Gå till innehåll

Chocken - gillar den egna viljan hos dataprylarna!


Che

Recommended Posts

Jag hade då ett problem med mina bärbara dator som jag har haft sedan december. <det som inträffat var att för unefärligt en månad sedan så bestamde sig mitt trådlösa att det behövde semester. Kände väl att det kanske inte var riktigt hans grej att hänga på min dator så hux flux utan förklaring drog han iväg bara. Jag har då verkligen gjort allt för att hitta honom. Saknar honom varje gång jag fick sätta in sladden istället.

Har under senaste två veckorna bara funderat på när dator skulle på lagning, dock för slö för att lämna in den ännu.

 

Måste säga att hoppet hos mig att han skulle återvända har varit som bortblåst. Men helt plötsligt ca: 10 min sedan så hade han väl tröttnat på sin semester och kommit tillbaks. Bara poppar upp helt plötsligt och oväntat, berättar att han har ett nät här att hooka upp me. Chocken , glädjen är enrom vet inte vad jag ska säga.

 

 

Ngn får gärna förklara för hur ngt sådant här kan inträffa?

 

* Humor RP :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I föräldrarhemmet har vi ett magiskt modem. Är det inkopplat (i vägguttaget och datorn) och man ringer hem så startar datorn.

 

Kan det inte vara så att det är i bios på burken som den är inställd att starta om det kommer signaler på com-portarna? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske lite OT men men

på min gamla skola så hade vi en ADMIN som hatar ljud i server rum

exempel musik. etc han vill ha det tyst... max surr från server/datorer är OK :cry:

 

en dag så kopplade jag in ljudkort i linux datorn

lånade en PA anläggning, glömmer allt

bakom allt skräp där inne. :?

 

satt hemma... kl 9.00 så loggar jag in på linux burken

och började spela musik hos honom,

 

slutade med att han ramlade av stolen, ramlar rätt in i novell server,

kaffekoppen med kaffe landade på en HP laser skrivare.

 

men än i dag så garvar vi ganska frisk om det hela :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...