Gå till innehåll

Botar stort problem?


NilsS

Recommended Posts

Hej, är tillbaka till pokern efter ett halvårs uppehåll. Ni regulars som spelar mycket på nl 0,5/1 och uppåt, hur går snacket. Börjar botar bli ett problem och hur utbrett är användandet? Vilka nätverk har störst problem med botar?

 

Tack på förhand för all input :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ens botar som är bra på NL? Jag tror inte dom är något problem för en hygglig spelare om det nu finns bra NL-botar.

 

Det är nog som du säger, inget problem för en hygglig spelare.

Men för oss usla spelare blir det ju inte roligt om man springer in i botar oavbrutet. Men vi får väl bli bättre :mrgreen:

 

Allvarligt, så tror jag dom finns och plockar en del pengar från sämre spelare.

Dessutom går ju "utvecklingen" starkt f"ramåt", så det kan nog bli ett problem i framtiden även för "hyggliga" spelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas ni har rätt, har själv aldrig spelat mot någon spelare som känts som en bot, men kanske inte det lättaste att märka. Man kan ju alltid förolämpa han i chatten och se om man får nån respons ;)

 

Jag spelade HU en gång mot en italienare som jag blev allt mer övertygad om var bot, för han spelade så utstuderat "riktigt". Jag började abusa det och spelade "tvärtom". Sen hittade jag en 3 outer och drog ut honom och då supertiltade han, så va visst ingen bot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sitter botar på varenda sajt och spelar numera och det finns ungefär noll värde i att möta dessa. De håller främst till på micrpnivåerna än så länge.

 

Det är väl kanske få av dessa som är vinnande på själva spelet, men de sitter och mjölkar rakeback och bonusar rätt hårt och det är precis därför alla bra bonusar har försvunnit senaste året.

 

Finns det ens botar som är bra på NL? Jag tror inte dom är något problem för en hygglig spelare om det nu finns bra NL-botar.

 

Även om du inte förlorar själv mot dom så är dom bra på att rensa fisken:

 

"Against players that are very bad, deep stack with tuned exploitive rules has highest chance of success."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sitter botar på varenda sajt och spelar numera och det finns ungefär noll värde i att möta dessa. De håller främst till på micrpnivåerna än så länge.

 

Det är väl kanske få av dessa som är vinnande på själva spelet, men de sitter och mjölkar rakeback och bonusar rätt hårt och det är precis därför alla bra bonusar har försvunnit senaste året.

 

Hur vet du att det finns massor med botar? Så himla enkelt är det väl inte att programmera en?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att det finns massor med botar? Så himla enkelt är det väl inte att programmera en?

 

tar väl ungefär 5min för en normalbegåvad person att få en bot att spela. har ni något starskonto över ni inte bryr er om det blir avstängt så tanka hem winholdem och kör det får ni se den spela playmoney.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sitter botar på varenda sajt och spelar numera och det finns ungefär noll värde i att möta dessa. De håller främst till på micrpnivåerna än så länge.

 

Det är väl kanske få av dessa som är vinnande på själva spelet, men de sitter och mjölkar rakeback och bonusar rätt hårt och det är precis därför alla bra bonusar har försvunnit senaste året.

 

 

 

Även om du inte förlorar själv mot dom så är dom bra på att rensa fisken:

 

"Against players that are very bad, deep stack with tuned exploitive rules has highest chance of success."

 

 

du pratar om _NL_ holdem nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att det finns massor med botar? Så himla enkelt är det väl inte att programmera en?

 

Genom privata bot forum. Här är liksom ingen ide att ens ta upp problemet.

Det enda svaret som kommer är att man suger på poker.

 

du pratar om _NL_ holdem nu?

 

Q: What sorts of bots are there online?

A: The most successful bots are heads up limit bots, after that come 6-10 seats limit, SNG bots, Omaha bots, and finally NL holdem bots.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sitter botar på varenda sajt och spelar numera och det finns ungefär noll värde i att möta dessa. De håller främst till på micrpnivåerna än så länge.

 

Det är väl kanske få av dessa som är vinnande på själva spelet, men de sitter och mjölkar rakeback och bonusar rätt hårt och det är precis därför alla bra bonusar har försvunnit senaste året.

 

 

 

Även om du inte förlorar själv mot dom så är dom bra på att rensa fisken:

 

"Against players that are very bad, deep stack with tuned exploitive rules has highest chance of success."

 

Genom privata bot forum. Här är liksom ingen ide att ens ta upp problemet.

Det enda svaret som kommer är att man suger på poker.

