Gå till innehåll

SvS 1/2 KK Beslut på turn


Recommended Posts

Har suttit vid bordet ca 30 min och byggt lite stack. FI har nyligen hoppat in.

Har mött FI tidigare som verkar va rätt duktig för nivån.

 

 

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit)

Britta 29 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: tjalol1 (96.09)

Plats 2: Marraccas (418.98)

Plats 3: Matsson (348.50)

Plats 4: HERO (534.42)

Plats 5: Towlie (416.56)

tjalol1 lägg LM 1.00

Marraccas lägg SM 2.00

** Giv **

tjalol1 [N/A, N/A]

Marraccas [N/A, N/A]

Matsson [N/A, N/A]

HERO [Kk, Ks]

Towlie [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Matsson Lägg

HERO Höj till 8.00

Towlie Lägg

tjalol1 Lägg

Marraccas Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [5s, 9s, Knk]

*** Bet Runda 2 ***

Marraccas Passa

HERO Satsa 17.00

Marraccas Höj till 48.00

HERO Syna 48.00

*** Turn(Board): *** : [5s, 9s, Knk, 5r]

*** Bet Runda 3 ***

Marraccas Satsa 113.00

HERO All-in 478.42

Marraccas Lägg

 

Bra eller dåligt spelat?

Tacksam för input.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att pushen är bra. Pushar vi maximerar vi mot Jsxs som utgör en stor del av fis range och som vi annars låter spela perfekt riverspel. Det enda som slår oss är en kombination av 55, 99 och emellanåt JJ som han bör 3b pre som standard. Sjukt många riverkort kommer antingen göra hans hand bättre än vår eller döda vår action när vi leder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarer.

 

Var lite inne på din linje där Moleskin med JsXs som nog är en stor del av fi:s range.

 

Ville oxå helst slippa ett svårt riverbeslut eftersom det finns många dåliga kort som kan komma. Men degen hade väl förmodligen åkt in ändå om jag känner mig själv rätt:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, alltså. Det dåliga är inte att få in degen, det dåliga är att fi inte får nån chans att göra ett stort misstag på river om vi pushar turn.

 

Eller så har han bara ett bra drag och sätter dig på ett överpar. Hur ska han inte checkfolda river när en blank 2:a dimper ner? Frågan är ju då hur ofta FI har JT+ jämfört med ett färgdrag eller kombodrag. Jag tror att vi får in mest pengar på turn. Det finns som sagt väldigt många dåliga rivers och risken är stor att han viker på de vi tycker är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att se några kombodrag. Fi verkar beta mer för värde med händer som AJ/99, Troligtvis AJ

 

Vi vill ha in så mycket pengar vi kan och jag tror chansen är rätt stor att fi betar river oxå här. Alternativt checksynar en stor bet från oss.

 

edit: bara en FR-spelandes amatörs funderingar.

 

Är jag ofta ute och cyklar här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att se några kombodrag. Fi verkar beta mer för värde med händer som AJ/99, Troligtvis AJ

 

Vi vill ha in så mycket pengar vi kan och jag tror chansen är rätt stor att fi betar river oxå här. Alternativt checksynar en stor bet från oss.

 

edit: bara en FR-spelandes amatörs funderingar.

 

Är jag ofta ute och cyklar här?

 

Varför har du svårt att se kombodrag? Det finns ju en hel drös tänkbara. Bra mycket mer händer än de få kombinationer av KJ/AJ som du vill vikta rangen mot. Vet man hur FI spelar liknande drag är det givetvis en sak men utan read måste man ju hitta en massa kombodrag i rangen.

 

Om nu FI sitter på AJ kan han nog hitta en hel del kombodrag i vår range också. Han checkfoldar nog förvånansvärt ofta river och om han inte gör det så lär han nog inte vika på turn heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HERO hade väl lite svårt att tre-betta sig själv.

(Eller menar du att FI borde ha trebettat? Vi vet ju inte vad han hade eftersom han foldade).

 

Clueless

*** Flop(Board): *** : [5s, 9s, Knk]

*** Bet Runda 2 ***

Marraccas Passa

HERO Satsa 17.00

Marraccas Höj till 48.00

HERO Syna 48.00

 

pass-bet-2bet-syn. Jag tror jag 3betar här som HERO.

 

Vet inte riktigt vad som är oklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...