Gå till innehåll

GOLD med en oväntad vändning =)=))==(((


GOLDMEDAL

Recommended Posts

Hej.

 

Jag är en ganska rolig men labil man på 20. Jag står vid ett vägskäl här i livet, den ena vägen visar PROFFS men dit verkar det vara för långt för att bränslet ska räcka. Åt det andra hållet 50 mil bort ligger UMEÅ UNIVERSITET, dit däremot, dit räcker bränslet. OKT-NOV-DEC får utvisa åt vilket håll jag kör. Kanske blir det en mix, vad vet jag.

 

Grejen med dagbok är att jag ska få lite perspektiv och kunna följa mina resultat. I tre år har det varit fram med VISAt grindat lowlimit blivit knullad hoppat upp i nivåer turat och på så vis överlevt ekonomiskt genom pokern. Jag har inte utvecklas mycket om man ser till tre år, mest är det nu på senaste då jag grindat en hel del, mot alla odds inte tiltat direkt efter backsessionerna, men efter ett par så.. Plussade 50-60 inköp på 20k händer på PLO20/NL20 där jag tror att kring 65-70% kommer från PLOn.

 

Men vad spelar det för roll om man plussar en massa men är en torsk? Jag plussar över fem dagar, backar den sjätte, blir less, stiger i nivå, torskar hela halva rullen. Till saken hör också att jag verkligen inte är så helt jävla dålig som jag utger mig att vara när jag tiltar, genom att spela som den sämsta italienaren på hela nätverket gör. När jag tiltar så finns det inga gränser, jag tiltar fel, jag ger bort mina pengar. Nån sorts sjukdom. Jag är inte stolt, jag skäms över händerna när jag kollar min historik över tiltskotten. Det är helt otroligt vad fel man kan tilta. Tiltar man ska man göra det rätt, men det gör jag inte. Jag vill inte ens tilta överhuvudtaget, men vad gör man om man är en dålig förlorare rakt genom själ och liv? Jag har blivit bättre på det på senare, men ack så mycket mer less jag blir nu när jag verkligen grindat mig överrullad för att sedan torska mer eller mindre allt på 10-20 minuter?

 

Ett annat syfte med denna dagbok är att få lite feedback, lite hjälp. Känner ni igen er? Hjälp mig att komma över detta. Iom med mitt kassa psyke så har jag ju aldrig lagt ner destomer på själva spelet, det är mest bara pengarna.. ÄVEN fast det egentligen är spelet jag älskar och inte pengarna.

 

Jag spelar 9 bord NL20/PLO20 till en början, får se hur snabbt man stiger denna gång och hur snabbt de pengarna sen försvinner. Jag spelar och bekämpar B2B-monstret med samma nick som här. Jag anpassar mitt spel anpassat till motståndarna och ser continuationbet på dom här nivåerna som en waste of time, jag är väldigt passiv post, men det kommer. När jag tycker att det behövs.

 

Trolla mig inte med händer från högre nivåer än PLO50/NL50 ni som mött mig, för jag tänker inte stå till svars.

 

Lycka till allihopa, nu kör jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite godis

 

Game # 940851996 - Omaha High Pot Limit EUR 0.10/0.20 - Table "Akita"

 

Players(max 6):

WhiskyTony (EUR 16.05 in seat 1)

GIRLIE_87 (EUR 36.27 in seat 2)

x_JPe_x (EUR 22.30 in seat 3)

GOLDMEDAL (EUR 98.42 in seat 4)

Mohno71 (EUR 34.38 in seat 5)

Razz81 (EUR 37.55 in seat 6)

 

Dealer: x_JPe_x

Small Blind: GOLDMEDAL (0.10)

Big Blind: Mohno71 (0.20)

 

GOLDMEDAL was dealt: Kc - 2h - Kd - Qd

 

Razz81 Fold

WhiskyTony Fold

GIRLIE_87 Raise (0.70)

x_JPe_x Raise (2.40)

