Trancequeen Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Postad 10 Oktober , 2008 Hejsan! Igår blev jag uppmanad att ladda ner den senaste versionen av Texas Calculatem vid uppstart av programmet. Sagt och gjort. Efter ett tag så insåg jag att någonting måste ha blivit fel, för den läste in fel kort (fel färg, fel valör, ibland båda). Är det någon annan som har haft detta problem? Jag har aldrig haft problem med programmet tidigare. Citera
Per_SPA Postad 13 Oktober , 2008 Rapport Postad 13 Oktober , 2008 Tja TranceQueen! Anledningen till att du blev ombedd att installera en uppdatering är att något av de supporterade pokerrummen genonmfört en stor ändring som påverkat Calculatems skärmavläsning. Det verkar som om denna ändring även påverkat det pokerrum som du spelar vid och därför läser Texas Calculatem av dina kort felaktigt (dvs. fel färg och valör). Du kan även kolla på http://www.calculatem.com/support.html - det kan ju hända att du gjort någon annan ändring som gör att den läser av korten fel. Se till att du inte ändrat storlek på bordet eller använder ett annat skin/theme än vad som är default. Jag är osäker på om det nya Party Poker utseendet stödjs i dagsläget, men det kommer troligen en ny patch när som helst så att även detta skall fungera. Det du bör göra är att ta en skärmdump av problemet (tryck PrintScreen när den läser korten fel) och spara det i PAINT som en .bmp fil. Skicka denna bild till support@calculatem.com så hjälper de dig. Det är viktigt att du har med både pokerrum och Texas Calculatem i skärmdumpen så att de kan felsöka problemet. Hoppas att det löser sig! Citera
John_teh_Donk Postad 1 November , 2008 Rapport Postad 1 November , 2008 För det första verkar dom har två inläggen vara nåt jäkla reklamförsök? Den som skrev frågan har reggat sig samma dag, bara gjort 1 inlägg, sen inte loggat in för att kolla svar efter det!? Och vem är den som skrivit svaret? Han är också reggad samma datum som han skrev det, och inte varit inne sedan den 21/10. Ungefär samma stil på hur dom skrivit också. Och lol @ programmet... väldigt nära fusk tycker jag, jäkligt slött/noobaktigt att använda det. Citera
mr-flow Postad 1 November , 2008 Rapport Postad 1 November , 2008 För det första verkar dom har två inläggen vara nåt jäkla reklamförsök? Den som skrev frågan har reggat sig samma dag, bara gjort 1 inlägg, sen inte loggat in för att kolla svar efter det!? Och vem är den som skrivit svaret? Han är också reggad samma datum som han skrev det, och inte varit inne sedan den 21/10. Ungefär samma stil på hur dom skrivit också. Och lol @ programmet... väldigt nära fusk tycker jag, jäkligt slött/noobaktigt att använda det. eller scaam Citera
Recommended Posts