ebisumaru Postad 8 April , 2009 Rapport Postad 8 April , 2009 finns ingen bra 4b-size här som inte är shove Citera
Leooo Postad 8 April , 2009 Rapport Postad 8 April , 2009 Nja, tycker det är väldigt kallt. Antagligen så bettar vi större pre så vi får ett lättare beslut här eller bara synar, jävligt kallt att bara shova rakt ut tycker jag som lowlimitfisk =) Att börja syna 3betts med A,K är typ så uselt och ideotiskt som det kan bli. Vet att du älskar att flatta 3betts oop och donka bort dej totalt om du gillar floppen ludde men det är nog inget du skall rekomendera till andra som vinner i mer än bara toppen av sina swingar. Glad påsk luddvig önskar bajsmongo Citera
Leooo Postad 8 April , 2009 Rapport Postad 8 April , 2009 Du är för gullig Nej, att flatta OOP är inte den bästa linjen (givet), men 4betta sådär smått känns inte heller super optimalt. Du slipper mig en vecka nu då jag åker till Las palmas! För mina pengar antar jag! Citera
ebisumaru Postad 8 April , 2009 Rapport Postad 8 April , 2009 Och eftersom det inte finns det så säger du att flatta den där, eller hur går du vidare? Nej jag shovar, att flatta här e väl krångligt. Citera
pastan Postad 8 April , 2009 Rapport Postad 8 April , 2009 finns ingen bra 4b-size här som inte är shove Kan du snälla utveckla det här? (Inte sagt i någon dryg PF-anda sätt, utan vill verkligen lära mig ) Förstår att 4bet bluffar är ganska vanliga nu för tiden och många 5bets shovar. Men samtidigt så är det väl profitabelt att ha en 4bets bluffrange också. Vet att vi fortfarande har en 4bets bluffrange när vi trycker in degen. Men då kan det ju bli enklare att sizea 4bets rangen så att man får in både värdehänder och bluffhänder. När de 5bettspuhsar så kan vi ju snappa värdehänderna, i det här fallet megas AK. Och när Mega gör det här med 72 så kan han lägga sig med gott samvete. När jag klev upp på NL400 så märkte jag att en del regs 4bet shoveade med 100bb. Du får gärna förklara ebi. Vore intressant! - Angående handen. Jag tycker att 4beten är helt ok. Min första tanke var att vi skulle 4betta mindre men såg då att du hade raisat 24 (?) pre. Även om vi har en limpare så tycker jag att 16-20 är fine här. Sen att han synar 4beten med 100bb:shock:. EDIT: Stor 3bet så 4betten blir 1/3 stack. Därför vill du 4bet pusha här? ty flugan Citera
pezdawg Postad 8 April , 2009 Rapport Postad 8 April , 2009 Finns konstigt nog en hel del regs som emellanåt synar 4-bets med 100 bb. Har fortf inte kommit på vilka händer dom gör det med men borde väl vara mellan pp och AQs AJs eller ngt? Konstigt tycker jag det är iaf. Jag shovar alltid flopp här, brukar funka bra. Citera
okocha Postad 8 April , 2009 Rapport Postad 8 April , 2009 på floppen? både då och pre. fast pre behöver du inte blunda. Citera
ebisumaru Postad 8 April , 2009 Rapport Postad 8 April , 2009 Kan du snälla utveckla det här? (Inte sagt i någon dryg PF-anda sätt, utan vill verkligen lära mig ) Förstår att 4bet bluffar är ganska vanliga nu för tiden och många 5bets shovar. Men samtidigt så är det väl profitabelt att ha en 4bets bluffrange också. Vet att vi fortfarande har en 4bets bluffrange när vi trycker in degen. Men då kan det ju bli enklare att sizea 4bets rangen så att man får in både värdehänder och bluffhänder. När de 5bettspuhsar så kan vi ju snappa värdehänderna, i det här fallet megas AK. Och när Mega gör det här med 72 så kan han lägga sig med