Gå till innehåll

Deppodi @ NL10


Deppodi

Recommended Posts

Tjenare alla goa forumiter!

 

Jag har skrivit blogg sen vecka 35, fick ett tips på forumet att jag borde börja "dagboka" so here I am.

 

Jag spelar för: 50$/månad

Jag ligger back: 2000 +-300

Mitt mål för november: Plussa min br till 150$.

 

Jag tror att jag har backat för att jag inte har använt korrekt bankrollmanagement och det är det jag ska börja med nu. Det är en av anledningarna till att jag skriver idag. Jag har suttit på NL10-NL100. Hade två veckor då jag satt på NL50 och spelade, tiltade bort mina 160$ på NL100 och tog mig en rejäl funderare. Så nu ska jag göra det jag egentligen inte vill, gilla läget och grinda NL10 - det är den enda nivån jag har råd med -

 

Startdagen: 31/10; 50$

Nuvarande bakrulle; 90$

 

May the cards be with me!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det borde egentligen inte vara några problem att grinda NL10 när du har så liten rulle. Kan du bara handrankingen så borde du ju vara uppe på NL50 på nolltid. Med nolltid menar jag inte 3 dagar. Du får tänka på att ett par månader faktiskt är väldigt kort tid i sammanhanget och klarar du inte det så ska du inte spela poker (iaf inte förvänta dig att vara vinnande).

 

NL10->NL50 på en månad är ingen omöjlighet. Sen om du verkligen är vinnande med BR-management är ju den mest intressanta frågan men det lär ju visa sig.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde egentligen inte vara några problem att grinda NL10 när du har så liten rulle. Kan du bara handrankingen så borde du ju vara uppe på NL50 på nolltid. Med nolltid menar jag inte 3 dagar. Du får tänka på att ett par månader faktiskt är väldigt kort tid i sammanhanget och klarar du inte det så ska du inte spela poker (iaf inte förvänta dig att vara vinnande).

 

NL10->NL50 på en månad är ingen omöjlighet. Sen om du verkligen är vinnande med BR-management är ju den mest intressanta frågan men det lär ju visa sig.

 

GL!

 

Har man en eller ett par månader med sjuk motvarians så kan man ju inte räkna med att få gå upp till NL50 på två månader heller. Normalt ska man väl kunna glida däremellan på två-fyra månader beroende på hur mycket man grindar.

 

Kör hårt och ta en tag i taget! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man en eller ett par månader med sjuk motvarians så kan man ju inte räkna med att få gå upp till NL50 på två månader heller. Normalt ska man väl kunna glida däremellan på två-fyra månader beroende på hur mycket man grindar.

 

Kör hårt och ta en tag i taget! :)

 

Tack för tipset, will do!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att skriva av sig. Idag var inte min dag. Kändes inte som att jag vann en enda betydelsefull pott. Jag tycker att JJ raise till 2$på NL10 när man bara har shortstackare bakom sig kvar är ett helt okej spel, tyvär har jag stött på detta läge 4 gånger och jag har förlorat 3/4 till QQ-AA.

 

Spelade relativt bra, gjorde bra läsningar och folds, men när det verkligen var dags att pusha så fick jag in pengarna med den bästa handen men blev utdragen på rivern 9 gånger av 10. KK förlora mot QQ. KJ förlora mot KT. AQ förlora mot AJ osv, hade även set över set läge samt triss mot kåk. Usch.

 

Dagens resultat landade på -20$

Nya tag imorgon och förhoppningsvis bättre händer.

