bananuz Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Vilka händer 4betsbluffar ni med, generellt? Citera
cG_ Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Vilka händer 4betsbluffar ni med, generellt? blockers Ax, KQ eller bra lägen. Citera
f0rtress Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 blockers Ax, KQ eller bra lägen. Bra tänk. Ja brukar bara 4 betta bra lägen eller stål. Att fyrbetta med blockers har jag inte tänkt på Ännu en lucka alltså. Citera
bananuz Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 blockers Ax, KQ eller bra lägen.Aldrig sc? Citera
cG_ Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Aldrig sc? nja, väldigt sällan. Ser inget värde i att 4bets bluffa suited con om jag ändå ska folda emot Push. Citera
kravmärkt Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 nja, väldigt sällan. Ser inget värde i att 4bets bluffa suited con om jag ändå ska folda emot Push. så du synar med Ax och KQ? Citera
cG_ Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 så du synar med Ax och KQ? nee knappast. ??? men vilken funktion fyller det att 4bets bluff med SC? Citera
bananuz Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Men hur spelar du vidare dina KQ Ax när fi synar 4beten? Beroende på träff och fi givetvis, men benägen att exv folda floppar Axx om det blir action? Citera
cG_ Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Men hur spelar du vidare dina KQ Ax när fi synar 4beten? Beroende på träff och fi givetvis, men benägen att exv folda floppar Axx om det blir action? alltså du kommer nåstan ALDRIG att få en SYN på dina 4betar. händer 1 gång på 100 om motspelarna är okej. floppar du sen Axx med din Ax så brukar jag checksyna ner hela vägen för att få ut bluffar av KK. Checkas det hela vägen till river kan du ju värdebeta såklart. annars är ju ett bra tips att följa din vanliga aggression linje även då. Citera
-PK- Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 floppar du sen Axx med din Ax så brukar jag checksyna ner hela vägen för att få ut bluffar av KK. Ya, KK bluffar nog jätteofta i 4bettade potter.. Citera
pherlo Postad 23 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Kul att handen har väckt en diskussion i alla fall. Även om jag fortfarande är osäker på hur jag borde spela den. Jag är lite halvt skeptisk till 4bet pre då det känns som att jag bara får fortsatt action av KK+. Har nog aldrig sett nån ai pre med AK på de här nivåerna. Förvisso är jag ganska ny på SH på svs. Citera
pedroo Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Vänd på steken då, du höjer preflop, han reraisar, du tar en syn... låg flop, du bettar försiktigt han raisar du tar synen å sen checkar turn... Är det inte väldigt många som spelar som du gjort nu med TT-JJ eller framförallt AK... så hans halvpotbet på turn är ett försök att ta hem potten, å hans linje/tänkande går nog på att han bettar där för att slippa ett jobbigt beslut om du pushar river, vid check-check turn, samt att du kan släppa lägre överpar, men framförallt AK... Sen när du pushar så ger han ju bara upp... Jag hade nog kunnat testa en bet som han gjorde på turn för att se var du står, i blindo, dvs även med sc utan träff i ett försök att steala potten... Öppnas nya tankegångar nu, eller är det jag som e fisk, eller ute å cyklar nu? Citera
cG_ Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Ya, KK bluffar nog jätteofta i 4bettade potter.. ne själv klart inte, men som sagt 4betten är ju en bluff och inte beräknad att man ska få syn med. Finns i stort sett ingen situation där det uppstår att någon synar en 4bet PF om stackdjupen inte är enroma. eller hur? Citera
Recommended Posts