Gå till innehåll

En ny fisk i dammen. Ett nytt stolpskott i bassängen.


marilyn

Recommended Posts

Vad tror du om internetpokerns utveckling under de närmsta 5 åren? Hur skulle man kunna förbättra och hur ska man få pokern att fortsätta expandera/hålla på en stabil nivå utan att förlora spelare? Vad sägs om att slå ihop alla nätverk till ett stort, vad finns det för fördelar och nackdelar?

Sysst om du svarar!

Tack!;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätverk kommer väl hålla sig på en hyffsad storlek iaf. De största kommer minska, och de minsta kommer försvinna. Det kommer alltid finnas mellanstora nätverk, så länge spelarbasen räcker för det. Alltså: Med undantag för de största nätverken, så kommer de inte bli mindre. Bara färre.

 

Givet att pokern minskar öht, då, men det råder det väl konsensus om att den troligen kommer att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätverk kommer väl hålla sig på en hyffsad storlek iaf. De största kommer minska, och de minsta kommer försvinna. Det kommer alltid finnas mellanstora nätverk, så länge spelarbasen räcker för det. Alltså: Med undantag för de största nätverken, så kommer de inte bli mindre. Bara färre.

 

Givet att pokern minskar öht, då, men det råder det väl konsensus om att den troligen kommer att göra.

 

Har du siffror på att pokern verkligen tappar?

Flera nätverk växer ...men jag har ingen aning om hur många det är som tappar spelare !

 

WSOP har väll tex aldrig varit så stort som i år ...nu menar jag inte maineventet utan antal deltagare på alla turneringar.

 

Faktiskt fått för mej lite att vi som spelare är "rädda" för att det ska bli sämre och därför tror det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min alldeles egna känsla är att nätpokern tappar och livepokern ökar... Inget jag iofs kan presentera siffror på. Fler som är av den uppfattningen?

 

Jag tror inte att nätpokern kommer att tappa så mkt mark faktiskt. Många oexploaterade marknader som kommer att blomma ut, och spelberoende är en sjukdom med hög återfallsgrad :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min alldeles egna känsla är att nätpokern tappar och livepokern ökar... Inget jag iofs kan presentera siffror på. Fler som är av den uppfattningen?

 

En väldigt simpel undersökning man kan göra är helt enkelt officialpokerrankings siffror. Där ser man att Ongame har ökat svagt senaste året i antalet individuella spelare (från 2007-2008). FullTiltPoker har ökat drastiskt, men det kan till stor del bero på att dom nu registrerar SNG spelare oxå, dvs spelare som aldrig spelar MTT men ibland SNG har oxå blivit registrerade. PokerStars visar en finfin ökning oxå. Party Poker har däremot backat ganska mycket. Dessutom är året inte slut än.

Så det verkar som att pokern fortfarande är på uppgån även om utvecklingen planat ut senaste åren.

Om det är någon som har bättre mer heltäckande siffror uppskattas dett självklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Litar på att jag blir idiotförklarad, men;

 

Inom 5-10 år tror jag ett fåtal (2-3) sajter/nätverk kan ha upp mot 1 miljon inloggade samtidigt. Mindre nischer som till exempel 3Dpoker kommer kan också ha möjlighet att hävda sig ok.

 

Onlinepoker blir säkert inte större på dom marknader där det redan nu slagit ordentligt, men flera nya marknader öppnas hela tiden upp i takt med att IT-strukturen förbättras.

 

Livepoker kommer växa ordentligt (en ny liten pokerboom) den dag den juridiska situationen klarnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Litar på att jag blir idiotförklarad, men;

 

Inom 5-10 år tror jag ett fåtal (2-3) sajter/nätverk kan ha upp mot 1 miljon inloggade samtidigt. Mindre nischer som till exempel 3Dpoker kommer kan också ha möjlighet att hävda sig ok.

 

Onlinepoker blir säkert inte större på dom marknader där det redan nu slagit ordentligt, men flera nya marknader öppnas hela tiden upp i takt med att IT-strukturen förbättras.

 

Livepoker kommer växa ordentligt (en ny liten pokerboom) den dag den juridiska situationen klarnar.

 

Ja det hoppas vi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...