Gå till innehåll

Poker buddy i Stockholm?


morr

Recommended Posts

Tja!

 

Jag har spelat poker i 3-4 år av och till, med resultaten;

 

IN: $50

UT: $55420

 

Jag tog ut större delen av rullen då jag precis gick upp på NL1000 för tredje gången och hade en -17 inköpsdag. Sparade rulle för NL400 och tänkte att jag bara skulle spela när det kändes kul.

 

Men, det blev aldrig så. Poker är inte kul och jag har svårt att motivera mig att spela bra och att utvecklas. Jag har funderat lite på det och kommit fram till att för mig är poker väldigt osocialt, där jag sitter själv och nöter och ingen i min omgivning kan riktigt förstå vad det innebär. Sedan mitt stora uttag har det mest gått breakeven, fast minus egentligen då jag varit tvungen att ta ut en hel del (varit mitt emellan skola och jobb).

 

Jag har praktiskt taget aldrig haft någon polare att grinda tillsammans med, vet inte riktigt varför, men mina kompisar sysslar med annat. Allt från seriösa sportare, till seriösa jobbare, till seriösa woware, till seriösa med sina förhållanden med barn och allt. Ingen jag känner har fastnat för poker så som jag, och ja, nästan alla ni som kommer läsa detta, har gjort.

 

Detta är mitt problem. Allt blir så mycket roligare när man är flera, det är lättare att hålla undan tilten och man kan på något sätt motivera för sig själv att det är okay att stanna uppe hela söndagsnatten och spela turneringar även fast man ska jobba. Jag brukar bli leds kring 1 och donka ur mig med vilja ur alla turneringar bara för att... ja, you tell me.

 

Jag anser mig vara rätt stabil speltekniskt, anses väl vara hyfsad headsup och när jag är i rätt sinnesläge och spelar på rätt nivå för rullen så känns det som att jag kan hävda mig i de flesta situationerna.

 

Så detta är min kontaktannons!

 

Någon/några som känner för att ta in en vettig snubbe att grinda med så säg till, pm:a eller nått. Jag är 27 år gammal, men beter mig som 20, klär mig som 21 och ser ut som 23, bor i Vasastan, fast jobb som civilingenjör, singel för första gången på 13 år och bollar en massa tjejer vid sidan av jobb, träning, kompisar och lite poker.

 

Självklart gillar jag skogspromenader också. Och film, serier, tvspel. Spelar en massa musik och sjunger och har mig också. Yo. Tränar alldeles för mycket.

 

-Mattis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man träna för mycket när man samtidigt hinner med jobb, flertalet tjejer, poker och kompisar? Du måste optimera din tid galet mycket!

 

Joggar till/från jobbet, gymmar på lunchen, äter vid datorn. Typ :). Sen joggar/cyklar innan sömn på natten, sova 5 timmar typ.

 

Kanske inte för mkt, men ibland känns det som det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joggar till/från jobbet, gymmar på lunchen, äter vid datorn. Typ :). Sen joggar/cyklar innan sömn på natten, sova 5 timmar typ.

 

Kanske inte för mkt, men ibland känns det som det.

 

Duschar du 4ggr/dag? Det är inte bra för huden. Det är därför jag inte tränar lika mycket som dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...