Gå till innehåll

Lås


dreamz

Recommended Posts

En fråga,

 

Ifall jag snittar 3000kr/dag, på en månad får jag in 80-90 000 sek, är det inte sjukt bra för nivån jag spelar?

 

 

Vad snittar jag för "nivå månad" igentligen?

 

Hur länge har du gjort det, hur många dagar hur många händer?

 

Den sista meningen i ditt inlägg förstår jag inte alls vad menar du där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kommer inte snitta det i längden

 

Det är bra, men du kommer inte snitta det i längden. Om du inte ser till att få in 5k händer per dag så går det inte.

 

Det går givetvis att snitta 3 inköp om dagen på nl100 om man är bra och spelar välldigt mycket.

Håller man en ptbb/100 på 5 vilket man kommer göra om man är duktig troligen kommer man ha en högre winrate än så.

Men håller man 5 så räcker det med 90k händer i månaden för att snitta 3 inköp om dagen, finns många som spelar mer än 90k händer i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går givetvis att snitta 3 inköp om dagen på nl100 om man är bra och spelar välldigt mycket.

Håller man en ptbb/100 på 5 vilket man kommer göra om man är duktig troligen kommer man ha en högre winrate än så.

Men håller man 5 så räcker det med 90k händer i månaden för att snitta 3 inköp om dagen, finns många som spelar mer än 90k händer i månaden.

 

Med en snabb read på första inlägget så kan jag garantera att han varken spelar 90k händer i månaden eller har en tillräckligt hög winrate + att det är extremt dyrt att spela på NL100 ur rakesynpunkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt inlägg, speciellt sista meningen. Men men.

 

Åter till det seriösa. Om man spelar TAG ~20/17/3.5 på 0,5/1 SvS med bra koll på positionsspel och någolunda bra koll på flopptexturer att cbetta osv. Vad tror ni är en vettig högsta winrate?

 

Berätta inte för mig att det är smartare att gå upp på 1/2 osv, jag frågar endast för att jag undrar rent teoretiskt vad alla tror att man kan maxa för winrate med en TAGstil på de löspassiva borden. Vi säger ett ~50 000 händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt inlägg, speciellt sista meningen. Men men.

 

Åter till det seriösa. Om man spelar TAG ~20/17/3.5 på 0,5/1 SvS med bra koll på positionsspel och någolunda bra koll på flopptexturer att cbetta osv. Vad tror ni är en vettig högsta winrate?

 

 

Berätta inte för mig att det är smartare att gå upp på 1/2 osv, jag frågar endast för att jag undrar rent teoretiskt vad alla tror att man kan maxa för winrate med en TAGstil på de löspassiva borden. Vi säger ett ~50 000 händer!

 

 

Spelade typ 22/19/3 på svs 0,5/1 över 40k händer.

Hade då 19bb/100. Då är det med en hel del händer från början av året då jag inte alls spela lika bra som på slutet. PÅ senaste 20k händerna hade jag 24bb/100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jätteduktigt. Visa lite grafer, grabbar.

 

TS är ju obv en person som inte riktigt är insatt i pokerteori m.m

 

ypsil0n svarade bara på min fråga och jag känner verkligen inte att jag behöver grafer, jag väljer ju själv om jag tror på honom eller inte...

 

om han snackar big blinds är ju inte 24bb/100 på 20k händer otroligt, även om d är krossning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en snabb read på första inlägget så kan jag garantera att han varken spelar 90k händer i månaden eller har en tillräckligt hög winrate + att det är extremt dyrt att spela på NL100 ur rakesynpunkt

 

Den readen gjorde jag också.

Pratade mer om möjligheten, än om ops möjlighet att göra detta.

Skulle gissa på att op vunnit 300$ 3 dagar i rad och ser sig själv som miljonär till sommaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en snabb read på första inlägget så kan jag garantera att han varken spelar 90k händer i månaden eller har en tillräckligt hög winrate + att det är extremt dyrt att spela på NL100 ur rakesynpunkt

 

det låter intressant, kan du förklara hur du menar? finns det nivåer som är mer ultimata ur rakesynpunkt än andra? har aldrig tänkt på det innan :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på http://www.tableratings.com så ser du vad dom bästa spelarna på NL100 tjänar.

