Gå till innehåll

SvS disconected, ush10023


center

Recommended Posts

Jag spelar på Svenska Spel. Mitt problem är att jag tappar kontakten med klienten så jä---a ofta. Jag har en router från D-link, dir-301 Wireless G Router. Datorn jag spelar på är kopplad med kabel från routern. Internetleverantör är Glocalnet. D-link hänvisar till Glocalnet och SvS till D-link osv. ingen vill ta något ansvar eller orkar forska i problemet.

 

Det som händer är att allt fryser mitt i och när jag sedan kommer in igen, om jag kommer in, så har jag i bästa fall passat beroende på de andra, men satsar någon så har jag lagt mig. Jävligt jobbigt då man ju faktisk har oslagbara händer ibland! Felkod USH10023 står det ganska ofta, men så kan jag lira vidare ibland trots allt.

 

Är det någon teknisk sinnad person som kan på ett enkelt förklara vad det bästa är att göra? :

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på Svenska Spel. Mitt problem är att jag tappar kontakten med klienten så jä---a ofta. Jag har en router från D-link, dir-301 Wireless G Router. Datorn jag spelar på är kopplad med kabel från routern. Internetleverantör är Glocalnet. D-link hänvisar till Glocalnet och SvS till D-link osv. ingen vill ta något ansvar eller orkar forska i problemet.

 

Det som händer är att allt fryser mitt i och när jag sedan kommer in igen, om jag kommer in, så har jag i bästa fall passat beroende på de andra, men satsar någon så har jag lagt mig. Jävligt jobbigt då man ju faktisk har oslagbara händer ibland! Felkod USH10023 står det ganska ofta, men så kan jag lira vidare ibland trots allt.

 

Är det någon teknisk sinnad person som kan på ett enkelt förklara vad det bästa är att göra? :

 

Som tidigare sagts så prova att köra utan routern och se om det fungerar bättre. Såna här fel sitter ofta i routern. Har du adsl kan du prova med annat modem samt splitdosa (den del man kopplar in i jacket) som du kanske kan låna av någon bekant. Säkerställ också att du har modemet i förstajacket och att du har en seriekopplad slinga. Då ska förstajacket bryta övriga jack om man har en telefon där och lyfter luren. Har din ISP gjort mätning på ledningen om du nu har adsl? Jag jobbar iofs på Telia men jag skulle kunna mäta din ledning annars när jag jobbar på måndag om du PMar mej ditt telefonnummer. Om inget av det hjälper och du har testat med annan utrustning kan du be din ISP skicka en tekniker som kollar ledningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälpte precis en polare med frysande och försvinnande boss bord...

 

han har en Linksys WRT54Gv5: Testade med pinplotter lite först:

Grävde fram boss spelserver ip med "netstat -b" för att testa mot den. Då visar det sig att packetloss på hop1(routern) visar 100% samt att routern ip inte ens visas.

 

Efter firmware uppgradering: PL%=0 på hop1, routerns ip visas korrekt i pingplotter...inga försvinnande och frysta bord än så länge...

 

Använd verktyget när det engång finns om ni har problem med nån anslutning för att peka ut problemet...även om man inte själv kan åtgärda det som ovan så kan man maila loggen till ansvariga för att exakt peka ut var problemet sitter...

Det är säkert 20tal hop till tex spelservern, att försöka gissa sig till var problemet sitter leder knappast nån vart... dock sitter problemet med största sannolikhet i egen utrustning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...