 

Totalt: 71$ nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det varit actionfyllt, började med att jag skadade mig imorse på fotbollsträningen :cry: och slutade med att jag spelade poker :-)

 

Satte mig ner på NL10, 4 bord, fulla inköp. Idag var det inte direkt några badbeats som jag åkte på, men tråkiga kort och en KK vs AA fick mig att tröttna för dagen. Förlorade kanske -10$

 

Fortsatte seden att spela en turnering som såg intressant ut, 5 minuter kvar till start och bara 60 anmälda. 10+1 Knockoutbounty på 2$så jag anmälde mig. Under dessa 5 minuter han 400 andra personer också anmäla sig och vi var 468 totalt. Mitt mål var att slå ut 6 spelare så att jag minst gick +-, men så blev inte fallet. Helt jävla kortdöd gjorde så att jag tyckte att 5d,6d såg bra ut med ca 12bbs efter 1 timmes spel. Fick syn av AQ och slutade på 166e plats. -11$

 

Då bestämde jag mig för att lira en sista sit and go. 5+0.40 shootout. Slutade med att jag vann den och totalt gick jag -2$idag. Skärpning nu![/color]

 

Totalt: 69.50$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev det inte mycket spel, var mest sugen på att lira innan jag skulle bege mig av. Jag sticker på fotbollsläger hela helgen och är tillbaka söndagkväll med massvis av läxor.. jippie! :rolleyes:

 

Spelade ca 1 timme på 3 bord på NL10 som vanligt, ingen direkt förändring och inga speciellt roligare händer idag. Det var längesen jag spelad en pott som var högre än 5$ :oops:

Hursomhelst fick jag ut min sista insättningsbonus idag. Bara 30 ftp kvar tills jag kan beställa en tröja :-)

 

Totalt: 71$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mor min har lärt mig att alltid sluta på topp, så det var det jag gjorde! :-) Plussade ganska bra på alla dessa bord idag, kändes som att jag gjorde det mesta rätt. Dock är jag missnöjd med en hand jag spelade. Fick för mig att jag inte borde betta på floppen för att han hade något bättre men så var det ju inte. Sen bluffade jag river för det kändes inte som att han kunde syna utan hjärter.

 

Full Tilt Poker Game #8900972640: Table Lobster - $0.05/$0.10 - No Limit Hold'em - 9:50:12 ET - 2008/11/10

Seat 1: Emjay Dot ($2)

Seat 2: neverch ($10.35)

Seat 3: brooklaw1L ($4.25)

Seat 4: gandreu ($2.35)

Seat 5: sky339 ($13.15)

Seat 6: Deppodi ($11.50)

Seat 7: serchis ($1.85)

Seat 8: nic72 ($12)

Seat 9: fivzzz ($10.20)

serchis posts the small blind of $0.05

nic72 posts the big blind of $0.10

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Deppodi Jack of SpadesAce of Diamonds

fivzzz folds

neverch folds

brooklaw1L raises to $0.35

gandreu folds

sky339 folds

Deppodi calls $0.35

serchis folds

nic72 folds

*** FLOP *** 5 of DiamondsJack of Hearts7 of Hearts

brooklaw1L has 15 seconds left to act

brooklaw1L bets $0.70

Deppodi calls $0.70

*** TURN *** 5 of DiamondsJack of Hearts7 of HeartsKing of Hearts

brooklaw1L checks

Deppodi checks

*** RIVER *** 5 of DiamondsJack of Hearts7 of HeartsKing of Hearts10 of Hearts

brooklaw1L checks

Deppodi bets $1

brooklaw1L has 15 seconds left to act

brooklaw1L has requested TIME

brooklaw1L calls $1

*** SHOW DOWN ***

Deppodi shows Jack of SpadesAce of Diamonds a pair of Jacks

brooklaw1L shows Ace of ClubsQueen of Spades a straight, Ace high

brooklaw1L wins the pot ($3.85) with a straight, Ace high

*** SUMMARY ***

Total pot $4.25 | Rake $0.40

 

Hursomhelst så slutade session iaf på +

 

Totalt: 76$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va skönt o spela poker i några timmar efter en jobbig start på denna vecka med massa prov. Jag är även ledig imorgon :-D

Spelade 2 st 3.8$ sng 9 pers, turbo.

 

1a: Vann jag efter att ha fått dubbla upp med AK och K7.

