Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Uff, borde jag ha synat river?

3/6 Limit Holdem

6 players

Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is BB 9:club: K:spade:

4 folds, SB calls, Hero raises, SB calls

Flop: 3:spade: Q:club: 2:club: (2.0 SB, 2 players)

SB bets, Hero calls

Turn: T:diamond: (2.0 BB, 2 players)

SB bets, Hero raises, SB 3-bets, Hero calls

River: 7:diamond: (6.0 BB, 2 players)

SB bets, Hero folds

Postad

Skum turnhöjning. Du har ju halvt odds att syna ned, och är lite svårt att få loss så där väldigt många bättre händer.

Ska du ändå in med 2 stora bet till så känns det lika bra att göra det genom att gå till showdown istället.

Är ju också smått katastrof att få 3-bet och riverbet i nyllet.

Postad

känns väl som call/call/call på denna bräda är överlägset hetast och sen justera rangen efter denna SD.

Som det ser ut nu ger du fi bra odds att bluffa river med missat kombodrag etc.

Postad
Skum turnhöjning. Du har ju halvt odds att syna ned, och är lite svårt att få loss så där väldigt många bättre händer.

Ska du ändå in med 2 stora bet till så känns det lika bra att göra det genom att gå till showdown istället.

Är ju också smått katastrof att få 3-bet och riverbet i nyllet.

Det är så ofta folk donkar med svaga händer att turn raise brukar få dom att folda. I och med att jag har 7 outs även om han har topp par gör en turn raise oerhört billig. Och varje gång motståndaren lägger ett par är ju en stor seger.

Det är riktigt att en 3bet är jobbigt men jag kommer få väldigt få sådana av en spelare som bara synar pre (2x, 3x) och donkar flopp så därför tror jag att fördelarna med en turn raise överväger syn. (kan ha fel men jag skulle tro att jag kan få en genomsnittlig spelare att folda ett par eller A högt betydligt oftare än jag får en 3bet)

Tror kanske jag blir tvungen att syna river de få gånger han gör så här. Hans hand är oerhört vägt mellan ett monster eller ett drag.

Gjorde en snabb read i spelande stund att en spelare som limpar pre inte så ofta 3betar turn med FD. Kan ha fel...

Postad

Potsizen är lite skev. Det bör vara 9BB på river.

Gillar inte turnraisen. 7 outs är inte tillräckligt för att göra raisen oerhört billig IMO. Och att bli 3-bettad suger hårt med den hand du har så det är inte värt det imo.

Hade du haft ett bättre drag med sämre SD-värde så hade jag gillat det bättre. Eller om du hade en sämre hand som du komfortabelt kan lägga mot en 3-bet så hade det också varit ok.

Postad
Potsizen är lite skev. Det bör vara 9BB på river.

Gillar inte turnraisen. 7 outs är inte tillräckligt för att göra raisen oerhört billig IMO. Och att bli 3-bettad suger hårt med den hand du har så det är inte värt det imo.

Hade du haft ett bättre drag med sämre SD-värde så hade jag gillat det bättre. Eller om du hade en sämre hand som du komfortabelt kan lägga mot en 3-bet så hade det också varit ok.

Jag förstår. Hade du synat rivern om du mot förmodan hade spelat så här?

Postad
Jag förstår. Hade du synat rivern om du mot förmodan hade spelat så här?

Usch jag vet inte. Lite en av anledningarna att jag inte gillar turnraisen är att vi får ett svårt beslut på river IOM att vi har en bluffångare och potten har blivit rätt stor. "Don't bloat and fold" får gälla här så jag gör väl ett crying call.

Postad
Det är helt klart en av anlednigarna att syna turn, eftersom vi måste syna en 3-bet..
Det har mer att göra med att vår hand i snitt förlorar för varje extra bet som går in i potten och redan ligger bra till mot bluffar.
Postad
Det är helt klart en av anlednigarna att syna turn, eftersom vi måste syna en 3-bet..

Jo jag tycker en 3bet är en av anledningarna till att syna men att folda ut en bättre hand är också en anledning att höja. Tar vi bort den ena anledningen så tar vi även bort den andra. Då skulle vi bara bry oss om vår range och då spelar inte vad vi önskar ska hända eller vad vi befarar kan hända nån roll.

Postad
Jo jag tycker en 3bet är en av anledningarna till att syna men att folda ut en bättre hand är också en anledning att höja. Tar vi bort den ena anledningen så tar vi även bort den andra. Då skulle vi bara bry oss om vår range och då spelar inte vad vi önskar ska hända eller vad vi befarar kan hända nån roll.

Jo jag förstår vad du menar, att vinsten av att raisa för att få honom att lägga än bättre hand överväger nackdelen att höja turn med en hand som måste syna en 3-bet, fast vi inte gilllar det.

Det har naturligtvis med din read på vad motståndarens donkar betyder att göra och hur benägen han är att lägga händer du vill att han ska lägga på turn sammanvägt med risken att bli 3-bettad.

Vet inte hur du strategiskt brukar hantera donkar, men jag tycker att det finns värde i att ha en syn, syn, syn range och den här handen borde passa bra i det facket.