GOLDMEDAL Call (2.30)

Mohno71 Fold

GIRLIE_87 Call (1.70)

 

Flop Tc - As - Ks

 

GOLDMEDAL Check

GIRLIE_87 Check

x_JPe_x Bet (7.40)

GOLDMEDAL Call (7.40)

GIRLIE_87 Fold

 

Turn Tc - As - Ks - Td

 

GOLDMEDAL Bet (22.20)

x_JPe_x All-In (12.50)

GOLDMEDAL Payback (9.70)

 

River Tc - As - Ks - Td - Th

 

GOLDMEDAL shows: Kc - 2h - Kd - Qd (a full house, kings full of tens)

x_JPe_x shows: 7s - 8d - 7d - Ts (four of a kind, tens)

 

x_JPe_x wins: EUR 44.85 (with four of a kind, tens)

Rake: EUR 2.35

 

Game ended 2008-10-18 13:55:39 GMT+01:00

 

 

 

Game # 940852139 - Omaha High Pot Limit EUR 0.10/0.20 - Table "Akita"

 

Players(max 6):

WhiskyTony (EUR 15.15 in seat 1)

GIRLIE_87 (EUR 33.87 in seat 2)

x_JPe_x (EUR 40.35 in seat 3)

GOLDMEDAL (EUR 76.12 in seat 4)

Mohno71 (EUR 39.98 in seat 5)

Razz81 (EUR 36.65 in seat 6)

 

Dealer: Mohno71

Small Blind: Razz81 (0.10)

Big Blind: WhiskyTony (0.20)

 

GOLDMEDAL was dealt: 8d - 9c - 7d - 8c

 

GIRLIE_87 Raise (0.70)

x_JPe_x Call (0.70)

GOLDMEDAL Call (0.70)

Mohno71 Fold

Razz81 Fold

WhiskyTony Call (0.50)

 

Flop 6d - 2h - 9d

 

WhiskyTony Check

GIRLIE_87 Bet (2.90)

x_JPe_x Call (2.90)

GOLDMEDAL Raise (14.50)

WhiskyTony Fold

GIRLIE_87 All-In (30.27)

x_JPe_x Fold

GOLDMEDAL Call (18.67)

 

Turn 6d - 2h - 9d - Jc

River 6d - 2h - 9d - Jc - 4c

 

GIRLIE_87 shows: 7h - 8s - Ad - 4d (a pair of fours)

GOLDMEDAL shows: 8d - 9c - 7d - 8c (a pair of nines)

 

GOLDMEDAL wins: EUR 69.14 (with a pair of nines)

Rake: EUR 3.00

 

Game ended 2008-10-18 13:57:32 GMT+01:00

 

 

 

 

Game # 940877753 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.10/0.20 - Table "Tranemo"

 

Players(max 6):

GOLDMEDAL (EUR 23.20 in seat 1)

serega65ru (EUR 55.73 in seat 2)

bartleby (EUR 21.73 in seat 3)

karaja4 (EUR 16.88 in seat 4)

gaalius (EUR 51.44 in seat 5)

emil4o (EUR 4.20 in seat 6)

 

Dealer: gaalius

Small Blind: emil4o (0.10)

Big Blind: GOLDMEDAL (0.20)

 

GOLDMEDAL was dealt: Jc - Th

 

serega65ru Raise (0.80)

bartleby Fold

karaja4 Fold

gaalius Fold

emil4o Fold

GOLDMEDAL Call (0.60)

 

Flop 7c - 8d - 9h

 

GOLDMEDAL Bet (1.30)

serega65ru Raise (3.50)

GOLDMEDAL Raise (8.00)

serega65ru All-In (51.43)

GOLDMEDAL All-In (13.10)

serega65ru Payback (32.53)

 

Turn 7c - 8d - 9h - Jh

River 7c - 8d - 9h - Jh - 6d

 

