Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tycker dessa lägen är svåra att avgöra.

3/6 Limit Holdem

5 players

Pre-flop: (1.5 SB, 5 players) Hero is BB T:spade: 8:club:

2 folds, BTN raises, SB calls, Hero calls

Flop: 8:heart: A:diamond: 7:heart: (6.0 SB, 3 players)

SB bets, Hero ?

Postad
Tycker dessa lägen är svåra att avgöra.

3/6 Limit Holdem

5 players

Pre-flop: (1.5 SB, 5 players) Hero is BB T:spade: 8:club:

2 folds, BTN raises, SB calls, Hero calls

Flop: 8:heart: A:diamond: 7:heart: (6.0 SB, 3 players)

SB bets, Hero ?

ta inte mina tips seriöst då jag inte är någon FL-räv, men jag lider just fn. av pratsjukan med tangentbordet... så jag "MÅSTE" skriva vad jag tänker:

.... Raise eller fold...

Postad

tycker raise är för mycket spewigt så jag foldar nästan 100% av alla gånger här :)

Edit: sorry, blanda ihop turn/flop. På floppen så tycker jag coldcall inte är fel heller. Vi har odds att dra ut och om knappen raisar har vi ännu bättre odds att dra ut :) Om knappen raisar och SB 3-bet foldar jag efter min floplimp.

Postad
tycker raise är för mycket spewigt så jag foldar nästan 100% av alla gånger här :)

Edit: sorry, blanda ihop turn/flop. På floppen så tycker jag coldcall inte är fel heller. Vi har odds att dra ut och om knappen raisar har vi ännu bättre odds att dra ut :) Om knappen raisar och SB 3-bet foldar jag efter min floplimp.

Du säger "coldcall" och "limp" här. Jag antar att du menar översyn? (eller har du läst handen fel?) :-)

Översyn var vad jag gjorde men jag är fortfarande osäker på vad som är bäst.

Postad
Du säger "coldcall" och "limp" här. Jag antar att du menar översyn? (eller har du läst handen fel?) :-)

Översyn var vad jag gjorde men jag är fortfarande osäker på vad som är bäst.

ja, menar översyn, skrev fel. Personligen tycker jag syn el fold är rätt. Syn för att dra ut (behöver minst tvåpar för att fortsätta på turn). Fold för att tvåpar behöver 10:1 vilket vi inte har och ännu mindre med tanke på att hjärter knappast är outs. Ok, vi kan leda men personligen så skiter jag i det för oftast så ligger vi efter.

Postad

Raise är lite skumt eftersom vi i stort sett aldrig har några starka ess. Vi har ju något i stil med 24 kombos (egentligen färre pga card removal från SB-betet) med händer som egentligen är särskilt säkra värdehöjningar. Så blir

väldigt stor proportion dåliga par och drag om man ska köra vik eller omslag. Kontentan av det blir att knappen kommer kunna värderaisa sjukt mycket.

Så tror mer på att köra syn med bred range och slå om turn med bra händer. Syn hindrar förstås inte knappen från att värdehöja oss brett, men blir ju iaf ett bet mindre.

Postad

Jag bailar nog ut på floppen här även om jag är väldigt synsugen. Hade vi vetat att BTN inte höjer hade jag peelat men om han har ett starkt ess så kommer han att höja i stort sett alltid för att trappa två spelare direkt på floppen.

Raise finns inte ens på kartan för mig...

Postad
Jag bailar nog ut på floppen här även om jag är väldigt synsugen.
Du kommer ha jäkligt tunt med par+ händer i din range iom att du viker nästnötbrädparet som i sammanhanget har bra kicker (eg svårdominerad).

Gissar att din faktiska range där kommer vara rätt dragtung och väldigt liten del av range du tog till floppen. Iofs svårt att inte tappa värde när SB-helvetet donkar.