Gå till innehåll

FLT - SH, för svagt spel?


Kimpan

Recommended Posts

reads: SB är loose och ganska aggro, BB är tight och weak.

känns som att jag gör rätt fram till turn.. där blir jag lite osäker på om jag kanske ska fortsätta betta...? BB kan i princip ha vad som hälst här känns det som..

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) converter

 

Preflop: Hero is Button with Qc, Kh.

2 folds, Hero raises, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (5 SB) 4d, Ts, Th (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

Turn: (3.50 BB) 3h (2 players)

SB checks, Hero checks.

 

River: (3.50 BB) 3c (2 players)

SB checks, Hero checks.

 

Final Pot: 3.50 BB

 

Results in white below:

Hero has Qc Kh (two pair, tens and threes).

SB has Ac 8h (two pair, tens and threes).

Outcome: SB wins 3.50 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orsaken till varför du ska betta är att övertala fi att han inte har den bästa handen. Har han en tia kommer han troligtvis raisa dig på turn men så länge han callar/checkar så visar han svaghet och då finns chansen att han viker sig efter rivern. Nu är ni svaga båda två och då är det lätt att räkna ut att esset troligtvis står...

 

Jag är inget proffs på FL men så skulle jag nog spelat handen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle beta igen, beror på om jag tror att han kan checkraisa som ren bluff eller bara med ett par på turn och om han är väldigt lös eller ej. Om jag tror att han bara skulle syna med paret och checkraisa turn väldigt ofta så skulle jag inte beta här utan ta gratiskortet istället. Om han är hyffsat lös och inte särskilt trixig, alltså en checkraise kräver något hyffsat starkt, så kan jag beta.

 

Om jag inte parar rivern så är det väldigt sällan som jag betar igen, utan då checkar jag bara tillbaka mot de allra flesta motståndarna eftersom det är så liten del av hans folddistribution som slår mig på rivern. Om någon betar in i mig och jag har K-högt så beror det lite på om jag känner för att syna eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...