2a: Kom jag på 7e plats efter att ha pushat tidigt med TT vs KQ.

 

Spelade även en 3.5$ sng 90 pers, turbo, knockout.

Kom på 15e plats efter att ha spelat relativt passivt, när blindsen ligger på 250/500 - 500/1000 och man bara har 8000-1000 blir det fold/all in.

Förlorade 4000 i en pott när jag va bb. Fick knacka ner den till river gratis och då satsade han 2000. 4 spader på bordet och jag hade spader 8. Han hade spader 9. Då hade jag bara 4000 kvar så jag ställde med med A4. Fick syn av KQ och KJ. Brädan gav AKJT6. Så jag hade åkt ut även om han inte hade träffat sin stege på river.

 

Trots att jag förlorade 2 st sngs och vann 1 så blev det +5$

 

Totalt: 81$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag sa om att spela cashgame ångrade jag mig på ganska snabbt.

Blev äcklad som fan efter bara 22 händer, mindre än 5 minuter med andra ord. Förlorade 3.5$ i en pott mot en idiot, och foldade sen 66 och mot raise och reraise på floppen KK5, och såg självklart att jag hade träffat nötkåken på rivern. Jag är iofs nöjd med att jag lyckades lägga ner nu när jag kände att jag lätt kunde tiltat.

 

Hand 1 som gjorde mig förbannad:

 

Full Tilt Poker Game #8916614546: Table Crimson Clover - $0.05/$0.10 - No Limit Hold'em - 9:05:55 ET - 2008/11/11

Seat 1: Outlaw6919 ($7.50)

Seat 2: DNL222 ($3.15)

Seat 3: chuijm ($2.15)

Seat 4: fromOren ($10)

Seat 5: cecicoimbra ($2.85)

Seat 6: Beegee11 ($5.95)

Seat 7: marielou2004 ($12.35)

Seat 8: Deppodi ($10.60)

Seat 9: Genoconed ($8.95), is sitting out

Genoconed has reconnected

chuijm has 5 seconds left to act

chuijm posts the small blind of $0.05

fromOren posts the big blind of $0.10

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Deppodi 6 of Spades6 of Clubs

cecicoimbra folds

Beegee11 raises to $0.30

marielou2004 folds

Deppodi calls $0.30

Outlaw6919 calls $0.30

DNL222 folds

chuijm folds

fromOren calls $0.20

*** FLOP *** 5 of HeartsKing of ClubsKing of Diamonds

fromOren checks

Beegee11 checks

Deppodi checks

Outlaw6919 bets $0.10

fromOren adds $0.30

fromOren folds

Beegee11 calls $0.10

Genoconed has returned

Deppodi has 15 seconds left to act

Deppodi calls $0.10

*** TURN *** 5 of HeartsKing of ClubsKing of Diamonds4 of Hearts

Beegee11 bets $1.30

Deppodi folds

Outlaw6919 raises to $2.60

Beegee11 raises to $5.55, and is all in

Outlaw6919 calls $2.95

Beegee11 shows King of HeartsQueen of Hearts

Outlaw6919 shows 7 of Hearts7 of Spades

*** RIVER *** 5 of HeartsKing of ClubsKing of Diamonds4 of Hearts6 of Diamonds

Beegee11 shows three of a kind, Kings

Outlaw6919 shows two pair, Kings and Sevens

Beegee11 wins the pot ($11.40) with three of a kind, Kings

*** SUMMARY ***

Total pot $12.65 | Rake $1.25

 

Hand 2 som gjorde mig förbannad var denna, jag kunde verkligen inte tänka mig att han hade något annat än AA eller KK på floppen så det var därför jag checkade. Glömde bort att jag satt på NL10 där alla är idioter.

