Gå till innehåll

Elov1 @ Redbet 0.05/0.10


elov

Recommended Posts

Har spelat väldigt lite de senaste dagarna och jag känner verkligen hur sjukt taggad jag är på att dra igång.

 

Den 1:a får vara här nu snart=)

 

När jag drar igång ska jag rapportera från dag 1 och 365 dagar framåt=) ska bli himla intressant att se hur mycket jag kommer upp i efter 1 år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 181
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi kommer att dra igång det seriösa spelet den 25:e istället å köra från den 25:e till den 25:e :)

 

Jag är så sjukt taggad på det är. Så här ser reglerna ut:

 

Flerbordsturneringar: Inte mer än 2% av bankrullen

Inte köpa in sig i ett cash game eller sit n go för mer än 7% av bankrullen

Sätt upp ett mål för månaden hur mycket

man ska +:a, därefter dela det på ca 30 och på det sättet få fram ett dagsmål att gå efter!

Gå efter 3000 X BB regeln innan man går upp i nivå

Max 3 inköp back = slutspelat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det här ska fungera så måste man sätta upp lite mål för spelandet. Här är några som jag kommer börja med

 

Mål 1. Inte gula

Mål 2. Att innan den 25:e December ha €1000 i rullen, alltså ska jag i snitt varje dag +:a ca €27

 

Det här får gälla till att börja med. Just att ha €1000 i rullen är inget jag kommer lägga allt för stor vikt på för då är risken att jag "jagar" utan jag kommer försöka ligga där omkring när den här perioden är slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag letat fram alla mina böcker jag köpt sen jag började lira poker, lite roligt att man lirat i typ 4 år och har fortfarande inte läst igenom en ända bok som jag har:P.

 

Nu är det ändring på det och alldeles nyss drog jag igenom första kapitlet i Sklanskys bok "Lär dig spela som proffsen" :)

 

Unde 2009 ska jag vara en vinnande spelare med en bra relation till moneymanagement!

 

 

 

Hahahaha. Precis som mig. Spelat poker 4-5 år. Har väl 6 pokerböcker tror jag och har bara läst ut en av dom, dom andra har jag bara kommit nåt/några kapitel i och sen lagt ner =)

Funderar på att skaffa ett konto på redbet, hur är trafiken där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha. Precis som mig. Spelat poker 4-5 år. Har väl 6 pokerböcker tror jag och har bara läst ut en av dom, dom andra har jag bara kommit nåt/några kapitel i och sen lagt ner =)

Funderar på att skaffa ett konto på redbet, hur är trafiken där?

 

Beror på vad du ska lira, på 10pers sittar är det inte en kotte, 5 pers är lite bättre (ofc).

 

cashgame vet jag inget om faktiskt ... Annars skön site enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det här ska fungera så måste man sätta upp lite mål för spelandet. Här är några som jag kommer börja med

 

Mål 1. Inte gula

Mål 2. Att innan den 25:e December ha €1000 i rullen, alltså ska jag i snitt varje dag +:a ca €27

 

Det här får gälla till att börja med. Just att ha €1000 i rullen är inget jag kommer lägga allt för stor vikt på för då är risken att jag "jagar" utan jag kommer försöka ligga där omkring när den här perioden är slut.

 

Att du ändå läggar upp att ha €1000 i rullen som Mål 2 innan 25 dec, finns ju stor risk att du jagar just pga att du har det som mål och därmed riskerar att misslyckas både med mål 1 och 2.

 

Mål 2 borde vara att du spelar stabil vinnande poker istället och är t ex favorit när degen åker in, sen skadar ju inte en och annan utdragning :lol:, även om du som favorit torskar och du läst din motspelare rätt så har du ju ändå spelat rätt.

 

Hur som helst, lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha. Precis som mig. Spelat poker 4-5 år. Har väl 6 pokerböcker tror jag och har bara läst ut en av dom, dom andra har jag bara kommit nåt/några kapitel i och sen lagt ner =)

Funderar på att skaffa ett konto på redbet, hur är trafiken där?

 

 

hehe då är man inte ensam:P, på kvällstid tycker jag trafiken är bra, lite sämre på dagtid dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du ändå läggar upp att ha €1000 i rullen som Mål 2 innan 25 dec, finns ju stor risk att du jagar just pga att du har det som mål och därmed riskerar att misslyckas både med mål 1 och 2.

 

Mål 2 borde vara att du spelar stabil vinnande poker istället och är t ex favorit när degen åker in, sen skadar ju inte en och annan utdragning :lol:, även om du som favorit torskar och du läst din motspelare rätt så har du ju ändå spelat rätt.

 

Hur som helst, lycka till!

 

 

Du har helt rätt, kanske ska ändra Mål 2 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till med målen!

 

Vad börjar du på för nivå?

 

Lite HHs vore också kul att se i dbn.

