Gå till innehåll

Solresa med internet på hotellet?


el_kryddo

Recommended Posts

Måste ta ett break från mörkret och regnet. Tänkte ta en sista minuten till Kanarieholmarna, Egypten eller liknande för att få lite sol och bad till grinden. Men går det överhuvudtaget att hitta solresor med hotell som har stabilt internet på rummet? Alla tips mottages tacksamt!

 

Ni kan skippa inläggen av typen "men vafan, skit i pokern och njut av semestern, vidga vyerna lite". Min sambo kan inte komma loss från sitt jobb med kort varsel så jag vill helt enkelt bara förflytta min arbetsplats nån vecka. Och vi ska ändå till Thailand framåt vårkanten, så får mer riktig semester då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska säker på att OnGame med flera stora nätverk, alla nätverk förutom PokerStars o FullTiltPoker?, slutar fungera efter att du kommer in i USA.

 

Skippa pokern o njut av semestern, tsss. Går itne att njuta av en semester om man inte har lite poker brevid att lugna ner sig med. :-D

 

Finns flera hotell i Phuket i Thailand lite otippat som har stabil lina, kan man inte tro. Vädret e inge vidare just nu dock, men turisterna har börjat strömma in så sakteliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på precis samma till nästa vecka. Måste väl finnas bra internet caféer på typ Kanarie? När vi va på Malta o somras så la nätet ner i lägenheten och vi körde på café en vecka och funkade strålande. Brukar vara ganska billigt och gå att sitta hyffsat bekvämt.

 

aldrig varit iväg på charter så ingen direkt koll men svårt att se att det finns speciellt många hotell med bra lina på såna resmål.

 

Edit: Går väl att fixa så man går runt de sidor som inte funkar i t ex USA om jag inte är helt fel ute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag är där nu, tyvärr dock bara till på tisdag :cry: men att åka hit på Poker/Solsemester är bara så jävla bra.

 

 

ok standard frågor then =) :

 

1. visum och liknande, problematiskt? hur länge kan man stanna där?

 

 

2. vad kostar a. boende b. mat (beror självklart på var man bor men menar i jämförelse med sverige)

 

 

3. allmänt trevlig stämning? inga krig osv, många turister/uteställen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är i malaga nu, spanskakurs/minisemester/poker.

 

Internet dugligt, staden schysst och framförallt enkelt/snabbt att komma hit med flyget för kortare vistelse.

 

Annars instämmer jag med att charter till medelhavet/kanarieöarna är bra/enkelt för kortare period.

Stabil lina hittar man väl på de flesta bättre hotelen (?)

 

 

Ps: En allmänt tips annars som alternativ till Thailand etc: Har varit i Guatemala/Antigua flera längre perioder och bott/spelat. Funkade kanonbra efter jag hittat ställe med bra lina (men inget ställe man åker till för en långhelg direkt -> ett dygn resa+jetlag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur varmt är det på Malag nu? Folk?

 

Ja har tänkt ta ospecifierad, den jag åker med om de blir av vill nog inte lägga ngt extra för att få hotell med lina på. Så blir café för mig, men vill bara ha ett ställe på ganska ok avstånd, hyffsade priser på resorna och inte allt för dyr mat/dryck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...