jon2 Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Postad 21 Oktober , 2008 Hej, hur manga timmar i manaden spelar ni? Hur manga timmar tror ni man max klarar av under en lang tid, sag ett ar. Visst ar det olika fran person till person. Men skulle vara intressant och hora hur mkt ni klarar av/ar villig att lagga ner. Citera
SoderKrippa Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Postad 21 Oktober , 2008 Beror ju helt på din livssituation i övrigt. Är du singel utan stort socialt liv så kan du väl trycka iaf 10h/dag, 25 dagar i månaden i ett par år. Själv snittar jag kanske 4h/dag 20-25 dagar i månaden med barnfamilj och kompisar samt träning 3ggr/v. /SK Citera
Playboy Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Postad 21 Oktober , 2008 Snittar 2-3h/dag, men dà pluggar jag heltid, bor med flickvän och har en del andra fritidsintressen som tar tid. Men 2-3h per dag räcker ändà för att fà en schysst extra inkomst. Spelar man enbart poker och vill spela sitt A-game tror jag att man inte ska spela mer än 6-8 h per dag. Helst uppdelat i intervall. Jag tror det är svàrt att hàlla koncentrationen annars. Citera
jkkman Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Postad 21 Oktober , 2008 Beror väldigt på. I somras körde jag spelade jag säkert 150 timmar på en och en halv månad. Nu när skolan är igång har det blivit väldigt olika. I går spelade jag till exempel 4 timmar på dagen och från 9 till 2 på natten. I kväll och imorgon kommer jag inte spela en hand och nästa vecka när vi har lov blir det troligen 4-5 turneringsnätter. Edit: Om du undrar ser jag mig själv inte som profesionell pokerspelare då jag har obefintliga levnadskostnader och spelar när jag känner för det, samt slaskar på spel jag inte är bra på för nöjes skull. Citera
Agent Cooper Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Postad 21 Oktober , 2008 80h/månad för mig. Skulle max orka 100h/månad på lång sikt. Citera
JGrande Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Postad 21 Oktober , 2008 Har spelat ca 65h / månaden i år. Vet inte om det är alldeles för lite, men som föregående postare skrev så känns det som att man presterar bättre poker, i alla fall jag, när jag inte grindar sönder fler timmar om dagen. Citera
FraXioN Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Postad 21 Oktober , 2008 Pluggar heltid och i snitt spelade jag 54h/månad (max var 78h) förra året. I år har jag hittills snittat på 59h/månad (max var 136h). Citera
loudon Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Postad 21 Oktober , 2008 2-300 timmar i månaden, ibland mer ibland mindre. Skulle förmodligen kunna spela mer om jag inte hade några kompisar eller en sambo /loudon Citera
jon2 Postad 21 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2008 2-300 timmar i månaden, ibland mer ibland mindre. Skulle förmodligen kunna spela mer om jag inte hade några kompisar eller en sambo /loudon Hehe later ju helt sinnes. Ar imponeriad iaf. Har du ngt bra tips for att kunna lira sa mkt? Citera
loudon Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Postad 21 Oktober , 2008 tips och tips... vet inte riktigt. Jag tycker att det är roligt. Man jag är "arbetsfri" så jag har en del tid över, och jag är beroende av inkomsten. Skulle dock aldrig palla att spela cg så mycket, eftersom det är ganska enformigt och tråkigt. Citera
jkkman Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Postad 21 Oktober , 2008 Om man vill spela långa sessioner och dessutom få lite adrenalinkickar så är MTT's finfint. Man startar upp några turneringar, självklart måste man leta på olika sajter för att hitta ett bra kvällsschema med någorlunda sammanhängande buy-ins och bra struktur, sen lirar man typ 9 timmar. Väldigt väldigt kul att spela finalbord. Är ju lite enformigt när man lirar sit n gos och flippar för 2 inköp och verkligen inte bryr sig. Då ligger ju fokus mer på att spela rätt och så ser man var variansen tar en. Men MTTs. Då jävlar blir man glad när man vinner med TT mot AK för 1M marker. Citera