GOLDMEDAL shows: Jc - Th (a straight, jack high)

serega65ru shows: 5c - 6c (a straight, nine high)

 

GOLDMEDAL wins: EUR 44.20 (with a straight, jack high)

Rake: EUR 2.30

 

Game ended 2008-10-18 14:29:03 GMT+01:00

 

 

18/10 €140

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 940931705 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.10/0.20 - Table "Rundvik"

 

Players(max 6):

xxelouxx (EUR 41.21 in seat 1)

leeg7 (EUR 4.38 in seat 2)

HETSIGT (EUR 15.04 in seat 3)

OptimistRU (EUR 21.90 in seat 4)

GOLDMEDAL (EUR 47.72 in seat 5)

Grimreaper (EUR 11.68 in seat 6)

 

Dealer: HETSIGT

Small Blind: OptimistRU (0.10)

Big Blind: GOLDMEDAL (0.20)

 

GOLDMEDAL was dealt: Js - Jh

 

Grimreaper Fold

xxelouxx Raise (0.80)

leeg7 Fold

HETSIGT Fold

OptimistRU Fold

GOLDMEDAL Raise (3.50)

xxelouxx Call (2.90)

 

Flop Kc - Jd - 7h

 

GOLDMEDAL Bet (4.75)

xxelouxx Raise (11.00)

GOLDMEDAL Call (6.25)

 

Turn Kc - Jd - 7h - 7c

 

GOLDMEDAL Check

xxelouxx Bet (12.00)

GOLDMEDAL All-In (33.02)

xxelouxx All-In (14.51)

GOLDMEDAL Payback (6.51)

 

River Kc - Jd - 7h - 7c - 3s

 

GOLDMEDAL shows: Js - Jh (a full house, jacks full of sevens)

xxelouxx shows: Ks - Kh (a full house, kings full of sevens)

 

xxelouxx wins: EUR 79.52 (with a full house, kings full of sevens)

Rake: EUR 3.00

 

Game ended 2008-10-18 15:50:26 GMT+01:00

 

När man ska avrunda :)))))

 

16/10 €90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack punkis! Jo, jag har ju donerat lite europeer åt dig, men du är nog den enda jag ligger back mot på plo20 :D

 

Befinner mig hos frugan och hon har inte mycket till dator här så jag har inte orkat ta mig in hit för historys osv, tänkte ta mig hemåt imorgon och grinda lite mer effektivt såhär på slutet av månaden.

 

B2b är en sjuk klient btw, den foldar händer av sig självt och ibland ser man inte korten. Tur att alla donators får en att stanna, skulle jag sluta donera så ofta som jag själv gör skulle jag vara miljonär vid det här laget.

 

16/10 90€

17-20/10 350€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huff, blev en lång natt igår med diverse tv-serier och lite tilt, så steg upp för en timma sen, körde lite händer och fick in ett hyfsat plus.

 

Något jag stör mig på så oerhört mkt är att jag häromdagen hade en sjuk inställning till en spelare, han satt med 4 inköp vid bordet och han var verkligen jättedålig, trots detta var han inte dum. Jag bestämde mig för att stänga ner alla bord och koncentrera mig på lolet, skapade sjukaste imagen någonsin och synade all-ins med Ahög på fyrfärgade brädor och vann. Tog två inköp av honom först, han överbettade allt medan jag var stark... Efter det gick det bara neråt, han floppade och floppade och jag betalade av som jag hade gjort mot vilken spelare som helst. Slutade med fyra inköp back mot honom.

 

Iom detta game så har jag helt ofrivilligt börja tomta mig helt oerhört och detta betalar av sig, jag kommer inte ur det även fast jag vill. 9 bord är något nytt för mig, måste nog skära ner till 6 och komma tillbaka till spelet.

