svthla Postad 9 November , 2008 Rapport Postad 9 November , 2008 Hej! Tänkte ta reda på om jag tänkte rätt här. Jag tror att jag agerade på någorlunda rätt sätt genom handen men vill ha era åsikter. Svenska spel 5-10. Jag fick 5-7 i BB. Alla foldar till pos fyra som limpar. pos 7 limpar också. SB synar och jag checkar (såklart). pos 4 har 4500 pos 7 har 2200 SB har 600 och jag har 1200. (pott 40) Floppen: 4s 6s Dh. Alla checkar till pos 7 som betar 40. SB höjer till 80. Här funderar jag (är lite på tilt) och bestämmer mig för att syna. Tänkte att pos 7 också synar vilket skulle betyda 80 för att vinna 200 + implicita. pos 4 lägger sig och pos 7 synar. pott 280 På turn kommer 8h vilket ger mig stegen men dubbla färgdrag. SB betar 80. Jag höjer till 380. Pos 7 synar och SB lägger sig. pott 1140 (om jag räknar rätt) På rivern kommer hatkortet 8s Jag känner att jag är slagen. Kan ev lägga in en stopbet men väljer att checka. Pos 7 sätter mig all-in. Jag tror han sitter med en kåk via en floppad triss. Jag väljer att med viss vånda (tilt) att lägga mig. Gör jag något fel? Jag ser tre ställen där jag kan ha gjort fel. 1 syna beten på 80. 2 Fel storlek på min bet på turn, kanske skulle gått all in. 3 Stopbet alternativt syn på rivern. Hur hade ni agerat? Tacksam för alla åsikter Med vänliga hälsningar Thomas Citera
Lodanovic Postad 10 November , 2008 Rapport Postad 10 November , 2008 Jag hade nog ställt på turn med den brädan. Citera
Mjukis Postad 10 November , 2008 Rapport Postad 10 November , 2008 Som spelad gör jag som bananuz... Som Mjukis spelad så åker degen in senast på turn. Citera
grebgokz Postad 10 November , 2008 Rapport Postad 10 November , 2008 ..Alla checkar till pos 7 som betar 40. SB höjer till 80. Här funderar jag (är lite på tilt) och bestämmer mig för att syna. Tänkte att pos 7 också synar vilket skulle betyda 80 för att vinna 200 + implicita. pos 4 lägger sig och pos 7 synar. pott 280 .. Här spelar jag annorlunda 1. Jag bettar ut flop. Öppet stegdrag plus att du mycket väl kan ha träffat tvåparet dvs lite FE, samma kostnad som att checksyna men med bättre EV 2. Som spelat: Du har odds att syna 80 men du vet inte säkert att pos 7 inte 4Betar den vilket gör det sämre att syna. Du har bara 6 nötouts och dålig pos. Att folda den här är inte fel heller. Citera
svthla Postad 11 November , 2008 Författare Rapport Postad 11 November , 2008 Tack för svaren! Samanfattningsvis kan man väl säga all-in på turn.... Mvh Thomas Citera
OzzzaJa Postad 11 November , 2008 Rapport Postad 11 November , 2008 Huh? Vad då all in på turn? Du lär ju ha 1000 bakom om du ställer på turn.. Synen på flopp är ju farlig när du har pos7 bakom dig när han redan har betat.. syn funkar väl kanske här, ja vet inte.. Checksyna rivern tycker jag också. Citera
Recommended Posts