 

 

Jag har till en början nu kört lite blandat men från och med nästa session kommer jag nog gå över till helt och hållet köra CG. Nivån blir således 0.05/0.10

 

Dock har jag problem att spela på den nivån för höjningarna känns så små osv så jag funderar på om jag ska flytta rullen till Svs tills man kommer upp i nivå? Jag börjar att bygga från €100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag ska gå över till CG helt och hållet så känns det bättre att spela på SvS tills rullen har blivit stabil. Om jag skulle spela på RB så blir det nivån 0.05/0.10 och den nivån klarar jag inte av för det man spelar för känns så extremt lite och eftersom det inte blir så mkt rake på den nivån så väljer jag SvS.

 

Jg ska ta och fixa in pokertracker på datorn också så jag kan följa spelet där samt lägga upp lite HH:s så Db:n blir mer intressant

 

Rullen blir på 1500:- på svs, +:a lite mer än 500:- på RB men väljer att inte ta med det då jag byter site

 

Så det här gäller

 

Br: 1500:-

Nivå 0.5/1

 

Återkommer med resultat efter 1:a sessionen på svs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag ska gå över till CG helt och hållet så känns det bättre att spela på SvS tills rullen har blivit stabil. Om jag skulle spela på RB så blir det nivån 0.05/0.10 och den nivån klarar jag inte av för det man spelar för känns så extremt lite och eftersom det inte blir så mkt rake på den nivån så väljer jag SvS.

 

Jg ska ta och fixa in pokertracker på datorn också så jag kan följa spelet där samt lägga upp lite HH:s så Db:n blir mer intressant

 

Rullen blir på 1500:- på svs, +:a lite mer än 500:- på RB men väljer att inte ta med det då jag byter site

 

Så det här gäller

 

Br: 1500:-

Nivå 0.5/1

 

Återkommer med resultat efter 1:a sessionen på svs

 

Ett tips när du kör på svenska spel när du har så liten rulle med tanke på att Sv. Spel har 200 x BB jämfört med de flesta.

 

Köp in endast 100 BB och sök upp bord med jämförbara stackar så du inte stöter ihop med 200 BB spelare konstant. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips när du kör på svenska spel när du har så liten rulle med tanke på att Sv. Spel har 200 x BB jämfört med de flesta.

 

Köp in endast 100 BB och sök upp bord med jämförbara stackar så du inte stöter ihop med 200 BB spelare konstant. GL!

 

Okej, tack för tipset, dock kommer jag köra med fullt inköp och 1 bord åt gången till att börja med. Men försöker ändå undvika fulla stackar=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens session slutade på 257 händer och 333:-. Nu har jag tänkt lägga upp HH:s från varje session men just denna session fanns inte riktigt nån hand som var speciellt svår utan jag lägger istället upp dagens "Puckohand" från min sida!

 

Jag fick för mig att han är ganska aggro så när han höjer upp till 9 preflop så känns det som att han kan ha i princip vad som helst så jag tar syn. På flop betar han ut 16, jag funderar som så att han kan ha AK,AQ alla möjliga PP och nån % bluff. Jag provar att reraisa honom med tanken att får jag mothugg viker jag. Jag får mothugg men tänker om och tar syn...varför?!!!!

 

 

***** Hand History for Game 867380857 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, November 26, 00:10:03 ET 2008

Table Anna 56 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Elov ( $389.55 )

Seat 3: Tompao ( $220.46 )

Seat 4: Cre_Ative ( $114.5 )

Seat 2: mawe_89 ( $110.42 )

mawe_89 posts small blind [$0.5].

Tompao posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov [ Th Tc ]

Cre_Ative raises [$9].

Elov calls [$9].

mawe_89 folds.

Tompao folds.

** Dealing Flop ** [ 4s, 9s, 9d ]

Cre_Ative bets [$16].

Elov raises [$38].

Cre_Ative is all-In [$89.5]

Elov calls [$67.5].

** Dealing Turn ** [ 9c ]

** Dealing River ** [ 8s ]

Cre_Ative shows [ Jh, Jd ] a full house, nines full of jacks.

Cre_Ative wins $224.74 from the main pot with a full house, nines full of jacks.

 

 

Ge gärna kommentarer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens session slutade på 257 händer och 333:-. Nu har jag tänkt lägga upp HH:s från varje session men just denna session fanns inte riktigt nån hand som var speciellt svår utan jag lägger istället upp dagens "Puckohand" från min sida!

 

Jag fick för mig att han är ganska aggro så när han höjer upp till 9 preflop så känns det som att han kan ha i princip vad som helst så jag tar syn. På flop betar han ut 16, jag funderar som så att han kan ha AK,AQ alla möjliga PP och nån % bluff. Jag provar att reraisa honom med tanken att får jag mothugg viker jag. Jag får mothugg men tänker om och tar syn...varför?!!!!