 

Mjae, är väl både ja och nej? De som är i topp på listan spelar antagligen x antal bord samtidigt och maximerar inte sin bb/100 även om deras timlön ökar.

 

Om man tittar på de som vunnit mest överhela året på NL100 ligger de med ~200k+ händer på 2-6bb/100 vilket ju helt klart inte är deras maximerade bb/100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjae, är väl både ja och nej? De som är i topp på listan spelar antagligen x antal bord samtidigt och maximerar inte sin bb/100 även om deras timlön ökar.

 

Om man tittar på de som vunnit mest överhela året på NL100 ligger de med ~200k+ händer på 2-6bb/100 vilket ju helt klart inte är deras maximerade bb/100.

 

Man får kolla per månad, för dom bästa går så klart upp i nivå. Och jämföra med dom som spelar ett likvärdigt antal händer och ha i åtanke att dom trolign är i en heater.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det låter intressant, kan du förklara hur du menar? finns det nivåer som är mer ultimata ur rakesynpunkt än andra? har aldrig tänkt på det innan :shock:

 

Vi kan jämföra NL100 och NL200. Vi räknar 5bb/100 och 50k händer och jag använder siffror för raken från min PT databas.

 

NL100

Rake = $7 / 100 hands * 50k hands = $3500 rake

Vinst spel 5bb/100 * 50k hands = $2500

 

NL200

Rake = $10 / 100 hands * 50k hands = $5000 rake

Vinst spel 5bb/100 * 50k hands = $5000

 

Rakefritt hade du på NL100 vunnit totalt $6000. Nu gick 58% bort i rake.

Rakefritt hade du på NL200 vunnit totalt $10000. Nu gick 50% bort i rake.

 

Du vill att vinsterna på spelet ska vara så stora som möjligt så raken blir mindre del av din vinst. Ju högre Blinds gentemot raken som ju cappas desto bättre är det.

 

EDIT: Kan lägga till för NL400 också, men det är över 1500 händer så rake / 100 hands är väldigt osäker.

 

NL400

Rake =$15 / 100 hands * 50k hands = $7500 rake

Vinst spel 5bb/100 * 50k hands = $10000

 

Rakefri vinst = $17500. 42% av vinst gick bort i rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske tog i för mkt i min post. Hur stor % av vinsten som försvinner i rake är kanske inte så intressant och blir lite missvisande. I så fall vore ju de absolut högsta stakesen de optimala, hehe.

 

Dock måste det finnas en nivå där rake/100 händer slutar öka för högre nivåer. Nivån där alla potter är maxrejkade. På NL1000 blir de flesta som går till flop maxrejkade i alla fall? En 3x bb raise och en syn och vi är där på $60.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle kunna vinna mer per dag men jag har lagt gränsen på 3k för att slippa förlora i längden.

 

Och det är inget jag skulle hittat på, har spelat så här sen juli månad, jag har inga grafer etc får la styra upp sånt.

 

 

Det jag menar är om jag tjänar in runt 80k på 0.5/1, vilken blind brukar man spela in dessa pengar på egetnligen? 1/2 kasnke?

 

ovanpå detta så får jag 60% rakeback, och det ger mig snitt 5000€ tillbaks, varje månad. detta är inte inklusive det jag vunnit på en månad.

 

Varför frågar du om du redan vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle kunna vinna mer per dag men jag har lagt gränsen på 3k för att slippa förlora i längden.

 

Och det är inget jag skulle hittat på, har spelat så här sen juli månad, jag har inga grafer etc får la styra upp sånt.

 

 

Det jag menar är om jag tjänar in runt 80k på 0.5/1, vilken blind brukar man spela in dessa pengar på egetnligen? 1/2 kasnke?

 

ovanpå detta så får jag 60% rakeback, och det ger mig snitt 5000€ tillbaks, varje månad. detta är inte inklusive det jag vunnit på en månad.

 

De flesta brukar spela in detta på 0.10/0.20. Om man är duktig dvs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...