 

16/10 90€

17-20/10 350€

21/10 €110

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 944707278 - Omaha High Pot Limit EUR 0.10/0.20 - Table "Hiroshima"

 

Players(max 6):

DrJenkem (EUR 46.97 in seat 1)

Screem (EUR 19.60 in seat 2)

GIRLIE_87 (EUR 20.00 in seat 3)

Seme86 (EUR 105.58 in seat 4)

kruemel1 (EUR 13.87 in seat 5)

OTUR (EUR 44.98 in seat 6)

 

Dealer: DrJenkem

Small Blind: Screem (0.10)

Big Blind: GIRLIE_87 (0.20)

 

OTURwas dealt: :Kd: - :Ah: - :8s: - :Jh:

 

Seme86 Call (0.20)

kruemel1 Call (0.20)

OTUR Raise (1.10)

DrJenkem Call (1.10)

Screem Call (1.00)

GIRLIE_87 Raise (5.70)

Seme86 Fold

kruemel1 Call (5.70)

OTUR Call (4.80)

DrJenkem Call (4.80)

Screem Call (4.80)

 

Flop :8h: - :6h: - :Ad:

 

Screem Check

GIRLIE_87 All-In (14.10)

kruemel1 Fold

OTUR All-In (39.08)

DrJenkem Call (39.08)

Screem Fold

 

Turn :8h: - :6h: - :Ad: - :9d:

River :8h: - :6h: - :Ad: - :9d: - :Qc:

 

OTURshows: :Kd: - :Ah: - :8s: - :Jh: (two pairs, aces and eights)

DrJenkem shows: :4d: - :4h: - :7d: - :5h: (a straight, nine high)

 

DrJenkem wins: EUR 49.96 side pot (with a straight, nine high)

 

GIRLIE_87 shows: :9s: - :5s: - :4s: - :2d: (a pair of nines)

 

DrJenkem wins: EUR 69.00 main pot (with a straight, nine high)

Rake: EUR 3.00

 

Game ended 2008-10-22 17:42:00 GMT+01:00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där kom den! Donation day arrived and I lost about 40% of my bankroll. -480€ is today and now im gonna take a day off.

 

ASDsadfodgsog :(

 

Positivt att jag kom ifrån, en vanlig dag hade rullen rykt.

 

Hur lyckas man med bedriften att förlora €480 på PLO20/NL20 när man spelar seriöst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny månad nya tag! Oktober slutade med €800 upp och det känns bra då det kunde vart jävligt mycket sämre. Har haft paus sen förra måndagen, känns bra, har fått tillbaka ett litet sug iallafall.

 

Måste lägga upp lite delmål för november och se hur jag lyckas med dom.

 

Spela för att det är kul och inte alltid för att bli miljonär. Det är onödigt på dessa nivåer och pengarna hinner jag tänka på om jag lyckas stiga.

 

Spela mycket, analysera, utvecklas. Repeat.

 

Fylla många läckor i mitt spel som jag egentligen bara dummar mig med och vet är fel.

 

Lindra tilten, inte "infosyna" bort 100 inköp per dag. Helt jävla onödigt för denna nivå och alla nivåer. Ibland kan jag vara inställd på att FI har en specifik hand och då spelar det ingen roll vad det kostar, jag betalar för hans kort med table. Continuationsbetta bredare. Det är onödigt att cbetta ibland och man ska begränsa flopparna men senaste tiden har jag slutat cbetta helt då det kändes helt jävla meningslöst ett tag.

 

Har casha ut delar av rullen och börjar om med

 

€558.95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hola!

 

Kanske dags för en update här.

 

Sen senast har jag spelat väldigt lite sett till planerna, men har plussat på bra på diverse games. Är nöjd med månaden so far, tilten är minimal och allt känns helt ok.

 

November har börjat med €1000 upp iaf och jag ska försöka fortsätta i samma stil.

 

 

God natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hepp, inga inputs, men det får jag leva med. Tur det går bra så jag orkar leva vidare.