gott samvete. När jag klev upp på NL400 så märkte jag att en del regs 4bet shoveade med 100bb. Du får gärna förklara ebi. Vore intressant! - Angående handen. Jag tycker att 4beten är helt ok. Min första tanke var att vi skulle 4betta mindre men såg då att du hade raisat 24 (?) pre. Även om vi har en limpare så tycker jag att 16-20 är fine här. Sen att han synar 4beten med 100bb:shock:. EDIT: Stor 3bet så 4betten blir 1/3 stack. Därför vill du 4bet pusha här? ty flugan Ja, just här är det redan så mkt pengar i potten att ett vettigt 4-bet antingen skulle ge honom för bra odds för att syna eller bli för stort. Och angående 72 är det inte en hand som jag nånsin skulle 4-beta:roll: Citera
pastan Postad 8 April , 2009 Rapport Postad 8 April , 2009 Ja, just här är det redan så mkt pengar i potten att ett vettigt 4-bet antingen skulle ge honom för bra odds för att syna eller bli för stort. Och angående 72 är det inte en hand som jag nånsin skulle 4-beta:roll: Wat? 72 har så många olika kåk- och stegedrag att det är ev+ att spela. Speciellt i 4bettade potter. Man vet ju att motståndaren har höga kort, så han dödar egentligen sina outs helt och kvar i kortleken är låga kort. Så vi plockar ju potten 80% av gångerna tack vare en 7, 2a, tvåpar eller 3456. Citera
Slasktratt Postad 8 April , 2009 Rapport Postad 8 April , 2009 varför? För att slippa ditt floppbeslut. Lite knepigt att sizea men jag hade försökt sizea så att alla beslut därefter hade varit auto. Jag tycker att jag ofta får in det bra där med 100bb på NL400. Jag antar att du 4-betar så pass litet för att han ska pusha? Citera
Slasktratt Postad 8 April , 2009 Rapport Postad 8 April , 2009 Finns konstigt nog en hel del regs som emellanåt synar 4-bets med 100 bb.Har fortf inte kommit på vilka händer dom gör det med men borde väl vara mellan pp och AQs AJs eller ngt? Konstigt tycker jag det är iaf. Jag shovar alltid flopp här, brukar funka bra. Det är helt vidrigt att syna med alla de där händerna. Jag tycker att det oftast brukar vara stål om det inte handlar om en totalfisk. Citera
okocha Postad 8 April , 2009 Rapport Postad 8 April , 2009 Det är helt vidrigt att syna med alla de där händerna. Jag tycker att det oftast brukar vara stål om det inte handlar om en totalfisk. TAG-fisken brukar ju flatta 4bets med AQ, AK och QQ-TT typ. "vill ha en bra flopp" typ. Citera
pezdawg Postad 8 April , 2009 Rapport Postad 8 April , 2009 Det är helt vidrigt att syna med alla de där händerna. Jag tycker att det oftast brukar vara stål om det inte handlar om en totalfisk. mm givetvis men det måste vara deras ungefärliga range. Vad foldar de annars på flop? edit: Nu menar jag inte att 4 bets kallsyn oftast är denna range utan av de spelare man möter som foldar flop i dessa lägen. Citera
Dead-Inside Postad 8 April , 2009 Rapport Postad 8 April , 2009 Sux imo. Jag pushar och blundar. finns ingen bra 4b-size här som inte är shove This, OOP iaf. Citera
weddie Postad 8 April , 2009 Rapport Postad 8 April , 2009 vars köper jag dom då? Vet en ganska bra leverantör snubbe från Stockholm, han är typ ensam om att ta in många exklusiva märken till Sverige. a-style.se, en variant som heter Hector från Karen Walker är sjukt cleant om du har rätt stil för det. Men du var från norrland va? Citera
WokadGnu Postad 8 April , 2009 Rapport Postad 8 April , 2009 R.Kelly visar vägen i solbrille-träsket ! Citera
Recommended Posts