 

 

 

Q: What sorts of bots are there online?

A: The most successful bots are heads up limit bots, after that come 6-10 seats limit, SNG bots, Omaha bots, and finally NL holdem bots.

 

Vet att jag har läst det där förut, men det vore ju bra om du kunde hänvisa till det du citerade? Typ länka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är från en artikel i en dansk pokertidning baserad på en intervju med en programmerare, ace-någonting heter tidningen.

Orkar inte leta reda på någon länk just nu.

Om man söker i Google så får man fram en länk till ett bot forum till vilket man behöver inloggningsuppgifter?

 

http://www.google.se/search?hl=sv&q=%22What+sorts+of+bots+are+there+online%3F%22&meta=

 

Är doktorn möjligtvis en botdoktor? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle han inte göra det? NL är det enklaste spelet att skriva en vinnande bot för. sannolikt därför som de första vinnande botarna var NL-botar...

 

jag utgår ifrån att du har 0 anning om vad du pratar om.

 

om jag har missförtått det, rätta mig gärna och informera om det är något jag missat. bifoga gärna underlag för dina påståenden också.

 

som svar på din fråga:

 

NL är bland de mer komplexa pokervarianterna? som nämnts tidigare så är limit mer bot-vänligt.

 

 

Men visst, man skulle säkert kunna skriva en NL bot som hade följande "algoritm":

 

if

 

AA

 

then

 

All-IN

 

else

 

FOLD

 

 

Denna bot kan du säkert ha som vinnande på NL 0,001/0,002cent nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man söker i Google så får man fram en länk till ett bot forum till vilket man behöver inloggningsuppgifter?

 

http://www.google.se/search?hl=sv&q=%22What+sorts+of+bots+are+there+online%3F%22&meta=

 

Är doktorn möjligtvis en botdoktor? ;-)

 

 

google har en cache funktion som ibland kan komma till användning ;) .

 

 

Som jag förstår det så är det inga storpengar killen tjänar.

 

Det känns mer givande att vara en inbiten NL-histakes lirare än en inbiten NL-Bot programmerare där ens bot härvar på NL5 nivån. tom om du lägger ner 0 tid medan du drar in pengarså måste du ändå lägga ner tid på att programmera den.

 

sen borde dessa botter vara guldgruvor för motståndarna. hittar man en sådan bot och lyckas klura ut hur den funkar så borde man kunna tömma den ganska snabbt.

 

 

gällande artikeln: han nämner att det finns en bot som klått en "top-pplayer" men nyheten inte nått pokercommunityn än. menar han den där artikeln som det skrevs om för ett tag sedan om här? (ska försöka hitta den tråden)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag utgår ifrån att du har 0 anning om vad du pratar om.

 

om jag har missförtått det, rätta mig gärna och informera om det är något jag missat. bifoga gärna underlag för dina påståenden också.

 

som svar på din fråga:

 

NL är bland de mer komplexa pokervarianterna? som nämnts tidigare så är limit mer bot-vänligt.

 

 

Men visst, man skulle säkert kunna skriva en NL bot som hade följande "algoritm":

 

if

 

AA

 

then

 

All-IN

 

else

 

FOLD

 

 

Denna bot kan du säkert ha som vinnande på NL 0,001/0,002cent nivån.

 

jag utgår från att du har noll koll och orkar tyvärr inte undervisa dryga människor. får väl som merit hänvisa till att jag vann tusentals dollar av och var med och avslöade FLT-botarna på party 5/10-30/60 som omduvoresomjag upptäckte och jag var den som felaktigt botanklagade valencia-bottarna på prima NLT400-NL1000 om du missat de trådarna som varit här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag utgår ifrån att du har 0 anning om vad du pratar om.

 

om jag har missförtått det, rätta mig gärna och informera om det är något jag missat. bifoga gärna underlag för dina påståenden också.

 

som svar på din fråga:

 

NL är bland de mer komplexa pokervarianterna? som nämnts tidigare så är limit mer bot-vänligt.

 

 

Men visst, man skulle säkert kunna skriva en NL bot som hade följande "algoritm":

 

if

 

AA

 

then

 

All-IN

 

else

 

FOLD

 

 

Denna bot kan du säkert ha som vinnande på NL 0,001/0,002cent nivån.

 

Varför kan den inte ha algoritmen vara mer avancerad?

 

Varför kan man inte ha if och else funktioner för annat än all-in och fold?

Det bör ju gå att programmera en bot med en jävla massa standard beslut beroende på motstånd och floppar mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...