Gå till innehåll

Kalla perioder?


hejman

Recommended Posts

Hej

 

Det är så att jag spelat poker under ca 3 års tid seriöst. Har alltid plussat varje månad. Hyfsade belopp men iaf över en vanlig svensson lön.

 

Hursomhelst så hände något nu i somras. Jag har inte kunnat vinna en session sedan Juni månad. Antingen får jag sjukt kalla händer och träffar noll eller så har jag nöten och blir utdragen. Jag snackar sjuka utdragningar gång på gång. Såna som man får någon gång i bland men sedan kommer över. Inte rivrad av under pockets nu, det är standard. Utan händer som dessa; jag har tex TT och floppar T77 förlorar allin mot AQ. Jag överdriver inte när jag säger att det händer flera gånger varje session.

 

Och jag vet att jag förmodligen inte spelar mitt A-game nu eftersom jag är inne i en djupsvacka men samtidigt så måste jag ju kunna slå ett game en session under sån här lång tid?

 

Börjar trappa ner mer och mer på pokern nu eftersom jag är så less på skiten men samtidigt så vill jag spela för att tjäna pengar och det är ju verkligen ingen bra kombination.

 

Så någon annan som haft längre kalla perioder och isf har några tips på att komma ur dem eller något annat värdefullt att tillägga?

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man ha nöten och bli utdragen, isåfall hur går det till ? :-)

 

Skämt åtsido, hade själv en vintrig sommar där det från slutet av Maj till mitten på September var ganska likt det du beskriver, lyckades dock hålla mig på +- denna perioden vilket är otroligt egentligen.

 

Psyket tar mycket stryk när det kommer utdragning på utdragning när man får in pengarna som favorit men loosar 9/10, jag kan inte hantera det men för att bli en bra pokerspelare är det väldigt viktigt att coola ner och inte tilta.

 

Nu är jag tillbaka i vinstruschen igen men det beror på att jag taggat ner och spelar mitt spel, foldar AA när så behövs på jobbiga brädor med för hårt/för mkt motstånd.

 

Har du varit vinnande i 3 år så är det bara att nöta på, det vänder.

 

Men se till att analysera ditt spel och börja inte randomspela som fisken.

 

role

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i precis samma situation som dig,Vinnande 3 år en bit över svenssonlön på inte många timmar per dag.Aldrig en minusmånad sen wops så small det till.

Blev en minusmån lika stor som plussen brukade vara så ok men sen var det segt som attan o man spelar lite sämre så klart.

Jag löste det genom att spela lägre och testade lite andra spelformer (fr,sh,omaha) för att ha kul endast.

 

 

Förra månaden var riktigt nice men nu är jag ner 20+ inköp på min nivå i "all-in-ev" denna månad bara! men rätt glad ändå då jag är upp totalt o med rb och enligt HEM så beror det just på otur.

Lite kul att grafen "all-in-ev" och winnings följdes åt i 20k händer sen hände nått och alla sjuka 2 outare och 4 outare satt för fi på rivern när allin turn.

 

 

Bit ihop o kom igen o spela lägre framförallt så blir det inte lika psykiskt jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet med poker är att i princip allt handlar om din psykiska balans. När det går så här dåligt måste du gå tillbaka till basic och kämpa dig in i matchen igen. Spela mycket färre händer och spela mer fokuserat. Det finns inget utrymme för finlir när du förlorar och dina motståndare har momentum på dig. Du måste spela så låg-risk som möjligt. Om du inte klarar av det så måste du ta en paus och göra nåt annat tills du är redo att komma tillbaka.

 

Jag tror dig när du säger att du blir utdragen en del men jag är också rätt övertygad om att dom flesta pengarna du förlorar är på händer som inte passar när det går dåligt. Exempelvis höja suited connectors och små par är en sak som inte passar när dina motståndare har överläge på dig eller när ditt självförtroende är lågt.

 

Och sen gå ner en nivå. När det går dåligt måste du gå ner i nivå även om det känns som om det går långsammare så på lång sikt kommer din bankrulle tjäna grymt mycket på detta. Sen när du känner självförtroende och vinner så gå upp igen.

 

Så tighta till ditt spel, skärp till det och helst gå ner en nivå. Annars gular du snabbare än du tror ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...