Gå till innehåll

liveturre 96 startande


Recommended Posts

1600 Kr startavgift startstack 15000K 8 pers per bord

blind 50-100 Tidigt i turren alltså så dåligt med reads än så länge.

min han KK utg jag limpar 5 synar till SB som höjer till 1000

jag slår om till 5000, alla lägger sig fram till honom som synar efter visst kvid.

jag sätter honom på ett par som 10 J Q alternativt AK svidat kanske med Q o e han en sopa så möjligt J.

flopen kommer 5 8 J med två spader.

han checkar o ja som egentligen inte gillar flopen bettar 5000.

och han blixtställer.

jag har 3500 o förstår ju att han settat Knecktarnam

men kan inte släppa.

tackohej för mig inte kommer det nån kung till räddning.

min fråga, hadde ja kunnat spela annorlunda.

preflop?

på flop?

synen jag gjorde då han satte mig allin?

 

visst sett med facit så hadde ja foldat den direkt när ja såg den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sry ja visste inte att detta forum var för herkule pirot o hans vänner!!!

ja vill bara veta om ja hadde kunnat spela annorlunda(sukk!!)

detta är verkligen inte något gnäll, badbeats gär vi alla på.

vet inte än om det är en badbeat det är "thenameofthegame" skulle ja vilja säga.

men ja undrar ändå.

borde ja ha betta mindre så ja inte blir komittad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaret, borde kanske bettat mindre preflop o bara mini höjt han istället. för o få bort dom andra då menar ja.. o själv inte bli komittad.

bor numer i kungliga hufudstaden där har vi gott om möjligheter till o hitta likasinnade:lol:

 

Det blev ju helt underbart för dig. Lyckas du få folk att begå så stora misstag pre flop så ska du vara nöjd. Du höjde väl till 5k pre? Alltså har du ett knappt pottbet kvar på floppen, så det e bara å pumpa på... Anledningen till att raisa mindre pre skulle i så fall inte vara att ge dig själv en chans att dra dig ur, utan snarare att du är rädd att FI viker sina knektar (eller andra händer som du slår ofc) när du höjer så stort. Att höja mindre "för att kunna dra sig ur" med KK är iget bra argument imo...

 

Summa sumarum, allt blev exakt så som du ville, bortsett från att han klonkade sin 2outare...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1600 Kr startavgift startstack 15000K 8 pers per bord

blind 50-100 Tidigt i turren alltså så dåligt med reads än så länge.

min han KK utg jag limpar 5 synar till SB som höjer till 1000

jag slår om till 5000, alla lägger sig fram till honom som synar efter visst kvid.

jag sätter honom på ett par som 10 J Q alternativt AK svidat kanske med Q o e han en sopa så möjligt J.

flopen kommer 5 8 J med två spader.

han checkar o ja som egentligen inte gillar flopen bettar 5000.

och han blixtställer.

jag har 3500 o förstår ju att han settat Knecktarnam

men kan inte släppa.

tackohej för mig inte kommer det nån kung till räddning.

min fråga, hadde ja kunnat spela annorlunda.

preflop?

på flop?

synen jag gjorde då han satte mig allin?

 

visst sett med facit så hadde ja foldat den direkt när ja såg den.

 

Du borde givetvis ha ställt 15 000 när han höjde 1000, just för att få honom att folda händer som JJ, QQ och AK som du har brutalt slagen. För dom kan ju ibland dra ut.

 

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev ju helt underbart för dig. Lyckas du få folk att begå så stora misstag pre flop så ska du vara nöjd. Du höjde väl till 5k pre? Alltså har du ett knappt pottbet kvar på floppen, så det e bara å pumpa på... Anledningen till att raisa mindre pre skulle i så fall inte vara att ge dig själv en chans att dra dig ur, utan snarare att du är rädd att FI viker sina knektar (eller andra händer som du slår ofc) när du höjer så stort. Att höja mindre "för att kunna dra sig ur" med KK är iget bra argument imo...

 

Summa sumarum, allt blev exakt så som du ville, bortsett från att han klonkade sin 2outare...

 

/SK

DU ÄR EN SOPA!!!

tror du ja levar för att få en klapp på axeln via nätet???

ja kan tänka mig att du är en sån.

TÖNT!!

 

men tack till er andra som svart någorlunda vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

""sexyterran 10xbb rejs pre, slås om till 50xbb......... vart spelar du egentligen?

 

märks att TS bara whinar och söker sympati "du är duktig" ....

 

patetiskt.""

 

 

kan du inte komma me ett lite bättre svar än så?

 

hur hadde du spelat handen sett ur SB`s synvinkel o sedan kan du berätta om det ja frågar efter hur hadde du spelat den från min...

 

Sexyterran du är en patetisk storsopa,,,,

 

jag skämms åt dig:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

""sexyterran 10xbb rejs pre, slås om till 50xbb......... vart spelar du egentligen?

 

märks att TS bara whinar och söker sympati "du är duktig" ....

 

patetiskt.""

 

 

kan du inte komma me ett lite bättre svar än så?

 

hur hadde du spelat handen sett ur SB`s synvinkel o sedan kan du berätta om det ja frågar efter hur hadde du spelat den från min...

 

Sexyterran du är en patetisk storsopa,,,,

 

jag skämms åt dig:oops:

 

Bara onödigt att skämmas åt honom OCKSÅ, du har tillräckligt ändå. För du om du inte hade varit för att söka lite sympati (vilket imo är helt ok) du startade tråden så hade du inte blossat upp sådär utan bara skitit i vad han sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara onödigt att skämmas åt honom OCKSÅ, du har tillräckligt ändå. För du om du inte hade varit för att söka lite sympati (vilket imo är helt ok) du startade tråden så hade du inte blossat upp sådär utan bara skitit i vad han sagt.

 

 

ja e lättiltad va kan ja säga.

sry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vafan är det du inte fattar?DU HAR 4 K typ bakom och hur fan begår du ett misstag då COMITTTTTTTTTAD ? har han QQ på den där floppen så stoppar han in endå ? o då hade du varit glad o sagt : fan vad bra jag spelade den här handen !

 

gå o lägg dig vill du att han ska kunna folda JJ när du har KK ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...