Solid Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Postad 21 Oktober , 2008 Instämmer med Cooper, 80-100 h/månad om man gör det heltid. Svårt att hålla koncentrationen och lätt att gå in i väggen om man nöter för mycket i min mening. Men som du säger, det är troligen väldigt individuellt! Man får inte glömma bort de sociala bitarna bredvid pokern heller. Försök prioritera bort slösurfning, TV etc och fokusera på poker, vänner/flickvän, träning... Citera
Raimo Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Postad 21 Oktober , 2008 25h under vintermånaderna, tränar runt 50h < beror lite på hur kroppen känns. är det fler än jag som har stora skillnader mellan vår/sommaren och höst/vinter? Håller med övriga att det gäller att få resten av livet att fungera först sedan kommer pokern in. Citera
Zarec Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 Jag siktar alltid på 160h/mån, men brukar hamna mellan 120-150. (förutom några jobbiga downswingmånader då man landar på 80-100) Citera
Tandpetare Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 Jag spelar 120-135 h/månad och tjänar mellan 17-30 000 kr/ månad Spelar relativt låg nivå och har gjort det ett bra tag. Har familj så jag måste prestera men har rejäl buffert hade inte pallat psykiskt annars, vill ha minst ett års buffert (har inga andra inkomster). /Tandpetar'n Citera
Emilio Postad 4 November , 2008 Rapport Postad 4 November , 2008 har perioder där jag får in en 6 timmar om dagen rätt många dagar men snittar troligtvis 1-2 timmar om dagen 5 dagar i veckan typ normalt sett.. gör inte särskilt mycket annat. Citera
6månadersförsöket Postad 4 November , 2008 Rapport Postad 4 November , 2008 Jag spelar 120-135 h/månad och tjänar mellan 17-30 000 kr/ månad Spelar relativt låg nivå och har gjort det ett bra tag. Har familj så jag måste prestera men har rejäl buffert hade inte pallat psykiskt annars, vill ha minst ett års buffert (har inga andra inkomster). /Tandpetar'n Vilken nivå spelar du på o vilken site? (är i samma sits som du) Citera
El Helado Patata Postad 16 November , 2008 Rapport Postad 16 November , 2008 Om ni spelar spelar på heltid o inte lirar mer än 200 timmar/månad bör ni skämmas över er extrema lathet. Jag spelar 120h/månad o då pluggar jag 100% o pluggade 200% ett tag o hade fortfarande rätt jämnt 120 timmar då också. Träna o aktiverar er så ni inte faller i denna lathetsfälla, har spelat på heltid under 2 perioder o vet hur otroligt försunken man kan bli ävne om man hittar på saker o är social varje dag. Citera
sturedenstore Postad 16 November , 2008 Rapport Postad 16 November , 2008 Brukar landa på ca 80h, alldeles för lite givetvis.. Citera
Mr_Tight Postad 16 November , 2008 Rapport Postad 16 November , 2008 Numera 40-100 h/mån. Pluggar heltid, tränar mycket och har ett socialt liv. Innan jag började plugga blev det ofta 120-170 h/mån. Alldeles för mycket för mig. Sååå kul är det inte och när man går in i maskin glider ptbb/100 lätt neråt (för mig iaf). Fin rakeback men att vara rakebackmaskin är väl inte heller något att eftersträva va? Citera
jkkman Postad 16 November , 2008 Rapport Postad 16 November , 2008 Varför man ska hålla sig till MTT-lir : Numera 40-100 h/mån. Pluggar heltid, tränar mycket och har ett socialt liv. Innan jag började plugga blev det ofta 120-170 h/mån. Alldeles för mycket för mig. Sååå kul är det inte och när man går in i maskin glider ptbb/100 lätt neråt (för mig iaf). Fin rakeback men att vara rakebackmaskin är väl inte heller något att eftersträva va? Citera
Recommended Posts