 

Full Tilt Poker Game #8916606933: Table Strato Jet - $0.05/$0.10 - No Limit Hold'em - 9:04:52 ET - 2008/11/11

Seat 1: Jodes1978 ($1.80)

Seat 2: micovan ($1.55)

Seat 3: vaecher ($5.60)

Seat 4: Deppodi ($10.50)

Seat 5: tottenham_fan ($10.10)

Seat 6: Jefflv ($9.70)

Seat 7: popoli77p ($14.10)

Seat 8: Dragusmen ($2)

Seat 9: xcoach49x ($11.15)

tottenham_fan posts the small blind of $0.05

Jefflv posts the big blind of $0.10

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Deppodi Queen of HeartsQueen of Spades

popoli77p folds

xcoach49x raises to $0.35

Jodes1978 folds

micovan folds

vaecher folds

Deppodi raises to $1

tottenham_fan folds

Jefflv folds

xcoach49x calls $0.65

*** FLOP *** 2 of Hearts3 of Diamonds5 of Clubs

xcoach49x checks

Deppodi bets $3

xcoach49x calls $3

*** TURN *** 2 of Hearts3 of Diamonds5 of ClubsKing of Clubs

xcoach49x checks

vaecher has been disconnected

Deppodi checks

vaecher has reconnected

*** RIVER *** 2 of Hearts3 of Diamonds5 of ClubsKing of Clubs4 of Clubs

xcoach49x checks

Deppodi checks

*** SHOW DOWN ***

Deppodi shows Queen of HeartsQueen of Spades a pair of Queens

vaecher has been disconnected

xcoach49x shows 4 of Spades4 of Diamonds three of a kind, Fours

xcoach49x wins the pot ($7.35) with three of a kind, Fours

*** SUMMARY ***

Total pot $8.15 | Rake $0.80

Board: 2 of Hearts3 of Diamonds5 of ClubsKing of Clubs4 of Clubs

Seat 1: Jodes1978 didn't bet (folded)

Seat 2: micovan didn't bet (folded)

Seat 3: vaecher didn't bet (folded)

Seat 4: Deppodi (button) showed Queen of HeartsQueen of Spades and lost with a pair of Queens

Seat 5: tottenham_fan (small blind) folded before the Flop

Seat 6: Jefflv (big blind) folded before the Flop

Seat 7: popoli77p didn't bet (folded)

Seat 8: Dragusmen is sitting out

Seat 9: xcoach49x showed 4 of Spades4 of Diamonds and won ($7.35) with three of a kind, Fours

 

Session: -4.5$

Totalt: 76.5$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter min förra session så tog jag en paus, kom tillbaka hit och blev sugen på att lira några sng turbos.

Spelade 3 st 3.5$ sng, 9 pers, turbo.

Jag vann 2 av dem! xD

Den ena vann jag när jag träffade färgdraget.

Den andra vann jag för att motståndaren i headsup tappade internetkontakt så han blev blindad till döds. Det var lite komiskt dock, han vann 6 st all in i rad innan jag kunde få bli vinnaren :-)

Den tredje kom jag på 3e plats på, träffade stegen på turn men han träffade sin kåk på rivern. Helt okej spel av mig tycker jag, skönt att vinna nästan alla viktiga 50/50 coinflips och även ha lite tur på sin sida när man var i underläge!

+26.5$

Totalt nu: 103$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började denna dag med att dra upp 3 st turbo sng på 3.8$.

 

1a: Förlorade första efter en jobbig hand, han hade 99 och jag hade A3. Jag träffar A på flop men han träffar 9 på turn.

 

2a: Förlorade andra efter att mina 99 blir utslagna av T,J. Varför han nu synar ai med T,J...

 

3e: Och i den 3e kom jag på 2a plats efter att ha förlorat 50% av mina marker med A9 vs 88. Fick dubbla igen med J8 handen efter det med kåk mot A7 hehe. Fick dubbla med AT vs 6,7 några händer efter. Efter det slogs en spelare ut och vi var hu. Dem battlade om 77 vs A8. Kom 2a i headsupen efter att ha gått all in med 9,3 första handen.

 

4e: Förlorade AK vs 88

 

5e: Förlorade massa marker med QJ vs K3. Hade 70 kvar, blinds 40/80. Gick AI med 6,7. Förlorade mot bb med J7.