 

 

***** Hand History for Game 867380857 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, November 26, 00:10:03 ET 2008

Table Anna 56 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Elov ( $389.55 )

Seat 3: Tompao ( $220.46 )

Seat 4: Cre_Ative ( $114.5 )

Seat 2: mawe_89 ( $110.42 )

mawe_89 posts small blind [$0.5].

Tompao posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov [ Th Tc ]

Cre_Ative raises [$9].

Elov calls [$9].

mawe_89 folds.

Tompao folds.

** Dealing Flop ** [ 4s, 9s, 9d ]

Cre_Ative bets [$16].

Elov raises [$38].

Cre_Ative is all-In [$89.5]

Elov calls [$67.5].

** Dealing Turn ** [ 9c ]

** Dealing River ** [ 8s ]

Cre_Ative shows [ Jh, Jd ] a full house, nines full of jacks.

Cre_Ative wins $224.74 from the main pot with a full house, nines full of jacks.

 

 

Ge gärna kommentarer!

 

Känns som att du är oftast slagen här, vet inte fi kanske kan ha 7-7 8-8 men det känns mer otroligt, känns mer som J-J / A-A eller A-K s med färgdrag.

Tycker inte om din miniraise på floppen, antingen får du fold av en sämre hand eller all-in då du är slagen.

Om du nu hade synat bara då får han ju lättare att skjuta lite fler händer på turn som du kan va favorit mot, och ställa all-in där istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att du är oftast slagen här, vet inte fi kanske kan ha 7-7 8-8 men det känns mer otroligt, känns mer som J-J / A-A eller A-K s med färgdrag.

Tycker inte om din miniraise på floppen, antingen får du fold av en sämre hand eller all-in då du är slagen.

Om du nu hade synat bara då får han ju lättare att skjuta lite fler händer på turn som du kan va favorit mot, och ställa all-in där istället.

 

 

Okej, tack för det =),håller helt och hållet med dig i ditt resonemang

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, chansen att överskriften kommer att vara 365 av 365 är inte speciellt stora:P

 

Idag blev det 591. Dåligt spel samt otur bäddade till minusdag

 

Pt har slutat fungera och just nu är det tungt

 

men här ska inte ges upp!

 

Jag har stora problem med hur jag ska tänka preflop när det gäller FI:s händer. Är det någon vänlig själ som kan komma med förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 dagar höll det!

 

Jag är så less på SVS, visst jag spelar inte helt optimalt men ganska ofta känns det som att SvS pissar på mig!

 

Jag har insett att jag aldrig kommer bli vinnande på poker, jag är en som hör till den skaran!

 

Dagboken lägger jag ner, pokern kommer jag från och med nu ha som en hobby och spela lite turneringar och cash lite då och då

 

Tack för mig och lycka till er som är vinnande i längden :D

 

Edit: Nu lovar jag att det inte ska bli nått mer satsningsförsök heller! inget 1001 försök alltså :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 dagar höll det!

 

Jag är så less på SVS, visst jag spelar inte helt optimalt men ganska ofta känns det som att SvS pissar på mig!

 

Jag har insett att jag aldrig kommer bli vinnande på poker, jag är en som hör till den skaran!

 

Dagboken lägger jag ner, pokern kommer jag från och med nu ha som en hobby och spela lite turneringar och cash lite då och då

 

Tack för mig och lycka till er som är vinnande i längden :D

 

Edit: Nu lovar jag att det inte ska bli nått mer satsningsförsök heller! inget 1001 försök alltså :P

 

Men va fan!!! Det skulle ju hålla denna gången, du måste acceptera motgångarna, lätt för mig att säga kanske men håller du bara BR kraven kommer det gå bra.

 

Du vet ju att du kan plussa som fan på HU SnG's, lirar du sånna med max back / dag kommer du att plussa mkt det vet jag!!!

 

Snälla ge inte upp efter 3 dagar, kämpa på! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va fan!!! Det skulle ju hålla denna gången, du måste acceptera motgångarna, lätt för mig att säga kanske men håller du bara BR kraven kommer det gå bra.

 

Du vet ju att du kan plussa som fan på HU SnG's, lirar du sånna med max back / dag kommer du att plussa mkt det vet jag!!!

 

Snälla ge inte upp efter 3 dagar, kämpa på! :D

 

Jag har ca €100 kvar på RB, eller det blev det som blev kvar på SvS som jag plockade ut och in på RB igen!!

 

Jag ska prova att lira där för SvS är fan inte roligt!!

 

Får se hur det går där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ca €100 kvar på RB, eller det blev det som blev kvar på SvS som jag plockade ut och in på RB igen!!

 

Jag ska prova att lira där för SvS är fan inte roligt!!

 

Får se hur det går där

 

Ok, nej denna dagen var verkligen ingen toppdag för oss två. Jag gulade ju typ innan idag när jag slarvade som fan och bröt ihop helt...

 

Vad ska vi ta oss till? :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...