Gå till innehåll

Köpa hus?


Bossebo

Recommended Posts

Nån här som är lite insatt i nuvarande läget var det gäller husmarknaden?

Särringen o jag har tittat på ett hus som vi är intresserade av och skall besöka banken idag, där vi redan har lånelöfte.

 

lite frågor:

 

*Kan man köpa hus i nuvarnade ekonomiska turbulens? Eller är det nu man skall köpa innan marknaden har lugnat ner sig och priserna börjar stiga igen?

 

*Vilken bank skulle ni rekomendera för billigaste lån ifall vi skulle besöka en annan bank?

 

* Hur mycket kan man förhandla ner räntan som banken erbjuder? Vad är "standard" ?

 

Detta är ju det största ekonomiska beslutet man skall ta känns det som, så hade varit lite gött med mer kött på benen än vad jag har nu...

 

Alla åsikter, ideer och svar är välkommna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på dig. Jag är absolut ingen expert men det ni ska tänka på är väl hur den ekonomiska krisen kan på verka er ekonomisk. T ex vilken arbetsgivare har ni finns det risk för arbetslöshet?

 

Sen måste ni ha marginaler för att räntan kan stiga ytterligare så att ni slipper ligger sömnlösa. Sen är väl frågan om var i landet ni bor också. Är det på ett ställe där husen har stiget med en 300 % på 10 år så kan det väl vara mer riskabelt än annat .

 

Inte många svar tyvärr men lite att tänka på.

 

Ni får lycka till !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på dig. Jag är absolut ingen expert men det ni ska tänka på är väl hur den ekonomiska krisen kan på verka er ekonomisk. T ex vilken arbetsgivare har ni finns det risk för arbetslöshet?

 

Sen måste ni ha marginaler för att räntan kan stiga ytterligare så att ni slipper ligger sömnlösa. Sen är väl frågan om var i landet ni bor också. Är det på ett ställe där husen har stiget med en 300 % på 10 år så kan det väl vara mer riskabelt än annat .

 

Inte många svar tyvärr men lite att tänka på.

 

Ni får lycka till !!

 

Du borde ju jobba på en bank, för detta är ju saker som allmänheten borde få reda på!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...