 

Årets julklapp blir väl en upplevelse men det blir rätt dyrt oavsett iom att man bor häruppe och allt kostar minst ett par tusen.. Får ju tänka vettigt här och spara pengar till flytten kring jul, inreda lägenheten lite roligare. :-)

 

November går som sagt bra och är upp runt 2,5k-3k€, vet inte exakt. Kan vara mindre också. 1k-1,2k kommer från plo20 och resten från lite högre texas. Skottar en del men gör det finare numera, spelar tillräckligt bra för att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tittade in för första gången här...

 

men tiltproblemen känner jag igen, jag tiltade värre förr, men fortfarande, blir man beatad så brinner alla säkringar, och det bästa man kan göra är att dra strömsladden till datorn innan man tiltar lös, gärna på för hg nivå... jag förlorade stora delar av min rulle, kanske spelande om inte min bästa poker nånsin, men iaf en bra poker. men torskar man några olyckliga potter på tilt/skott, så går det fort... så första tipset är väl att verkligen slå igen allt när man känner tilten

sen att jag inte lever som jag lär...

 

dock plussar du ju nu ordentligt, så tiltinlägget kanske inte behövs just nu... kanske så att du har nåt uppmuntrande att komma med till mig, nu när jag har pokerbreak och samlar mina tankar om spel överhuvudtaget...

 

sen tror jag inte på underkläder till tjejen, även om du uppskattar den julklappen... ;o)

 

ktgwu Freddie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tittade in för första gången här...

 

men tiltproblemen känner jag igen, jag tiltade värre förr, men fortfarande, blir man beatad så brinner alla säkringar, och det bästa man kan göra är att dra strömsladden till datorn innan man tiltar lös, gärna på för hg nivå... jag förlorade stora delar av min rulle, kanske spelande om inte min bästa poker nånsin, men iaf en bra poker. men torskar man några olyckliga potter på tilt/skott, så går det fort... så första tipset är väl att verkligen slå igen allt när man känner tilten

sen att jag inte lever som jag lär...

 

dock plussar du ju nu ordentligt, så tiltinlägget kanske inte behövs just nu... kanske så att du har nåt uppmuntrande att komma med till mig, nu när jag har pokerbreak och samlar mina tankar om spel överhuvudtaget...

 

sen tror jag inte på underkläder till tjejen, även om du uppskattar den julklappen... ;o)

 

ktgwu Freddie

 

Haha, känner igen mig så förbaskat.. Kunde inte sagt det bättre själv.

Jag har börjat köra med att casha ut för varje 500e jag vinner så jag inte har nå äckligt många inköp på siten att tilta bort.. Känns mycket tryggare så för mig.

 

Underkläder? Nej, jag hatar att vara så mainstream. Jag kanske köper ett par heta underkläder men det är inte klappen nr1.. Måste smida ihop något riktigt fint!

 

TY GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, känner igen mig så förbaskat.. Kunde inte sagt det bättre själv.

Jag har börjat köra med att casha ut för varje 500e jag vinner så jag inte har nå äckligt många inköp på siten att tilta bort.. Känns mycket tryggare så för mig.

 

Underkläder? Nej, jag hatar att vara så mainstream. Jag kanske köper ett par heta underkläder men det är inte klappen nr1.. Måste smida ihop något riktigt fint!

 

TY GL

 

Köp en kukavgjutningssats! Det är grejer det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, det hela slutade ju med att jag glömde uppdatera här och jag backade nästan hela månadsplusset på diverse skott. Oväntat!

 

Var en riktigt ful jävel som fick mig på supertilten, AKJTds vs AQoT2c @ JTo3c allin flop trebetat pre osv. Turn c river c. Sedan synade jag bort massa med färg mot högre färg mot superfisken, vad gör man?

 

Nåväl, ska lämna B2B-helvetet för svenska lirs djupstackade. Så sjukt trött på allt rötkukande på b2b samt det där jävla monstret som är efter en var och varannan timme.

 

Börjar lira imorgon, ska ta mig en sista funderare och försöka få fram diagnosen för det jag lider av.

 

Laters!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...