Gå till innehåll

Nötickeparet på river


pokerfacket

Recommended Posts

Fi är regular lagtag 29/20/2, en av de solidare på FTP.

 

Full Tilt Poker $2/$4 Limit Hold'em - 6 players

 

Pre Flop: (1.5 SB) Hero is SB with :Kh::Qd:

4 folds, Hero raises, studholdem 3-bets, Hero calls

 

Flop: (6 SB) :Th::6s::2s: (2 players)

Hero checks, studholdem bets, Hero calls

 

Turn: (4 BB) :4c: (2 players)

Hero checks, studholdem bets, Hero calls

 

River: (6 BB) :Ac: (2 players)

Hero checks, studholdem bets, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att esset lätt gör att många tänker scarecard och därmed, felaktigt, betar vidare alla bluffar de hade på turn. Problemet är förstås att de flesta även betar alla ess och alla halvok par. Så det är inte jättegott om 3-gatebluffar kvar i en 3-betsrange.

 

That being said så tycker jag valet som standard bör vara mellan syn och checkraise (balansering, att folk värdebetar tunt, att regs ofta gillar att göra stora lägg, att handen står och slirar mellan vik och syn, blahblah). Vilket av ovan nämnda skäl också är vettigt att göra med A-träffar och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är din tanke med att spela handen som du gör?

 

Tanken preflop är att jag har en bra hand och han försvarar inte sin bigblind extremt mycket, men när han gör det så 3-bettar han ofta. Jag tycker att min hand pallar en 3-bet samtidigt som jag inte har något emot att plocka hem hans blind heller. Alternativet finns ju att cappa pre, vilket jag nog hade gjort med en lite sämre hand balanserat med några starka ess och pockets. Mot den här spelaren får jag en del fold equity av en cap preflop. Hade jag haft JT eller liknande så hade jag kunnat få en del vik av K och Q high på en A-bräda. Men med KQ så får jag ju mest vik av sämre händer på en A-bräda förutom om jag kan få honom att vika pockets.

 

På floppen så kan jag ju välja att reppa en tia eller pocket, men jag får bara vik av sämre händer. Han lägger inte A-high på flop eller turn på den här brädan. Har han inte A-high så har han ju ganska ofta färre än 6-outs IOM att jag har K och Q i en stark kombination. Dvs har han Q9, QJ, K9 eller KJ så är han i en dålig situation mot min hand.

 

På turn är det lite knivigare. Kortet i sig är ju ofarligt och jag har en solid read att han betar hela sin range här. Min equity är runt 30% och jag har en del outs även om de är svårvärderade. Vet inte om aggression här är någon bra idé. Känns fortfarande som att vi bara kan få bort de händer som vi redan krossar. Tror inte att han viker A-high här heller.

 

På river så hade jag vikt mot en knekt eller spader 9, men eftersom esset kommer och inducerar många bluffar så väljer jag en linje som ger en SD. En tanke är ju att bet/folda river, men eftersom vi slår alla ickeessellerpar så får vi ju bara vik av sämre händer. Lite samma med en checkraise. Jag hade hellre checkraisat en sämre hand, men jag vet inte om jag har så många efter att ha valt denna linje. Har nog mest starka kungar, ess och låga par i min range.

 

Hur hade du själv spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...