Gå till innehåll

PLO100, osäker newbie vet inte vad han ska göra på turn


CopShootCop

Recommended Posts

Har inte spelat så mycket omaha, har precis börja spela. Jag har lite svårt att avgöra ifall denna handen är obvious eller inte. Antar att han har en stark hand. Vilka händer spelar han så på floppen?

 

OMAHA_HI, POT_LIMIT, P4-77756283-51

played at "Barquisimeto" for USD RM from 2008-10-02 05:20 until 2008-10-02 05:21

Seat 3: eetuboy ($126.15 in chips)

Seat 4: Hero ($93.40 in chips)

Seat 7: -Tuuba- ($101.85 in chips)

Seat 8: d3stryurg4me ($204.10 in chips)

Seat 9: mmava ($100 in chips)

ANTES/BLINDS

-Tuuba- posts small blind ($1), d3stryurg4me posts big blind ($1).

 

PRE-FLOP

mmava folds, eetuboy bets $4, Hero calls $4 [ :Td:,:8d:,:6c:,:7c: ], -Tuuba- folds, d3stryurg4me folds.

 

FLOP [board cards: :Th:,:5s:,:Ts: ]

eetuboy bets $10, Hero bets $40, eetuboy calls $30.

 

TURN [board cards: :Th:,:5s:,:Ts:,:Kh: ]

eetuboy checks, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat så mycket omaha, har precis börja spela. Jag har lite svårt att avgöra ifall denna handen är obvious eller inte. Antar att han har en stark hand. Vilka händer spelar han så på floppen?

 

OMAHA_HI, POT_LIMIT, P4-77756283-51

played at "Barquisimeto" for USD RM from 2008-10-02 05:20 until 2008-10-02 05:21

Seat 3: eetuboy ($126.15 in chips)

Seat 4: Hero ($93.40 in chips)

Seat 7: -Tuuba- ($101.85 in chips)

Seat 8: d3stryurg4me ($204.10 in chips)

Seat 9: mmava ($100 in chips)

ANTES/BLINDS

-Tuuba- posts small blind ($1), d3stryurg4me posts big blind ($1).

 

PRE-FLOP

mmava folds, eetuboy bets $4, Hero calls $4 [ :Td:,:8d:,:6c:,:7c: ], -Tuuba- folds, d3stryurg4me folds.

 

FLOP [board cards: :Th:,:5s:,:Ts: ]

eetuboy bets $10, Hero bets $40, eetuboy calls $30.

 

TURN [board cards: :Th:,:5s:,:Ts:,:Kh: ]

eetuboy checks, Hero ?

 

Till att börja med slår jag gärna om pre med en sån här hand. Som spelat får du stoppa in på turn. Du kommer förvånande ofta få syn av AAxx här och har han fd så har du ju kort för kåk som blockar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite beroende på read tycker jag

 

Mitt spel mot okänd eller kompetent FI är givet. Det blir check , check och släng på ev bet från hans sida.

Normalmotståndaren synar inte ditt omslag på den brädan men eftersom han gjorde det och dessutom raisade pre kan vi anta att

han har en 10 i en troligen starkare hand än dig..

Ex 10JQK , 910QK + färgdrag osv. Slowspel (hans check) är normalt inte bra spel i omaha , men träffade han K där och sitter med kåken så vill han bara lura dig men sin check.

Alternativet är att du pangar på och representerar K10 men som just denna handen är spelad hade jag inte valt den linjen.

 

 

Har jag tomteread är det svårare att släppa handen. Han tar gärna synen här med tex AA eller färgdrag.

Men jag hade ändå checkat turn och tagit nytt beslut på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är ny på omaha: Blixtfold pre. Du kommer floppa suckerwrap, suckerstege, stege utan återdrag eller drag där du är dominerad av högre drag (stege/flush) oftare än något annat. Potta om pre gör du om du har read på att han är fisk och weaktight och du tror du kan få potten headsup på floppen. Annars fyller det ingen funktion.

 

Syn på flopp. Hamnar ni all-in redan på floppen ligger du garanterat efter i 8/10 fall.

 

Om du synar flopp bettar du c:a 3/4 av pott på turn om han checkar, bettar han turn foldar du utan reads.

 

Såsom spelat, all-in på turn och böna om att han inte har en tia, för då ligger du efter eller drar dött om du får syn.

 

Med nuvarande spel är det dödsdömt att checka turn och utvärdera river. Du hamnade all-in när du slog om pott på floppen. Potten är ~90 och du har bara ett halvt pottbet kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra svar. Tror jag ska köra min inlärningsfas på Omaha lite lägre, typ PLO50. Men det är ett himla roligt spel. :lol:

 

Edit: Förresten så hade han KK där de två kvarvarande kungarna var hans enda outs på flop. Så han hade en förbaskad tur.

 

Utan spaderdrag givetvis?

Tycker det är så roligt att se när dom köper ut på de där sättet =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har väl ingen tia? Varför bara syna floppen om han har en tia, med färgdraget ute? Om han har kåken borde han vara rädd att bli utdragen, men varför höja pre med en hand som innehåller T5 eller 55? Jag skulle betat turn. Oftast släpper han färgdraget här, och satt han på KK (med färgdrag) är det bara att lägga ner pokern, för i poker måste man ha tur ;)

 

EDIT: Såg att du avslöjat handen. Rådet blir givetvis att söka upp honom igen. Såna spelare är guld värda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...