Late Postad 14 Oktober , 2008 Rapport Postad 14 Oktober , 2008 Hej allihop! Ska försöka att inte göra det hela så långt. Jag har spelat poker ungefär i 4års tid varav 3 år på internet och har ända sedan starten varit marginellt vinnande. Cirka 25-30k KR per år de första åren men inte spelat så otroligt mycket mest haft det som hobby vid sidan av mitt deltids jobb. Förra året så hade jag mitt bästa år nånsin då jag på 05/1 1/2 $ spelade in mer än normal årslön vid sidan av mitt jobb. Jag har alltid varit fäst vid tanken att lyckas stort inom pokern men har på senare tid börjat tvivla på min egen förmåga. Efter en break i somras då ja kände att ja tappat suget lite grann så har jag försökt ta upp pokern igen och känner att det känns mycket svårare att slå mina motståndare nu än förra året. Vet inte ifall det har att göra med att folk blivit bättre eller ifall jag bara varit riktigt rungood? Har läst 2 pokerböcker kollat på ändtals med CR videos och så vidare men ändå så känns det tungt att plussa, förra månaden klarade jag av ungefär 10 inköp + och det var det bästa jag presterat på ett par månader. Jag är en väldigt lugn person vid sidan av pokern och har varit det inom pokern innan också. Fast numera så är det inget som kan göra mig så arg som ett par beats på pokern känner att jag börjar tappa greppet och whinar i chatten som någon fjolla varenda hand. Känner ni att det är värt att göra det här för pengarna när humöret ibland går upp och ner som en jojo? För mig så kan det förstöra halva eller hela min dag men å andra sidan så kan det göra hela min dag också En annan sak är när mitt humör påverkar eller direkt går ut över min omgivning. Är detta smäller ni tycker man får ta som en pokerspelare? Missförstå mig rätt nu jag har alltid kunnat ta ett par beats och inte gnälla om det och tycker att badbeat stories är riktigt överflödiga att lyssna på- och förtälja. Stora frågan är väl egentligen om jag är tillräckligt bra på poker för att livnära mig på detta framöver, inte livet ut men ett par år framåt iallafall. Blev lite kladdig text ska se om ja kanske kan gå in och strukturera upp den senare Tack för er tid ! Citera
jacobmal Postad 14 Oktober , 2008 Rapport Postad 14 Oktober , 2008 "En annan sak är när mitt humör påverkar eller direkt går ut över min omgivning. Är detta smäller ni tycker man får ta som en pokerspelare?" nej, det är inte en smäll man får ta. man har ett val, behöver absolut inte låta sina känslor att gå ut över andra människor. Citera
Late Postad 14 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2008 Det är ju inte så att jag står och skriker rakt ut på någon. menar mer när man kan bli lite sur eller inte ha lust att hänga med ut på bio eller vad det nu är och kan bli lite kort mot kompisar, familj och flickvän. Citera
HNRK Postad 14 Oktober , 2008 Rapport Postad 14 Oktober , 2008 Ditt humör är något du måste jobba med. Det går. När man börjar lira poker så påverkas humöret väldigt mycket beroende på om det går bra eller dåligt. Men har du lirat i 4 år så borde du jobbat bort det. Det är viktigt att hålla sig neutral vare sig det går bra eller dåligt. Humöret kommer annars påverka ditt spel. Citera
jkkman Postad 14 Oktober , 2008 Rapport Postad 14 Oktober , 2008 Försök få ditt pokerspelande att gå ut så lite som mäjligt över din omgivning. Angående att poker är tuffare nu så tror jag att det stämmer rätt bra. Finanskrisen påverkar troligen. Med tanke på att det finns många människor som måste börja tänka/oroa sig mer över sin ekonomi. Ökade räntekostnader, förluster i aktier och dylikt gör säkert att många hobbyspelare tar det lite lugnare. Citera
Dead-Inside Postad 14 Oktober , 2008 Rapport Postad 14 Oktober , 2008 Ditt humör är något du måste jobba med. Det går. När man börjar lira poker så påverkas humöret väldigt mycket beroende på om det går bra eller dåligt. Men har du lirat i 4 år så borde du jobbat bort det. Det är viktigt att hålla sig neutral vare sig det går bra eller dåligt. Humöret kommer annars påverka ditt spel. Första inlägget med registreringsdatum från 2004? Citera
Tottyville Postad 14 Oktober , 2008 Rapport Postad 14 Oktober , 2008 Första inlägget med registreringsdatum från 2004? Han har väntat på den rätta. Citera
Recommended Posts