Gå till innehåll

Bra bb/100 eller br management?


Deppodi

Recommended Posts

Tjenare!

 

För ett tag sen så gjorde jag en tråd som handlade om brm. Nu tänkte jag höra med er; Anser ni att man bör gå upp en nivå när man har mer än 30bi eller när man har bra bb/100 på den nivån man spelar på? Och vad definerar ni med bra bb/100 och på hur många händer ungefär?

 

Mvh Deppodi som nyligen skaffat pt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis alltid värt att känna på högre nivåer om man har rulle för det,

men då med ett bra stoploss och bestämt ner igen om man inte slår nivån..

ska man upp o mäta kuk bara för att man ägde nivån under så kan man ju lika gärna ta ut o bränna cashen..

 

jag tänkte mer som att man kan testa att skotta på en ny nivå om man har mer än 30 bi på den nivån man lirar på, om man har bra bb/100 på den nivån man lirar på kan man väll skotta med dem extra bi och se om man håller bra bb/100 där också eller är jag ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tänkte mer som att man kan testa att skotta på en ny nivå om man har mer än 30 bi på den nivån man lirar på, om man har bra bb/100 på den nivån man lirar på kan man väll skotta med dem extra bi och se om man håller bra bb/100 där också eller är jag ute och cyklar?

 

Kör på. Gammal beprövad metod du beskriver. Urspungsfrågan: en kombination av bägge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det flera år sedan jag grindade cg, men om jag hamnade på bb/100 över 10 så skulle jag nog testa högre, då du slår nivån bra. Är resultatet från en sajt där du har hög rb/bonus är det såklart ännu bättre. Du måste också titta på antalet spelade händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det flera år sedan jag grindade cg, men om jag hamnade på bb/100 över 10 så skulle jag nog testa högre, då du slår nivån bra. Är resultatet från en sajt där du har hög rb/bonus är det såklart ännu bättre. Du måste också titta på antalet spelade händer.

 

På minst 10bb/100 på 10k händer skulle alltså räcka för att pröva NL25 istället för NL10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det. Men då kommer saker in som:

 

Det handlar om microlimit och är resultatet 10bb/100 är det inte fantastiskt bra. Hade varit roligare om man låg på 30bb/100.

 

Det är ganska få händer vilket gör resultatet väldigt osäkert.

 

Har man inte rulle kan man skotta med några inköp. Kan vara väldigt lärorikt och det handlar ju inte om några jättesummor. Mål: att få ihop en del spelade händer för att kunna utvärdera ett resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sätter in 50$ i månaden. Det är 5 fulla inköp på NL10. Låt oss säga att jag spelar 10k händer och har bättre än 10bb/100. Borde jag gå upp i nivå då trots att jag kanske bara har 100-150$ på NL25, eller ska jag skita i min bb/100 och fortsätta spela på NL10 tills jag har 300$ och då testa att skotta på NL25?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag missuppfattat helt eller är inte tanken med 30BI-regeln att du ska ha minst detta för nivån du spelar på? Alltså ska du inte gå upp i nivå (enligt denna regel) förrän du har 30 BI för den högre nivån. Dvs 750 för NL25.

 

Edit: läste nog lite snabbt såg jag nu. Det verkar mer handla om att skotta än att gå upp i nivå fullständigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sätter in 50$ i månaden. Det är 5 fulla inköp på NL10. Låt oss säga att jag spelar 10k händer och har bättre än 10bb/100. Borde jag gå upp i nivå då trots att jag kanske bara har 100-150$ på NL25, eller ska jag skita i min bb/100 och fortsätta spela på NL10 tills jag har 300$ och då testa att skotta på NL25?

 

Du borde ju spela NL25 när du har 750.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde ju spela NL25 när du har 750.

 

Så mina bb/100 har ingen betydelse alls om jag inte har minst 30bi för nästa nivå anser ni? Kan man inte göra ett undantag och skotta ändå anser du? För som sagt, jag började ju med 50$ och det är ju bara 1/6 del av det minsta jag borde ha överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så mina bb/100 har ingen betydelse alls om jag inte har minst 30bi för nästa nivå anser ni? Kan man inte göra ett undantag och skotta ändå anser du? För som sagt, jag började ju med 50$ och det är ju bara 1/6 del av det minsta jag borde ha överhuvudtaget.

 

Förstår inte varför du vill klättra upp för tidigt, motståndet bör ju bli bättre på nl25 också. Så jag hade väntat med att ta skott till ja hade iallafall 20+.

 

Men gör som du vill, GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...