Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det här med skatt och poker...

Om jag tar ut via Moneybookers så vet ju inte staten om det är spelvinst / gåva / annat? Så vad gäller då med skatten? Pengarna kommer ju från ett EU land till ett annat, därmed ingen skatt?

Är väldigt lost på den här biten, det snackas ju om skattefria spelsiter, men det här är ju en "bank", borde vara andra regler och lagar om skatten då?

Postad

Jag vet inte vilken möjlighet staten har för att spåra pengar såhär, men oavsett så är det fortfarande olagligt att inte skatta för pokerpengar du vunnit på en icke EU-baserad site. Oavsett vilken väg du flyttar pengarna.

Har för mig att många sagt att det är omvänd bevisbörda i skattemål dessutom, så du lär få problem att förklara var alla pengar kommer ifrån ifall du skulle bli granskad i framtiden.

Postad
Det här med skatt och poker...

Om jag tar ut via Moneybookers så vet ju inte staten om det är spelvinst / gåva / annat? Så vad gäller då med skatten? Pengarna kommer ju från ett EU land till ett annat, därmed ingen skatt?

Är väldigt lost på den här biten, det snackas ju om skattefria spelsiter, men det här är ju en "bank", borde vara andra regler och lagar om skatten då?

Om skv säger åt dig att bevisa att det är skattefria pengar så ligger bevisbördan på dig, inte på skv.

Postad

Okej då är jag med. Jag vet nämligen inte om Whitebet är skattefritt eller ej.. Så till er skattenissar som läser detta och ev spårar mitt IP med hjälp av den fantastiska FRA lagen, kan jag bara säga att jag är ovetande om jag begår skattebrott eller ej. Dock hade det varit förbannat nice om skv kunde ta fram en lista på skattefria sidor.

gdaily tackf ör svaret btw! :D

Postad
Licens är ett välkänt ord, och jag förstor det. Men "anordnarens juridiska hemvist" What?

Det land som en individ, fond eller företag har som juridisk hemvist. Normalt är detta det land där skatt måste betalas och under vilket lands lagar man bedriver sin verksamhet.

Tex PAF, betalar skatt på åland, följer åländska lagar...SvS gör det i Sverige...

WillHill på Storbritannien