robbankorpen Postad 30 Mars , 2005 Rapport Postad 30 Mars , 2005 En sak som slagit mig vid pokerspel där betstrukturen är potlimit är att vid vissa tillfällen får jag, och jag har sett andra betta mer än vad som ligger i potten. Ungefär något följande hände senast idag. Jag spelar PLO och höjjer pre-flop. 2st synar och floppen kommer. Han först ut checkar, den andra slänger iväg ett pottbet på $3 (nu ligger alltså $6 i potten och det är min tur att betta. Här får jag möjligheten att betta så mycket som $16, trots att det ligger $6 i potten. I potlimit trodde jag max var potten oavsett situation. Är det något jag missat? Mvh robban * RP, lite kortare - QoS * Citera
gdaily Postad 30 Mars , 2005 Rapport Postad 30 Mars , 2005 Först så synar du hans bet på 3$, och sedan kan du då höjja det som ligger i potten (6+3$) dvs 9$. Din bet kan alltså max bli 12$ i detta exempel. Citera
Zikes Postad 30 Mars , 2005 Rapport Postad 30 Mars , 2005 Vad du får göra är att du får först syna och sedan lägga in en höjning på den sammanlagda potten som finns efter din syn. Citera
eurythmech Postad 30 Mars , 2005 Rapport Postad 30 Mars , 2005 Det kan också finnas situationer då det ser ut som att man får överbetta. T.ex du sitter i första position på floppen och det ser ut att ligga $14.25 i potten men du kan trycka in $15. Detta för att potten ligger på $15 innan raken (som har räknats bort från potten) Citera
robbankorpen Postad 31 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2005 Ok, tack ska ni ha. Citera
Recommended Posts