Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Intressant hand från dagens Daily Eighty grand. AVG är 30k, FI har gjort detta spel en gång innan mot mitt raise.

PokerStars Spel #20798037037: Turnering #110964395, $50+$5 Holdem No limit - Omgång XII (500/1000) - 2008-09-29 18:13:15 ET

Bord '110964395 156' 9-max Plats #4 har knappen

Plats 1: gidget0127 (65321 i marker)

Plats 2: $ulle$ (12250 i marker)

Plats 3: TroysAll_N (2126 i marker) står över

Plats 4: killa_tyven (16072 i marker)

Plats 5: zynniker (36343 i marker)

Plats 6: Biggiben (23495 i marker)

Plats 7: pittaluga (62292 i marker)

Plats 8: Y2JKID (12922 i marker)

Plats 9: Boettingen (26477 i marker)

gidget0127: lägger ante 100

$ulle$: lägger ante 100

TroysAll_N: lägger ante 100

killa_tyven: lägger ante 100

zynniker: lägger ante 100

Biggiben: lägger ante 100

pittaluga: lägger ante 100

Y2JKID: lägger ante 100

Boettingen: lägger ante 100

zynniker: lägger lilla mörken 500

Biggiben: lägger stora mörken 1000

*** HÅLKORT ***

Utdelat till pittaluga [Qh Qd]

TroysAll_N har kommit tillbaka

pittaluga: höjer 2144 till 3144

Y2JKID: lägger sig

Boettingen: lägger sig

gidget0127: höjer 62077 till 65221 och är all-in

Postad
Det är väl standard att man är uppe mot (och torskar mot) AK här?

Dvs syn och bust

Jag resonerade som du, men jag la mina damer. Ville inte flippa med dubbla avg o 60BB i stack i det läget när jag hade ganska bra koll på alla andra. han visade snällt upp AK dessutom.

Postad

Jag drar öronen åt mig i dessa fall!!! Jag tycker man väääldigt ofta springer in i QQ+ eller AK, oftast det senare. Tänk er själva, hade ni som FI pushat JJ- med 60bb när en annan 60 BB stack visat styrka pre?

Postad
Jag drar öronen åt mig i dessa fall!!! Jag tycker man väääldigt ofta springer in i QQ+ eller AK, oftast det senare. Tänk er själva, hade ni som FI pushat JJ- med 60bb när en annan 60 BB stack visat styrka pre?

jag hade inte pushat 60bb med AK heller

Postad

Hur långt är det till prisplats?

Ju längre det är desto större anledning är det att syna. Vinner du potten kommer du ha en stor stack och bordet kommer veta att dom inte kan pusha dig från händer. Du kommer alltså få en fin tableimage för att sno blinds och bygga din stack vidare.

Postad
Hur långt är det till prisplats?

Ju längre det är desto större anledning är det att syna. Vinner du potten kommer du ha en stor stack och bordet kommer veta att dom inte kan pusha dig från händer. Du kommer alltså få en fin tableimage för att sno blinds och bygga din stack vidare.

Vi var redan ITM så det var avklarat. Har funderat en del på den handen idag, men tror fortfarande att jag hade foldat. Har för många gånger sett AK, KK, AA här för att det ska vara värt det, både online och live.

Postad
Vi var redan ITM så det var avklarat. Har funderat en del på den handen idag, men tror fortfarande att jag hade foldat. Har för många gånger sett AK, KK, AA här för att det ska vara värt det, både online och live.

tvivlar på att du har så stark read, men även då är det marginellt:

AK,AA,KK 60.14% 172,384,116 1,252,788

QQ 39.86% 114,030,168 1,252,788

du riskerar 59k för att spela 140k potten 59 / 140 = 0,421428571

Postad

Du har en läcka, fixa den.

Postad

Varför posta en hand överhuvudtaget, alla säger att det är instasyn men du hävdar iaf att du skulle folda handen i alla lägen. Skit i och posta om du ändå inte bryr dig.

Postad
Varför posta en hand överhuvudtaget, alla säger att det är instasyn men du hävdar iaf att du skulle folda handen i alla lägen. Skit i och posta om du ändå inte bryr dig.

Jag posta handen för att diskutera den, för jag antog att det var en hand många skulle tycka olika om.

Postad
Jag posta handen för att diskutera den, för jag antog att det var en hand många skulle tycka olika om.

Hur kan du anse att du ska folda? När det nästan är breakeven att syna mot ( ak kk+) Som heltok sa.

Helt sjukt dålig fold finns inga argument som gör den bättre tyvär.

Postad

Otroligt read beroende.

Men att riskera så mycket marker här känns inte riktigt bra tycker jag. Men jag tror det alltid är EV+ att syna. fast om man känner att man kan folda och få bättre lägen är väl det OK tycker jag. Mot en mindre stack typ halva min så insta degar jag men just men en som har lika mycket eller mer än mig kan det väga mot en fold.

88+ AQ+ vs QQ

39,8% vs 60,2%

Postad
Inte otroligt readberoende.

Tack... men readberoende är det tycker jag.

I cashgame 95% call (undantag någon tokbra read på en Tight passiv nit).

I turre tycker jag här att stackstorlekarna har en avgörande betydelse och att riskera hela stacken 60BB i ett 40/60 läge är onödigt.

Dessutom så raisar han en spelare som höjer i tidig pos och dessutom med hela 5 spelare kvar att agera, det tycker jag trotts allt att det viktar händerna något mot de starkare paren samt AK.

Sen är det ju den gamla frågan om man ska spara eller samla på marker.

Postad

Är ingen duktig turneringsspelare och är ganska tight preflop, men känns som att syn är det optimala i det här läget.

Vore det cashgame är det ju en annan situation, men här kan lika gärna vika upp TT/JJ men oftast spelar man väl AK på det här sättet... AA hade väl inte instashoveat utan reraisat? eventuellt att han har KK.

Men visst, det finns ju bättre lägen att dubbla upp på... men han hade ju trots allt gjort detta spel mot dig innan.