Gå till innehåll

Limit HU tips till lärokälla


Sebbe74

Recommended Posts

Hej! har spelat en del shorthanded limit poker och har nu fått lust att prova på lite heads-up spel.

 

Har letat en del efter heads-up pokerböcker men hittar nästan ingen som verkar bra. Den ända som SÅG hyfsat bra ut var "Heads-Up No-Limit Hold 'em av" av Collin Moshman, värt att läsa den även om de e NO-Limit??

 

Har även kollat på ett par filmer där någon har spelat HU och berättat lite om spelet, skulle vara bra med flera sådana filmer, men i stort sett allt av de ja hittar filmväg måste man betala för. känner att ja inte riktigt har råd att betala 99dollar för att bli medlem på stoxpoker just nu. Tips?

 

Några artiklar man kan läsa? vad som helst.

 

Alla tips är hjärtligt välkomna! MVH / Sebbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget studietips, men det första du bör fundera över är raken.

 

Eftersom du inte har råd med $99 så misstänker jag att du tänkt spela lowstakes och eftersom du då alltid kommer att betala max rake så blir det jäkligt dyrt.

Möjligt att man klarar sig billigare undan med SnG på motsvarande nivåer, jag har inte räknat på det och törs inte svara på det.

Fixed Limit cashgame HU på låga nivåer är iaf inte att rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta dig råd till en stoxprenumeration. Du kommer att tjäna in dom pengarna fort.

Bryce har gjort säkert 20 stycken väldigt sevärda videos.

Jag har själv haft honom som privat coach så jag vet att han e kanon.

 

Plus att du kan ställa frågor till jättemånga duktiga HU limitspelare på forumet.

 

Nån utav hans videos finns åxå ute på youtube om du skulle vilja tjuvkika :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till en början vill ja tacka för svaren!

 

Såg att de fanns möjligheten att grinda till sig medlemskapet på stroxpoker genom en del olika pokersajter. "Minimum of 20 Party Points required before awarding of FREE 6-month Premium Membership." har aldrig spelat på Party Poker innan men läste lite och de verkar som att 20 poäng inte skulle ta mer en en dag att fixa... kan detta verkligen stämma? låter verkligen konstigt enligt mig ^.-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...