 

6e: Förlorade Q8 vs A6. Va tvungen att gå AI. Hade 500 och blinds var 50/100. Tänker inte släppa min BB så lätt när vi är få kvar.

 

7e: Förlorade QK vs AT första handen.

 

8e: Vann QK vs 88 första handen. Kom på 3e plats efter att ha pushat med A4 vs JJ.

 

9e: Förlorade 6,3 vs A2 efter att ha blivit rejält shortstackad pga inga kort alls.

 

Totalt: 102$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13e Slår ut 3 pers med 66 andra handen. 66 vs TJ, QJ, A5. Triss på flop. Slog ut 2 pers handen efter det med QQ vs QT, AK. Två händer efter det slår jag ut A9 vs 88. Då var vi 3 pers kvar. Slutade med att jag kom 2a efter en lång och dryg headsupmatch. Han spelade bra. Jag tröttnade :-)

 

14e Kom på 3e plats, gick ai som shortstackad med 3,9 och åkte ut mot K7.

 

15e Vann den sista efter att jag slog ut en kille som nästan dubblade upp mig. Hade stegdrag + par. Han hade stegdrag + lägre par. Jag vann hela skiten efter det! =)

 

Totalt: 120$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips!

 

Om du ska vara riktigt noga med din B-managment borde du även lägga upp en ribba i hur mycket du ska gå in med i de olika MTT du lirar, att lira en 10+1 turnering på en rulle på $70 är inte att rekommendera!

 

snarare max $3, möjligtvis $5 för en MTT till du har nåt $300.

 

MVH Rosell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16e: Förlorade TT vs AK första handen.

 

17e: Förlorade en pott på 900 och hade 30 kvar efter AK vs AJ vs 99. A på flop. J på turn...... Dubblade upp mig till 165 efter det. Dubblade igen till 390 med KQ vs AQ efter det. Slutade på första plats!!!!!!!

 

18e: All in med AJ vs AQ och AT. Triss på turn. Skönt. Slutade på 3e plats efter att ha förlorat A3 vs T,9.

 

19e: Förlorar AA vs KJ för han får ju självklart in stegen.

 

Totalt: 127$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips!

 

Om du ska vara riktigt noga med din B-managment borde du även lägga upp en ribba i hur mycket du ska gå in med i de olika MTT du lirar, att lira en 10+1 turnering på en rulle på $70 är inte att rekommendera!

 

snarare max $3, möjligtvis $5 för en MTT till du har nåt $300.

 

MVH Rosell

 

Tack för ditt tips Rosell, det du säger är absolut sant. Jag har själv haft det jag gjorde i åtanke och jag vet att det var helt fel enligt brm. Fick en lyckokänsla den kvällen antar jag. Kul att se att någon läser :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20e: 5e plats efter att ha förlorat 55 vs KJ blev jag shortstackad. Förlorade sen 6,9 vs QQ.

 

21a: 4e plats med KK vs AT. SJÄLVKLART TRÄFFAR HAN SITT JÄVLA ESS OCH SLÅR UT MIG SÅ ATT JAG INTE HAMNAR INNANFÖR BUBBLAN. FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN. Gud va jag hatar sånt där. Vi satt i minst 10 minuter och var 4 pers, sen så ska jag åka ut med KK. Fyfan va det svider, usch.

 

22a: 3e plats, kommer inte ihåg händer längre.

 

Totalt: 125$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23e AK vs 88 förlust.

 

24e 22 vs JJ gjorde mig shortstackad. Tripplade upp till 1300 med AJ med 5 pers kvar. Vann HU med A8 vs K8. Tror han vann 5 st all in i rad, 3 outs, träff på river. Han spelade dock jävligt dåligt för han foldade för mkt headsup så att han vann varje gång gjorde inget för han blinda bort sig sen.

 

25e QK vs AK.

 

Totalt: 130$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...