak e dock störande: Att om man flyttar en "statistik ruta" från ett bord så flyttas samma "ruta" på alla bord samtidgt vilket suger hårt:S

Samt att jag inte tror man kan ändra valuta heller så all statistik stämmer inte riktigt:(

 

Aja nu ska ja raila flickvännen som snart når FT i kvällskvist hahahahaha:D

 

Aa jag tycker också det är drygt. Vi får kolla runt om det finns nån chans att slippa detta dryga ting.

 

Lol stek-flickvän.. fixa en sån åt mig.. eller förresten. Kanske räcker med en poker-idiot i familjen? :-);-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/3 +2482;- sek & 200$

2/3 +1550:- sek

3/3 +3150:- sek

4/3 +400:- sek & 1040$

5/3 +84:- sek

6/3 +2728:- sek

7/3 +1553:- sek

8/3 NO GAME

9/3 +1650:- sek

10/3+7 euro

11/3+300$ -350:- sek

 

 

Eftersom idiot postgreSQL inte ville funka idag. ( det kanske är paj för all framtid vad faaan vet jag, ruskigt less iaf)

Så blev det MTTs på FTP. Det funkar ganska bra när det blir så och även idag. 3 finalbord av 6 45/90 manna och spelet kändes bra. En enda pissgrej jag gjorde var när jag pusha för blindsen men missade en limp utg (!).

Givetvis vek han upp AK mot mina AQ. Annars var spelet ok. Åkte med AK vs QJ en pott bra över average samt AK vs lägre pockets.

2a, 3a, och 6a var platserna tror jag.

 

Ska googla sönder efter tips så man kan få igång postgre igen :(

Så ledsen.. går inte att spela utan mitt kära hm.

 

 

 

 

 

 

 

 

Aa jag tycker också det är drygt. Vi får kolla runt om det finns nån chans att slippa detta dryga ting.

 

Lol stek-flickvän.. fixa en sån åt mig.. eller förresten. Kanske räcker med en poker-idiot i familjen? :-);-)

 

 

Snygga resultat. Står på HM forum hur man åtgärdar problemet...blev så för typ alla användare tror jag.

 

Vad nickar på SvS, nåt du gått ut med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...